Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Řidiči kamionů jezdí často bez odpočinku i 16 hodin v kuse

redakce AUTO.CZ
Diskuze (36)
V poslední době se začínají rozmáhat podvody s kartami založenými v digitálním tachografu, které zaznamenávají pracovní režim řidiče.

Středočeští celníci od začátku roku provedli 184 kontrol, při nichž uložili a vybrali kauce za 1,6 milionu korun. Řidiči k podvodům doposud nejvíce používali speciální magnet umístěný na snímači tachografu. Díky němu lze s tachografem manipulovat tak, že záznamové zařízení vykazuje čerpání bezpečnostní přestávky, i když se vozidlo prokazatelně pohybuje. Nyní se ale začíná stále častěji objevovat podvod, kdy řidič jede na cizí kartu v tachografu. Řidiči se tak vyhýbají bezpečnostním přestávkám a jedou třeba i 16 hodin v kuse. Vlivem únavy nebo mikrospánku mohou způsobit vážnou dopravní nehodu.

Například minulý týden celníci na 23. kilometru dálnice D1 ve směru na Prahu zastavili slovenský kamion, jehož řidič používal dvě čipové karty a nedodržoval tak bezpečnostní přestávky. Musel složit kauci 100.000 korun a případem se dál zabývá odbor dopravy krajského úřadu, sdělila mluvčí Celního úřadu pro Středočeský kraj Yvona Matějková.

Řidič podle ní vkládal vedle své karty i kartu vystavenou na cizí jméno. Díky tomu nemusel dodržovat předepsané bezpečnostní přestávky. Řidič jim předložil kartu registrovanou na někoho jiného, kdo se ale v autě nevyskytoval. Poté jim předložil ještě svou kartu.

"Následnou kontrolou záznamu na obou čipových kartách bylo zjištěno, že řidič používal obě karty a tím simuloval jízdu dvou řidičů, která má odlišně upraveny parametry pro dobu jízdy a čerpání doby odpočinku než při řízení vozidla pouze jedním řidičem," uvedla Matějková. Řidič se tak podle ní dopustil hned několika přestupků, a to tím, že nedoložil činnost za stanovené období, nedodržel denní dobu řízení ani denní dobu odpočinku.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (36)
2. 6. 2021 00:32
Kamion
Tohle bych si rozhodně nikdy nedovolil. Je to nebezpečné pro sebe i všechny okolo. Mikrospánek může na člověka přijít raz dva a neštěstí je na světě. Vím, že někdy mohou na někoho tlačit, aby jel. Ale já bych se nikdy přemluvit nedal. Proto možná i dělám v pohodové firmě https://vchd.cz/…lny-navrat-domu/ , kde mám svoje auto, pravidelné jízdy a obden jsem doma.
24. 7. 2014 16:22
Re: Kamiónové peklo
To není nadšení řidiče, jen znalost problematiky a trocha selského rozumu. Zavedení mýta na silnicích nižších tříd sice naoko postihne všechny stejně, ale drtivá většina zahraničních dopravců, na rozdíl od těch českých, dostávají dotace, takže zatímco pro ně by to mohlo být fatální, třeba Polských a Maďarských kamionů se to ani nedotkne, to za prvé a za druhé pokud chcete tlačit kamionovou dopravu na dálnice, pak by bylo nejspíše potřeba tam také natlačit fabriky a markety. Jsou zde již první náznaky v podobě terminálu Jesenice,Borská pole Plzeň, Zdiby a pod, ale první vlaštovka jaro bohužel nedělá. Většina fabrik i nadále zůstává poblíž měst, ne li v jejich centru. takže je na oné fabrice, aby si příjezdovou cestu k vykládce zbudovala, nebo se spoléhala na obec. Jenže obce nejsou Praha a tak jejich rozpočet podobnou investici ani neumožńuje a fabriky nebudou okrádat své investory, čekající tučné dividendy, takže se vám na příjezdové komunikace, pokud jim to nenařídí zákon, vys..... Ale mohu vás ujistit, že běžný řidič kamionu raději naloží i složí někde u dálnice, než se kodrcat po okreskách za nějakým strejcem, který kolikrát ani neví, kam jede, natož proč.. to k tomu, že kamion tam být musí, ale vy si k tetičce do horní dolní můžete zajet lokálkou, nebo se pletu? Ale nepojedete, jasně, proč se někde potit v hromadné dopravě, když si tam mohu pohodlně odvést prd.. autem...já a stovky dalších, které by s přehledem odvezl jeden vlak.Jen tak mimochodem, také nerad jezdím vlakem. To jen pro představu, než příště budete na ty kluky nadávat, nebo komentovat téma, kde si nejste příliš jistý v kramflecích. Jen troška selského rozumu a znalost dopravní logistiky.
21. 7. 2014 11:38
Re: ok
jsi velice bystrý chlapec ;-) ano to je tutovka, můj oficiální společenský kredit je na velmi vysoké úrovni ;-)
Avatar - wakantanka
21. 7. 2014 08:00
Re: ok
S tebou je to marné, očividne nechápeš, alebo nechceš chápať čo je napísané. Nikto netvrdí, že začať na traktore a potom prejsť na väčšie a väčšie auto je zlé. Ja len z osobnej dlhoročnej skúsenosti tvrdím, že mnoho tiežvodičov nemá páru o tom čo je to práca vodiča v MKD, lebo jazdila na vozidlách ktoré pod AETR nespadajú a bez toho aby o tom mali šajnu idú robiť kamionistov a potom to tak na cestách vyzerá. Nedodržujú sa doby jazdy, preťažujú sa autá, jazdia ako prasatá. Nehovoriac o tom, že títo tiežvodiči si často nevedia spočítať čo je ich mzda a čo sú tzv. diéty. Vidia len peniaze ktoré im prídu na účet a tým znižujú cenu práce aj ostatným.. Preto som s tým pred pár rokmi po dlhých rokoch sekol.
21. 7. 2014 06:35
Re: ok
Máš vyjadřování jako dobytek...na jiný než anynonymní diskuzi by jsi si to předpokládám nedovolil.