Rover 75 zahájil "nové" období tradiční britské automobilky, po její velké finanční krizi, kterou nakonec museli manažeři Roveru zažehnat sňatkem s BMW.

Další novinky na sebe nenechaly dlouho čekat. Modelové řady 200 a 400, které však stále vycházejí z dřívější spolupráce s Hondou, dostaly facelift. Ten se týká především přední části obou Roverů, úpravy mnoha dílů ukrytých pod karosérií a také motorů. "Facelift" dostaly také typová označení. Z dvoustovky je nyní dvacetpětka a ze čtyřstovky čtyřicetpětka.

Nyní mají modely 25, 45 i 75 čtyři kruhové světlomety. Při detailním prozkoumání je zřejmé, že byly zachovány drobné odlišnosti. Nejčistěji se zdá být vyřešena přední část Roveru 25.

Motorová paleta Roveru 25 také nezůstala bez povšimnutí. Základní čtyřválec 1,4 16V je nyní k dispozici ve dvou výkonových variantách 62 a 76 kW, původní osmiventilová verze byla vypuštěna z výroby. Šestnáctistovka má maximální výkon 80 kW a osmnáctistovka 86 kW (oba 16V). Kromě vysokovýkonné verze GTi (1,8 16V/106 kW, proměnné časování ventilů), mají všechny motory prodloužené servisní intervaly na 24 000 km!

Standardem je samozřejmě pětistupňová manuální převodovka, ale příznivci automatů také nemusejí být zklamáni. Pro motor 1,8 16V je k dispozici nová EmCVT převodovka s označením Steptronic, která má navíc možnost řazení šesti fixních pseudostupňů (podobně jako u nové Primery CVT M6).

Rover 45 má výkon zážehového motoru 1,4 16V ještě povýšen na 86 kW. Motory 1,6 a 1,8 jsou stejné jako u pětadvacítky (1,8 možno kombinovat také s EmCVT převodovkou Steptronic). Vrcholem nabídky je nyní dvoulitrový šestiválec do V s výkonem 110 kW a nejvyšším točivým momentem 185 Nm. Dodáván však bude (bohužel) pouze s pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuální volby rychlostí Steptronic.

Vznětové motory pro 25 i 45 zastupuje dvoulitrový přímovstřikový turbodiesel s maximem točivého momentu 240 Nm a výkonem 74 kW. Normovaná průměrná spotřeba vychází na pouhých 5,1 l/100 km.

Výkonnější motory si vynutily drobné úpravy na podvozku i řízení. Sériově použité pneumatiky jsou nyní širší.

Velká pozornost byla věnována u obou modelů zvýšení bezpečnosti posádky. Instalovány jsou nyní větší airbagy s předpínači pásů. Důležitější je však nová konstrukce celé přední části modelu 25, která využívá poznatků z bezp. konstrukce 75-ky.

U obou modelů je rozšířena nabídka barev i vnitřního čalounění. Přední sedadla mají nový ergonomičtější tvar. Další drobností jsou nové kryty vnějších zrcátek, podobné jakou u 75.

Oba modely se již vyrábějí, takže je brzy uvidíme i na našich silnicích. Co nejdříve vám oba inovované Rovery představíme v redakčním testu.



Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky Představujeme

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 




Jarní novinky Roveru: inovované řady 25/MG ZR a 45 Jarní novinky Roveru: inovované řady 25/MG ZR a 45

Rover letos na jaře prodlužuje život řadám 25 a 45 dalším…

Koupí MG Rover polské Daewoo-FSO? Koupí MG Rover polské Daewoo-FSO?

Může koupit zadlužená automobilka krachující? Zdá se že…

 



 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Dnes 18:10

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Jarka (31) si při kojení našla bulku. Její nemoc odstarovala unikátní projekt

Jarka (31) si při kojení našla bulku. Její nemoc…

Jarka, matka dvou dětí, si v září v roce 2016 nahmatala při kojení bulku v prsu. Její kamarádka Markéta jí…

Je Modrá velryba nebezpečná? Neví to ani Chovanec, chce důkazy od policie

Je Modrá velryba nebezpečná? Neví to ani Chovanec,…

Ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) neví, jestli je tzv. Modrá velryba nebezpečnou hrou, jak tvrdí policie,…

 

iSport.cz

V Egyptě mám novou smlouvu, ohradil se Straka. Nevíte, co tu znamenám

V Egyptě mám novou smlouvu, ohradil se Straka.…

Byla to jen kachna. Nic, co by se zakládalo na pravdě. František Straka zůstává i nadále trenérem egyptského…

Schickův gól snů! Krásně si přehodil obránce, pak mu utekl a skóroval

Schickův gól snů! Krásně si přehodil obránce, pak mu…

Jízda Patrika Schicka v italské lize pokračuje! Český útočník znovu v dresu Sampdorie Janov potvrdil, v jak…

 

Reflex.cz

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…

Avokádový fresh, hamburger nebo zmrzlina. V Amsterdamu otevřela restaurace, kde najdete avokádo na tisíc způsobů

Avokádový fresh, hamburger nebo zmrzlina. V…

Zelená nezelenina, kterou milují gurmáni po celém světě. Avokádo, zelený plod hruškovce přelahodného, bohatý na…