Návrat Roveru SD1? Moderní verze by mohla být zajímavou stylovkou
Rover SD1 se vyráběl v letech 1976 až 1986. Svým designem však zaujme i v současnosti.
Vývoj Roveru SD1 odstartoval v roce 1971, cílem bylo přivést na svět nástupce Roveru P6 a Triumphu 2000/2500. Obě značky byly součástí skupiny British Leyland.
Výsledek se veřejnosti poprvé představil v květnu 1976, prodej novinky byl zahájen už 30. června téhož roku - zatím ale jen ve Velké Británii. Jako první k prodejcům zamířila verze Rover 3500, pojmenovaná podle objemu osmiválcového motoru, který zhruba 4,7 metru dlouhý liftback poháněl.

Celohliníkový vidlicový osmiválec OHV o objemu 3528 cm3 poskytoval maximální výkon 114 kW (155 k) a nejvyšší točivý moment 265 Nm. Párován byl s třístupňovým automatem, na přání mohl být i pětistupňový manuál. S ním Rover SD1 upaloval dvoustovkou a na poloviční rychlost se z klidu dostal během 9 sekund.
Kontinentální debut si vůz s výrazným designem a moderními tvary odbyl v Ženevě roku 1977. Odborný tisk přijal novinku nadšeně, což vyvrcholilo i udělením titulu evropského Automobilu roku. Přesto se ale z SD1 prodejní trhák nestal, auto totiž dolů stahovala bídná kvalita výroby. Za 10 let produkce vzniklo 303.345 exemplářů.
Pokrokový design má však i dnes svoje příznivce. Patří mezi ně také digitální umělec a designér Lars Sältzer, který navrhl podobu vozu pro moderní dobu. Novému Roveru SD1, který si představuje jako elektromobil, ponechal charakteristickou siluetu a některé detaily, jako například otvor a prolisy v přední kapotě, výrazné blatníky nebo linie na bocích, všechny prvky však patřičně omladil a přizpůsobil současnosti.
Liftback tak dostal například minimalistické LED světlomety, moderní nárazníky, zapuštěné kliky a současná kola. Lars dokonce tvrdí, že se při návrhu inspiroval současným designovým jazykem značky Land Rover.
Tak co říkáte? Líbil by se vám takový návrat?