12.2. 1998

Známý britský výrobce automobilů Rover je výrobcem, jehož produkce rozhodně nezapadá mezi automobilovou změť mnoha značek. Námi testovaný model z řady 200 byl představen v roce 1995 a důležité je, že se jedná o samostatný projekt, který nemá nic společného s dnes již bývalou spoluprácí s Hondou.

Dvoustovka je u Roveru nejmenším automobilem, není to však žádný miniautomobil. Jeho délka je 3973, což je dokonce více než u Felicie, přesto působí dojem menšího vozu. Co však překvapí je velký rozvor vozu - 2499 mm, což je téměř tolik jako u podstatně delší Octavie (2513 mm).

Při prvním kontaktu s vozem si nelze nevšimnou drobností, kterými se Rover snaží odlišit. Ať už je to decentní chromová maska chladiče nebo krásné odznaky Rover na zadních sloupcích vozu. V interiéru potom nepřekvapí přítomnost imitací dřeva.

Zpracování interiéru vozu odpovídá své třídě, proto v něm naleznete jak klady, tak zápory. Námi testovaný vůz měl například velmi příjemný sportovní volant, jehož elegantní tvar prakticky není omezen airbagem. Další poměrně neobvyklou výbavou v této třídě je montáž všech tří pásů na zadních sedadlech v tříbodovém provedení. Mezi nevýhody patří poměrně krátké sedáky u předních sedadel, malá zrcátka bez eliminace mrtvého úhlu , či u námi testovaného kusu nedokončená těsnící guma u zadních dveří. Také by mohla být lépe využita délka vozu, jelikož interiér není v podélném směru příliš prostorný. Při pohledu na vůz zboku je zřejmé, že motorová část si ukrojila více z délky vozu než by měla. Zajímavou drobností je optická pojistka správného zaklapnutí zadních sedadel (viz foto). Samozřejmostí je dnes třetí brzdové světlo, které je v případě dvoustovky umístěno v efektním krytu zadního okna (viz foto).

Naopak na výbornou je sklouben agilní motor s převodovkou a jistými jízdními vlastnostmi. Motor s objemem 1588 cm3 se čtyřventilovou technikou dává vysoký výkon 82 kW při 6000 otáčkách, přitom však nejvyšší točivý moment 145 N.m dosahuje při poměrně nízkých otáčkách - 3000 ot/min. Motor je živý, rychle reaguje na povely řidiče a přes nižší objem si nezadá s běžnými dvoulitry. Zrychlení vozu z 0 na 100 km/h se nám podařilo realizovat dokonce pod výrobcem stanovenou hranicí 10,1 s. Pronikání jeho hluku do interiéru je však poměrně výrazné i ve středních otáčkách. Zvuk je to však příjemný, až sportovní, takže nemusí vadit. Tvrdý podvozek se chová jistě a nezáludně, nezdráhá se však předat vaší páteři informaci o veškerých nerovnostech na vozovce.

Rover 216 Si se bude pravděpodobně více zamlouvat sportovně založeným řidičům, kteří ocení živý motor a jistý podvozek. Ostatní zájemci o dvoustovku si patně vystačí s téměř o sto tisíc levnější 214i s motorem 1,4/75 kW (podrobnější informace o ostatních motorech si můžete vyhledat v našem katalogu).

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 569 200 Kč Cena v testované výbavě: 569 200 Kč

Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak

Předsedou KSČM se po sobotním sjezdu stal opět Vojtěch…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 

Štítky MG Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1588
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 82 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10 / 5.6 / 7.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1055 / 455
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3973
b) šířka (mm): 1688
c) výška (mm): 1419
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,10
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

 





 
Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Dnes 17:36

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?




Blesk.cz

Chlapec s autismem postavil největší repliku Titaniku z lega. Teď doplula do USA

Chlapec s autismem postavil největší repliku…

Největší světovou repliku neslavně proslulého parníku Titanic, která kdy byla sestavena z kostek lega,  trvalo…

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Hašek po remíze: Nemůžeme vždy hrát jako bychom si šňupli kokain

Hašek po remíze: Nemůžeme vždy hrát jako bychom si…

Čtyřikrát za sebou doma na jaře vyhráli, ale popáté brali jen bod. Bohemians po skvělé šňůře v horkém sobotním…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a pomáhá s trávením

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a…

Svatá Hildegarda z Bingenu prý prohlásila: „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej…