Známý britský výrobce automobilů Rover je výrobcem, jehož produkce rozhodně nezapadá mezi automobilovou změť mnoha značek. Námi testovaný model z řady 200 byl představen v roce 1995 a důležité je, že se jedná o samostatný projekt, který nemá nic společného s dnes již bývalou spoluprácí s Hondou.

Dvoustovka je u Roveru nejmenším automobilem, není to však žádný miniautomobil. Jeho délka je 3973, což je dokonce více než u Felicie, přesto působí dojem menšího vozu. Co však překvapí je velký rozvor vozu - 2499 mm, což je téměř tolik jako u podstatně delší Octavie (2513 mm).

Při prvním kontaktu s vozem si nelze nevšimnou drobností, kterými se Rover snaží odlišit. Ať už je to decentní chromová maska chladiče nebo krásné odznaky Rover na zadních sloupcích vozu. V interiéru potom nepřekvapí přítomnost imitací dřeva.

Zpracování interiéru vozu odpovídá své třídě, proto v něm naleznete jak klady, tak zápory. Námi testovaný vůz měl například velmi příjemný sportovní volant, jehož elegantní tvar prakticky není omezen airbagem. Další poměrně neobvyklou výbavou v této třídě je montáž všech tří pásů na zadních sedadlech v tříbodovém provedení. Mezi nevýhody patří poměrně krátké sedáky u předních sedadel, malá zrcátka bez eliminace mrtvého úhlu , či u námi testovaného kusu nedokončená těsnící guma u zadních dveří. Také by mohla být lépe využita délka vozu, jelikož interiér není v podélném směru příliš prostorný. Při pohledu na vůz zboku je zřejmé, že motorová část si ukrojila více z délky vozu než by měla. Zajímavou drobností je optická pojistka správného zaklapnutí zadních sedadel (viz foto). Samozřejmostí je dnes třetí brzdové světlo, které je v případě dvoustovky umístěno v efektním krytu zadního okna (viz foto).

Naopak na výbornou je sklouben agilní motor s převodovkou a jistými jízdními vlastnostmi. Motor s objemem 1588 cm3 se čtyřventilovou technikou dává vysoký výkon 82 kW při 6000 otáčkách, přitom však nejvyšší točivý moment 145 N.m dosahuje při poměrně nízkých otáčkách - 3000 ot/min. Motor je živý, rychle reaguje na povely řidiče a přes nižší objem si nezadá s běžnými dvoulitry. Zrychlení vozu z 0 na 100 km/h se nám podařilo realizovat dokonce pod výrobcem stanovenou hranicí 10,1 s. Pronikání jeho hluku do interiéru je však poměrně výrazné i ve středních otáčkách. Zvuk je to však příjemný, až sportovní, takže nemusí vadit. Tvrdý podvozek se chová jistě a nezáludně, nezdráhá se však předat vaší páteři informaci o veškerých nerovnostech na vozovce.

Rover 216 Si se bude pravděpodobně více zamlouvat sportovně založeným řidičům, kteří ocení živý motor a jistý podvozek. Ostatní zájemci o dvoustovku si patně vystačí s téměř o sto tisíc levnější 214i s motorem 1,4/75 kW (podrobnější informace o ostatních motorech si můžete vyhledat v našem katalogu).

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 569 200 Kč Cena v testované výbavě: 569 200 Kč

Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 

Štítky MG Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1588
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 82 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10 / 5.6 / 7.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1055 / 455
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3973
b) šířka (mm): 1688
c) výška (mm): 1419
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,10
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Dnes 18:02

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky mezi elitou. Po Brightonu postupuje…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…