Riversimple: Britský vodíkový sporťák se odhaluje
Riversimple představuje konsorcium s vývojovým centrem ve Walesu, designérskou základnou v Barceloně a sídlem vedení v anglickém Ludlow, které se mimo jiné věnuje vývoji automobilů s palivovými články.
Společnost o novince, jejíž kompletní odhalení se má uskutečnit 17. února, hovoří jako o svém prvním voze, k jehož pohonu slouží palivové články´. Ale již v roce 2009 stála za konceptem městského miniautomobilu s tímto pohonným systém a podílela se i na projektu Morgan LIFECar.
Novinka má podle dostupných informací představovat dvoumístné kupé, jehož karoserie ponese linie sportovních automobilů, pod nimiž bude podepsán Christopher Reitz. Ten v posledních třiadvaceti letech pracoval pro automobilky Volkswagen, Audi, Nissan, Fiat a Alfa Romeo.
Základem vozu s karoserií z uhlíkových vláken a plastů má být lehký a pevný monokok z uhlíkových vláken, v jehož zádi bude uložena nádrž na vodík, zatímco palivové články budou v prostoru mezi interiérem a zadní nápravou.
K pohonu mají sloužit čtyři elektromotory umístěné přímo v kolech vozu. Podle dostupných informací má mít Riversimple s celkovou hmotností okolo 520 kg dojezd okolo 480 km a z 0 na 55 mil v hodině (89 km/h) má akcelerovat za 9,0 s.
Vývoj tohoto dvoumístného automobilu s palivovými články je částečně financován prostřednictvím programu FCH-JU (Společný podnik pro palivové články a vodík) podporovaného Evropskou unií.
Riversimple hodlá po odhalení vozu spustit testování celkem dvaceti těchto automobilů v provozu, které má trvat 12 měsíců. Pokud půjde vše podle plánu, má se prototyp proměnit v sériový model.