Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Reuters: Nová SUV Škoda a Seat se budou vyrábět spíše v Česku

Diskuze (201)
Výrobu nových modelů v Česku favorizují nižší náklady na práci i na samotnou přestavbu továrny.

Jak jsme informovali před třemi týdny, ve hře o výrobu nového modelu Škody je česká továrna v Kvasinách a španělský závod Seatu, továrna Martorell. Agentura Reuters nyní přináší další podrobnosti – nejde jen o výrobu Škody, ale i sesterského modelu Seatu. A vedení koncernu Volkswagen se kloní k výrobě v Česku.

Oba modely vyjedou na modulární platformě MQB, což vyžaduje velké investice do přebudování stávajících provozů. V případě Martorellu jsou předpokládané výdaje o 40 % vyšší, na rozdíl od Kvasin by bylo potřeba vybudovat například novou lakovnu.

Finální rozhodnutí padne již brzy. Oba modely se totiž začnou prodávat už za rok a půl, zhruba v polovině roku 2015. Zamíří do segmentu kompaktních SUV, budou větší než současný Yeti a jejich konkurenty budou například Ford Kuga nebo Nissan X-Trail.

Diskuze (201)
14. 12. 2013 08:50
kulatá nekulatá
Ta kulatá světla tam vypadají jako kýčovitý trpaslík v moderně upravené zahrádce. Prostě tam nepatří a působí velmi rušivě. O praktické stránce obřích mlhovek ve výši normálních světel ani nemluvě. To jen slouží k oslňování ostatních řidičů tupými řidiči, kteří zapínají mlhovky už při každém náznaku mlhy a pak to ještě zapomenou vypnout. Vždycky když potkám takového frajera, co mi musí předvést, že na ty mlhovky má, a když už je má, tak je musí používat co nejvíce, tak bych těm konstruktérům, co tohle vymysleli, svítil do očí, dokud by se jim v hlavě nerozvítilo na dostatečně dlouhou dobu.
Nemám rád příliš velká světla, ať už to jsou asijská orlí oka nebo škodovácké atyp mlhovky. Nová Yetina s decentními mlhovkami umístěnými ve spoileru, kam patří, vypadá mnohem lépe.
27. 11. 2013 14:50
Re: Větší SUV
Možná už to tu zaznělo, tak se omlouvám jestli plácám už "uplácané", ale.... Seatu dlouhodobě chybí SUV - jakékoliv. Proslýchá se, že proto započali ve španělsku s jeho vývojem a hned ve dvou velikostech (něco jako u sesterské Audi v případě modelů Q5 a Q3). V případě většího modelů je jasné, že tento vývoj bude probíhat v součinnosti se Škodou, jelikož i oni tento větší SUV model plánují. To, komu "padne" výroba je věc druhá. Dle mého názoru bude výroba přiklepnuta španělákům - v Martorell se již nyní vyrábějí Audi Q3 a jde o vysoce moderní továrnu dle VW standardů... ale může být i jinak.
27. 11. 2013 14:27
Re: SUV Škoda
A tím, že budeme vymýšlet neustále nový tvary aut a dělat je z čím dál mizernějších materiálů zajistíme trvale udržitelný rozvoj automotive nebo snad lidstva? Tohle co se děje na poli konfekčních aut v cenovým rozpětí 200 - 400 tisích posledních 10 let není rozvoj, ale z pohledu zákazníka přešlapování na místě. Dřív si lidi kupovali nový auta protože byly rychlejší, bezpečnější, pohodlnější, úspornější, kvalitnější a trvanlivější a dnes to začíná mutovat do toho, že si budou kupovat nový auta lidi proto, že se v nich nenávratně vysypalo těsně po záruce předražený nevyměnitelný kurvítko. To je ten trvalý rozvoj automotive?
27. 11. 2013 14:21
Re: SUV Škoda
Promiň já na to nemám nervy. Jo přiznávám mám malou trpělivost. Petrko je v disciplíně bavení se s debi-lem rozhodně vytrvalejší. Já sem prostě měkkej. Napíšu kilometrovej příspěvek a ty stejně nepochopíš co se ti snažím už po několikátý vysvětlit a furt si meleš svoji o něčem jiným. Jen mi prosím tě vysvětli jaký jsou konstrukční rozdíly u motorů 1,2 TSI 63 a 77 kW a 1,6 TDI 66 a77 kW ať se zasměju a ukončíme to. Jen mi prosím tě nepiš převodovka. Bavíme se o motoru. Tak pojď na to máš prostor.
27. 11. 2013 14:11
Re: SUV Škoda
No to je ta 1,6 i co tu zmiňuje jossalito stará úplně stejně. To si ale pleteš Traktorový zvuk měl modernější PD motor. Mezi TDI CR a rotačkou jsem teda nezaznamenal žádný hlukový rozdíl. Fajn máme tady spotřebu 5-6 litrů. Dynamika obou motorizací řekněme srovnatelná. Ale já se ptal jossalita jestli si je tak jistej, že je z uživatelskýho pohledu (ekologii ponechám stranou) mezi těmahle 2 motorama takovej rozdíl, že by zákazník, který nebude vědět co je pod kapotou, automaticky sáhnul po tom novějším protože se mu v tom pojede líp.