Roland Berger: Kam se vyvine automobilový průmysl do roku 2025?

Roland Berger: Kam se vyvine automobilový průmysl do roku 2025?

 

Společnost Roland Berger představila pět hlavních trendů, které budou určovat podobu automobilového průmyslu v roce 2025.

Na základě více než 60 interview s experty, výzkumu a analýzy trhu zjistila společnost Roland Berger, že podobu automobilového průmyslu v roce 2025 bude určovat 5 hlavních trendů. Jsou to geopolitické, demografické a technologické změny, důraz na udržitelný rozvoj a vývoj mobility.

Geopolitické změny způsobí, že po období recese prodej automobilů v regionu střední a východní Evropy poroste až do roku 2025 rychleji než v Brazílii, Číně a Indii, ale přesto pomaleji než v Rusku. Vývoj mobility s rostoucím počtem obyvatel a bohatstvím na brazilském, čínském a indickém trhu přinese do roku 2025 i růst celkové míry motorizace. Střední a východní Evropa a Rusko se v roce 2025 budou blížit evropskému a japonskému standardu.

V roce 2025 bude nejvyužívanější benzin a nafta

I přes očekávaný nárůst zájmu budou v roce 2025 elektromobily tvořit pouze 10 % nově prodaných vozů, dalších 40 % pak hybridy. Motory s vnitřním spalováním budou tedy stále pohánět 50 % nově prodaných vozů. V té době bude také řada vozidel nepřetržitě online, přesto řada řešení inteligentní dopravy zůstane i v roce 2025 pouhou vizí.

Je jisté, že se objeví nové obchodní modely – mobilní systémy, včetně sdílení automobilů, mohou být v roce 2025 realitou. V zemích se stárnoucí populací se však také projeví nedostatek inženýrů a specialistů, který bude mnoha firmám bránit v rozšíření oddělení pro výzkum a vývoj. Mezinárodní firmy upustí od modelu centralizovaného řízení a začnou budovat regionální centra, schopná rychleji reagovat na lokální změny.

Do roku 2025 můžeme očekávat dramatický přesun obchodních a výrobních aktivit do Asie. Kvůli tomu bude v Evropě v ohrožení až 300.000 pracovních míst. Výrazně stoupne poptávka po levných automobilech a předpokládá se, že především u mladší generace klesne důležitost automobilů a tím i míra motorizace ve velkých městech.

Pět hlavních trendů

V geopolitických změnách se odráží čtyři převládající ekonomické a společenské modely. Prvním je evropský model se stagnující populací, ale dynamickým ekonomickým vývojem. Následuje Čína jako v roce 2025 ekonomicky druhá nejsilnější oblast, ale s téměř nejmenším HDP na osobu. Vliv mají i nová ochranná opatření, mezi která patří snižování emisí CO2 a projevuje se i rostoucí poptávka po vzácných materiálech, především pro výrobu elektromobilů.

Demografické změny představuje 16% nárůst populace do roku 2025 a to na 8,1 mld. – z toho 84 % v rozvojových zemích. V regionu střední a východní Evropy dojde k poklesu populace (CZ – 0,01 %, SK – 0,00 %). Střední věk populace překročí 40 let a trendem je další zvyšování (Evropa 46 let, Japonsko 51 let). Vliv má i 30 megaměst s populací nad 10 milionů obyvatel, z nichž je Moskva jediným ve střední a východní Evropě.

Technologické změny zahrnují mimo jiné různé prognózy vývoje pohonných hmot, které ukazují na velké množství možných scénářů pro budoucnost. Důležité bude i snížení hmotnosti automobilů a využití nových trendů, zejména internetu.

Pod pojmem udržitelný rozvoj uvádí tiskové materiály společnosti Roland Berger očekávané snížení emisí CO2 ve východní Evropě o 10 % do roku 2025 a rostoucí podíl energie produkované z obnovitelných zdrojů, který povede ke kolísání cen.

Vývoj mobility má představovat celosvětové zvýšení motorizace. Počet ujetých kilometrů se celosvětově zvýší o 1,7 % (2000-2025), ve východní a střední Evropě o 1,6 %, v Číně o 6,8 % a v Indii o 5,6 %. Odpovědí na poptávku po jednoduchém řešení dopravy se mají stát levné automobily. Celosvětově má mít 75 % automobilů v roce 2025 motor s objemem do 2000 cm3, v regionu východní a střední Evropy to má být dokonce 96 % oproti 86 % v roce 2010. U mladší generace dochází k trendu demotorizace a automobil u ní klesne na žebříčku priorit ze 7. na 17. pozici.

Roland Berger Strategy Consultants

Společnost Roland Berger Strategy Consultants byla založena v roce 1967 v Německu a patří mezi přední firmy v oblasti strategického poradenství. Prostřednictvím 39 kanceláří (v Praze od roku 1993) ve 27 zemích společnost působí na všech hlavních mezinárodních trzích. V roce 2009 dosáhly tržby společnosti 616 mil. Eur s zhruba 2.000 zaměstnanci. Poradenská společnost funguje jako nezávislé partnerství vlastněné výhradně jejími cca 180 partnery.

Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 

Štítky Ekonomika

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

 





 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Dnes 18:57

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

 

iSport.cz

USA na nohou! Bývalý fotbalista O. J. Simpson půjde z vězení, z 33 let odpykal 9

USA na nohou! Bývalý fotbalista O. J. Simpson půjde…

Orenthal James Simpson, hráč amerického fotbalu a herec, který byl v roce 2008 odsouzen k trestu 33 let vězení…

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský záložník Mandjeck

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský…

Fotbalová Sparta hlásí svou devátou letní posilu, z francouzských Mét přichází střední záložník Georges…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…