TEST Rover 216 Si
Dvoustovka je u Roveru nejmenším automobilem, není to však žádný miniautomobil. Jeho délka je 3973, což je dokonce více než u Felicie, přesto působí dojem menšího vozu. Co však překvapí je velký rozvor vozu - 2499 mm, což je téměř tolik jako u podstatně delší Octavie (2513 mm).
Při prvním kontaktu s vozem si nelze nevšimnou drobností, kterými se Rover snaží odlišit. Ať už je to decentní chromová maska chladiče nebo krásné odznaky Rover na zadních sloupcích vozu. V interiéru potom nepřekvapí přítomnost imitací dřeva.
Zpracování interiéru vozu odpovídá své třídě, proto v něm naleznete jak klady, tak zápory. Námi testovaný vůz měl například velmi příjemný sportovní volant, jehož elegantní tvar prakticky není omezen airbagem. Další poměrně neobvyklou výbavou v této třídě je montáž všech tří pásů na zadních sedadlech v tříbodovém provedení. Mezi nevýhody patří poměrně krátké sedáky u předních sedadel, malá zrcátka bez eliminace mrtvého úhlu , či u námi testovaného kusu nedokončená těsnící guma u zadních dveří. Také by mohla být lépe využita délka vozu, jelikož interiér není v podélném směru příliš prostorný. Při pohledu na vůz zboku je zřejmé, že motorová část si ukrojila více z délky vozu než by měla. Zajímavou drobností je optická pojistka správného zaklapnutí zadních sedadel (viz foto). Samozřejmostí je dnes třetí brzdové světlo, které je v případě dvoustovky umístěno v efektním krytu zadního okna (viz foto).
Naopak na výbornou je sklouben agilní motor s převodovkou a jistými jízdními vlastnostmi. Motor s objemem 1588 cm3 se čtyřventilovou technikou dává vysoký výkon 82 kW při 6000 otáčkách, přitom však nejvyšší točivý moment 145 N.m dosahuje při poměrně nízkých otáčkách - 3000 ot/min. Motor je živý, rychle reaguje na povely řidiče a přes nižší objem si nezadá s běžnými dvoulitry. Zrychlení vozu z 0 na 100 km/h se nám podařilo realizovat dokonce pod výrobcem stanovenou hranicí 10,1 s. Pronikání jeho hluku do interiéru je však poměrně výrazné i ve středních otáčkách. Zvuk je to však příjemný, až sportovní, takže nemusí vadit. Tvrdý podvozek se chová jistě a nezáludně, nezdráhá se však předat vaší páteři informaci o veškerých nerovnostech na vozovce.
Rover 216 Si se bude pravděpodobně více zamlouvat sportovně založeným řidičům, kteří ocení živý motor a jistý podvozek. Ostatní zájemci o dvoustovku si patně vystačí s téměř o sto tisíc levnější 214i s motorem 1,4/75 kW (podrobnější informace o ostatních motorech si můžete vyhledat v našem katalogu).