reklama


Rover 75 zahájil "nové" období tradiční britské automobilky, po její velké finanční krizi, kterou nakonec museli manažeři Roveru zažehnat sňatkem s BMW.

Další novinky na sebe nenechaly dlouho čekat. Modelové řady 200 a 400, které však stále vycházejí z dřívější spolupráce s Hondou, dostaly facelift. Ten se týká především přední části obou Roverů, úpravy mnoha dílů ukrytých pod karosérií a také motorů. "Facelift" dostaly také typová označení. Z dvoustovky je nyní dvacetpětka a ze čtyřstovky čtyřicetpětka.

Nyní mají modely 25, 45 i 75 čtyři kruhové světlomety. Při detailním prozkoumání je zřejmé, že byly zachovány drobné odlišnosti. Nejčistěji se zdá být vyřešena přední část Roveru 25.

Motorová paleta Roveru 25 také nezůstala bez povšimnutí. Základní čtyřválec 1,4 16V je nyní k dispozici ve dvou výkonových variantách 62 a 76 kW, původní osmiventilová verze byla vypuštěna z výroby. Šestnáctistovka má maximální výkon 80 kW a osmnáctistovka 86 kW (oba 16V). Kromě vysokovýkonné verze GTi (1,8 16V/106 kW, proměnné časování ventilů), mají všechny motory prodloužené servisní intervaly na 24 000 km!

Standardem je samozřejmě pětistupňová manuální převodovka, ale příznivci automatů také nemusejí být zklamáni. Pro motor 1,8 16V je k dispozici nová EmCVT převodovka s označením Steptronic, která má navíc možnost řazení šesti fixních pseudostupňů (podobně jako u nové Primery CVT M6).

Rover 45 má výkon zážehového motoru 1,4 16V ještě povýšen na 86 kW. Motory 1,6 a 1,8 jsou stejné jako u pětadvacítky (1,8 možno kombinovat také s EmCVT převodovkou Steptronic). Vrcholem nabídky je nyní dvoulitrový šestiválec do V s výkonem 110 kW a nejvyšším točivým momentem 185 Nm. Dodáván však bude (bohužel) pouze s pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuální volby rychlostí Steptronic.

Vznětové motory pro 25 i 45 zastupuje dvoulitrový přímovstřikový turbodiesel s maximem točivého momentu 240 Nm a výkonem 74 kW. Normovaná průměrná spotřeba vychází na pouhých 5,1 l/100 km.

Výkonnější motory si vynutily drobné úpravy na podvozku i řízení. Sériově použité pneumatiky jsou nyní širší.

Velká pozornost byla věnována u obou modelů zvýšení bezpečnosti posádky. Instalovány jsou nyní větší airbagy s předpínači pásů. Důležitější je však nová konstrukce celé přední části modelu 25, která využívá poznatků z bezp. konstrukce 75-ky.

U obou modelů je rozšířena nabídka barev i vnitřního čalounění. Přední sedadla mají nový ergonomičtější tvar. Další drobností jsou nové kryty vnějších zrcátek, podobné jakou u 75.

Oba modely se již vyrábějí, takže je brzy uvidíme i na našich silnicích. Co nejdříve vám oba inovované Rovery představíme v redakčním testu.



Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají

Nový americký prezident ještě nesložil slib a investoři…

Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek

Po více než měsíci odkladů, zmatků a nepokojů se…

Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici

Řecký účetní dvůr v pondělí schválil prodej řeckých drah…

Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí

Facebook hodlá zavést v Německu jako druhém státě po USA…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Jarní novinky Roveru: inovované řady 25/MG ZR a 45 Jarní novinky Roveru: inovované řady 25/MG ZR a 45

Rover letos na jaře prodlužuje život řadám 25 a 45 dalším…

Koupí MG Rover polské Daewoo-FSO? Koupí MG Rover polské Daewoo-FSO?

Může koupit zadlužená automobilka krachující? Zdá se že…

 



 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Včera

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

„Mám obrovskou radost. Ani to neumím popsat. Nikdy v životě jsme totiž nic nevyhráli,“ prozradil včera Blesku…

Zrušení „bonzáckého“ webu k EET práskání nezastaví, věří šéf berňáku

Zrušení „bonzáckého“ webu k EET práskání nezastaví,…

Lidi „práskali a práskat“ budou dál, nehledě na zrušení bonzáckého webu k EET. Tak by se dala shrnout výpověď…

 

iSport.cz

Zlín si oddechl, Beauguel přijde. Zajímal se o lékaře i plat při zranění

Zlín si oddechl, Beauguel přijde. Zajímal se o…

Zajímal se o lékařskou péči ve městě. Vyzvídal, jak mu bude chodit plat v případě zranění a kde bude bydlet.…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení islamismu, terorismu a migrace

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení…

Víte co mají společného střelba v Židovském muzeu v Bruselu z 24. května 2014 a atentát spáchaný na vánočním…

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

 
 
reklama