3.5. 2013 Michal Fokt

Reportáž: WTCC 2013 na Slovakiaringu

 

Navštívili jsme třetí podnik světové série závodů cestovních vozů WTCC, jenž se jel o uplynulém víkendu na Slovakiaringu. Jak vypadala tato akce ve slovenské režii?

WTCC už nejspíš na Masarykově okruhu v Brně nikdy neuvidíme, proto jsem s potěšením přijal pozvání Hondy na závod, pořádaný u sousedů na Slovakiaringu. Honda letos vstoupila do závodů cesťáků s továrním týmem a už první dvě akce na Monze a v Marrakeši ukázaly, že Civicy budou už několik let dominujícím Chevroletům Cruze vážným soupeřem.

Na Slovakiaringu už jsem byl jako jeden z prvních novinářů dokonce před jeho oficiálním otevřením, takže už mě nezaskočila špatná kvalita drncavé panelové silnice, vedoucí z Bratislavy k okruhu, o překvapení se ale postaraly jiné věci. Předně nevědět, že jsme 40 km východně od Bratislavy, připadal by si tu člověk jako v Maďarsku. Slovenštinu jsem tu od místních nezaslechl a navíc na závody dorazilo obrovské množství diváků z Maďarska, kteří se přišli podívat na svou WTCC hvězdu Norberta Michelisze, jenž jezdí letos také s Hondou Civic.

Mimochodem, když už je řeč o divácích, ti byli dalším překvapením – všechny tribuny totiž doslova praskaly ve švech, což na WTCC v Brně bohužel nikdy nehrozilo, i když je pravdou, že Masarykův okruh nabízí přece jen tribuny s větší kapacitou. I tak ovšem byla návštěvnost akce bezesporu působivá.

Na volně přístupných plochách byly krom občerstvení také stánky s týmovým oblečením, které se rozhodně neomezovalo jen na aktuální značky, působící ve WTCC a prezentovaly se také závodní speciály Praga, které mají na Slovakiaringu svou domovskou základnu. Menším zklamáním byl ale paddock, kde pochopitelně byly stany jednotlivých týmů, ale chyběla jakákoli prezentace zúčastněných automobilek, tedy Chevroletu, BMW, Seatu a Lady.

Výjimkou byla Honda, která připravila veřejně přístupnou „Fan zónu“, kde bylo možně se posadit do závodního Civicu WTCC a prohlédnout si nejen produkční CR-V, Civic a motorky, ale i řezy motorů, proslulý atmosférický K20 z Civicu Type R nevyjímaje. Není divu, že stánek po většinu dne praskal ve švech. Vlastní stánky s upomínkovými drobnostmi měly v paddocku také firmy Yokohama a Valvoline a u některých týmů šlo získat plakáty nebo alespoň fotografie jezdců, které pak bylo možné si nechat venku podepsat.

Jednou ze zásadních atrakcí závodů tak byly ve skupinkách se pohybující grid-girls, poutajících pozornost ladnou chůzí na vysokých podpatcích, přiléhavým oblečením i plochými bříšky. Konkurovaly jim pouze hostesky Yokohamy i osazenstvo některých týmových stanů. Takže když o tom tak přemýšlím, nebylo nač si stěžovat, i když pamatuji „akčnější“ paddocky.

Neděle na Slovakiaringu hostila krom dvojzávodu WTCC také dva podniky evropských cesťáků ETCC, v němž s BMW 320si závodí i čeští jezdci Petr Fulín a Michal Matějovský. Těm se na Slovensku dařilo, úvodní havárie v první zatáčce po startu se jich nedotkla a Fulín první závod vyhrál a Matějovský dojel čtvrtý, zatímco ve druhém závodě si Petr vyjel druhé místo v cíli a Michal byl opět čtvrtý.

Vrcholem celého dne ale byly dva závody WTCC. Do nich odstartovaly z prvních tří míst na roštu právě Hondy Civic, které na Slovakiaringu vloni testovaly, nejprve dvojice tovární stáje Castrol Honda Gabriele Tarquini a Tiago Monteiro, následované k radosti maďarské divácké komunity Norbertem Micheliszem v barvách privátního týmu Zengö Motorsport. V prvním závodě nebylo co řešit – trojice Hond nedala s výjimkou občas dotírajícího Yvana Mullera s Chevroletem Cruze stáje RML nikomu jinému šanci, zvítězila stylem start-cíl a Japonci si tak připsali ve svém pátem závodě nejen první vítězství WTCC, ale také kompletně obsadila stupně vítězů.

Ve druhém závodě se obrací na startu pořadí prvních deseti jezdců, takže se ti nejrychlejší musí probíjet vpřed. Perfektně vyšel start Monteirovi s Civicem, jenž se z deváté příčky propracoval ještě před první zatáčkou na čtvrtou pozici a o čtyři příčky si polepšil i jeho týmový kolega Tarquini a vypravili se stíhat čelo, tvořené Coronelovým BMW a dvěma Seaty Leon, zatímco Mullerův Cruze jezdil mezi Hondami. Po kontaktu Mullera a Monteira se Civic propadl na šesté místo a tlak Cruzu, těsně následovaného Tarquiniho Civicem, nevydržely ani oba Seaty. BMW s Tomem Coronelem si mezitím v čele vybudovalo bezpečný náskok a i v Mnichově tak mohli slavit první letošní triumf. Na pódiu jej doplnil ještě Muller a Tarquini, ze šesti pódiových míst obou závodů tak Hondy Civic obsadily na Slovensku čtyři.

Povedená akce, zkuste ji napřesrok určitě také, nejlacinější tribuna přijde na Slovakiaringu na pouhých 7 euro a atmosféra je fantastická!

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

 
 






Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition

Posledních 100 vyrobených exemplářů ostrého Civicu…

Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok

Honda překvapila a premiéru sériového hatchbacku Civic…

 



 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Dnes 18:59

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

V Letech vraždili Romy Češi. Novorozeňata dávali do kádě s vodou, říká aktivista

V Letech vraždili Romy Češi. Novorozeňata dávali do…

„Ono se mluví hlavně o židech a o Osvětimi. Ale že tady byl na území Československa tábor pro Romy, který vedli…

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

 

iSport.cz

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po 69 zápasech

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po…

Fotbalisté Celticu Glasgow prohráli v rámci skotských soutěží poprvé po 69 utkáních. V 19. ligovém kole podlehli…

Paráda na Channel One Cupu! Češi vyhráli i potřetí, silné Švédy složili 4:1

Paráda na Channel One Cupu! Češi vyhráli i potřetí,…

Čeští hokejisté porazili ve svém závěrečném vystoupení na Channel One Cupu v Moskvě Švédsko 4:1 a na turnaji…

 

Reflex.cz

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…

Utekl z Osvětimi v džípu esesáků, bojoval po boku generála Sikorského. Zemřel polský hrdina Kazimierz Piechowski

Utekl z Osvětimi v džípu esesáků, bojoval po boku…

Narodil se v roce 1919 v polském městě Rajkowy. Tehdy ještě nikdo z tohoto malého polského městečka netušil, že…