Známý britský výrobce automobilů Rover je výrobcem, jehož produkce rozhodně nezapadá mezi automobilovou změť mnoha značek. Námi testovaný model z řady 200 byl představen v roce 1995 a důležité je, že se jedná o samostatný projekt, který nemá nic společného s dnes již bývalou spoluprácí s Hondou.

Dvoustovka je u Roveru nejmenším automobilem, není to však žádný miniautomobil. Jeho délka je 3973, což je dokonce více než u Felicie, přesto působí dojem menšího vozu. Co však překvapí je velký rozvor vozu - 2499 mm, což je téměř tolik jako u podstatně delší Octavie (2513 mm).

Při prvním kontaktu s vozem si nelze nevšimnou drobností, kterými se Rover snaží odlišit. Ať už je to decentní chromová maska chladiče nebo krásné odznaky Rover na zadních sloupcích vozu. V interiéru potom nepřekvapí přítomnost imitací dřeva.

Zpracování interiéru vozu odpovídá své třídě, proto v něm naleznete jak klady, tak zápory. Námi testovaný vůz měl například velmi příjemný sportovní volant, jehož elegantní tvar prakticky není omezen airbagem. Další poměrně neobvyklou výbavou v této třídě je montáž všech tří pásů na zadních sedadlech v tříbodovém provedení. Mezi nevýhody patří poměrně krátké sedáky u předních sedadel, malá zrcátka bez eliminace mrtvého úhlu , či u námi testovaného kusu nedokončená těsnící guma u zadních dveří. Také by mohla být lépe využita délka vozu, jelikož interiér není v podélném směru příliš prostorný. Při pohledu na vůz zboku je zřejmé, že motorová část si ukrojila více z délky vozu než by měla. Zajímavou drobností je optická pojistka správného zaklapnutí zadních sedadel (viz foto). Samozřejmostí je dnes třetí brzdové světlo, které je v případě dvoustovky umístěno v efektním krytu zadního okna (viz foto).

Naopak na výbornou je sklouben agilní motor s převodovkou a jistými jízdními vlastnostmi. Motor s objemem 1588 cm3 se čtyřventilovou technikou dává vysoký výkon 82 kW při 6000 otáčkách, přitom však nejvyšší točivý moment 145 N.m dosahuje při poměrně nízkých otáčkách - 3000 ot/min. Motor je živý, rychle reaguje na povely řidiče a přes nižší objem si nezadá s běžnými dvoulitry. Zrychlení vozu z 0 na 100 km/h se nám podařilo realizovat dokonce pod výrobcem stanovenou hranicí 10,1 s. Pronikání jeho hluku do interiéru je však poměrně výrazné i ve středních otáčkách. Zvuk je to však příjemný, až sportovní, takže nemusí vadit. Tvrdý podvozek se chová jistě a nezáludně, nezdráhá se však předat vaší páteři informaci o veškerých nerovnostech na vozovce.

Rover 216 Si se bude pravděpodobně více zamlouvat sportovně založeným řidičům, kteří ocení živý motor a jistý podvozek. Ostatní zájemci o dvoustovku si patně vystačí s téměř o sto tisíc levnější 214i s motorem 1,4/75 kW (podrobnější informace o ostatních motorech si můžete vyhledat v našem katalogu).

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 569 200 Kč Cena v testované výbavě: 569 200 Kč

Štítky MG Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1588
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 82 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10 / 5.6 / 7.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1055 / 455
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3973
b) šířka (mm): 1688
c) výška (mm): 1419
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,10
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Piazzetta Národního divadla získá jméno. Bude z ní náměstí Václava Havla

Piazzetta Národního divadla získá jméno. Bude z ní…

Piazzetta Národního divadla ponese název náměstí Václava Havla. Pojmenování prostoru po bývalém prezidentovi…

Manželka hokejisty Červenky už pracovat nechce: Rodinný život mě naplňuje

Manželka hokejisty Červenky už pracovat nechce:…

Miss World 2010 Veronika Machová Červenka (26) se opět na krátký čas vrátila do České republiky a vyrazila do…

 

iSport.cz

Sparta se chystá na Inter. Tým povede Holoubek, Hejkal řeší taktiku

Sparta se chystá na Inter. Tým povede Holoubek,…

Fotbalová Sparta prožívá hektické dny. Po nedělním derby se Slavií skončil trenér Zdeněk Ščasný, vedením áčka…

Jarolím: Čím víc Němce sleduji, tím víc mě rozčilují. Petržela je rozdílový hráč

Jarolím: Čím víc Němce sleduji, tím víc mě…

Nenachází se v komfortní situaci. Karel Jarolím před nejtěžší kvalifikační bitvou v Německu (sobota 8. října)…

 

Reflex.cz

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…

Babiš se má omluvit hejtmanovi Novákovi za výrok o

Babiš se má omluvit hejtmanovi Novákovi za výrok o "tunelu"

Soud dnes uložil ministru financí Andreji Babišovi (ANO), aby se omluvil moravskoslezskému hejtmanovi Miroslavu…