1.3. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Poznáte nové Audi A6 od A8? Porovnejte rozdíly mezi nimi!

 

Šéfdesignér Audi Marc Lichte sice má za úkol více odlišit jednotlivé modely značky, nová A6 ale zůstává velice podobná větší A8.

Automobiloví fanoušci poslední dobou často zoufají nad tím, jak si modely té které značky jsou až příliš podobné. Dnes to platí hlavně pro vozy německé prémie, ostatně odlišit od sebe BMW 5 a 7 nebo Mercedesy E a S dá na první pohled hodně práce. Už léta něco podobného platí také pro Audi, jehož designéři se dušují, že v nové generaci aut už nechtějí styl „matriošky.“

Šéfdesignér Audi Marc Lichte dokonce při svém nástupu do funkce tvrdil, že má za úkol více odlišit jednotlivé modelové řady čtyř kruhů, jak ale dokazuje příchod nové A6, v praxi úkol moc neplní. Stále je to taková „matrioška,“ tedy že A6 je zmenšená A8 a A8 zvětšená A6.

Podívejte se ostatně na přiložené fotografie, dokážete na nich na první pohled odlišit nejnovější pátou generaci A6 (na srovnávacích fotkách nahoře) od loni uvedené čtvrté generace A8? Na první pohled to bude jistě těžký úkol... Výrazná šestiúhelníková maska chladiče, tzv. singleframe, nebo nárazníky jsou u obou aut prakticky totožné.

Hlavním poznávacím znakem jsou tak světlomety, který mají zcela jiný tvar. U A8 tvoří vlastně jednoduchý čtyřúhelník, který sklonem vnitřní části opticky ladí s hranou singleframe. Světla A6 si naopak zachovala zvýrazněný „zub“ z předchůdce, který je však u novinky ostřeji řezán. Odlišně tvarovaná je také kapota, v předním nárazníku pak A8 využívá více chromovaných ozdob.

K tématu: Nová Audi A6 je zmenšenou A8. Už jsme v ní seděli

Oba vozy se budou plést i zboku, jejich silueta je prakticky shodná, a to včetně bočního prosklení. A6 nicméně chybí chromovaná linka vespod dveří, kterou má větší sourozenec. Zadní dveře pak mají jiný tvar a ten který model prozradí i rozměry. Zatímco A6 je dlouhá 4.939 mm, A8 na délku měří 5.172 mm a A8 L dokonce 5.302 mm.

Audi A6 – srovnání rozměrů s dalšími modely značky
ModelAudi A6Audi A7Audi A8Audi A8 L
Délka (mm)4939496951725302
Šířka (mm)1886190819451945
Výška (mm)1457142214731485
Rozvor (mm)2924292629983128
Objem zavazadelníku (l)530535505505
Největší designérské rozdíly mezi A6 a A8 každopádně ve finále objevíme na zádi, hlavním poznávacím znakem jsou opět světla. Vodorovná chromovaná linka sice spojuje koncové svítilny v obou případech, jenže zatímco u vlajkové lodi je propojuje i světelný pás, u A6 jsou světla přísně oddělena. Opět mají zcela jiný tvar, u sedanu vyšší střední třídy po stranách tvoří jakýsi zub, zatímco u A8 jsou jednodušeji tvarované. Odlišná je také světelná grafika.

Rozdíly najdeme i na zadním nárazníku, který je u tento týden představené novinky výraznější a sportovnější, zatímco největší sedan Audi je elegantnější, i díky opět zakomponovanému chromovanému pásu.

A pohled do interiéru? Při letmém pohledu se supermoderní palubní desky obou aut jeví jako totožné, už ten druhý pohled ale dokazuje, že těch rozdílů je přece jen dost. Základní koncepce s dvěma displeji, horním 10,1“ a spodním 8,6“, pomocí nichž se ovládá i třeba klimatizace, je stejná, a to včetně středového tunelu. Jiný je však volant, který u A8 opět více hraje na sportovní notu, je totiž tříramenný. Zcela odlišné jsou panely dveří, A6 má mimo jiné konvenční kliky, ne ty elektrické jako A8. A liší se rovněž výdechy ventilace, u novinky se otevírají a zavírají tradičním kolečkem a ne dotykově jako u největšího sedanu ingolstadtské značky.

Audi A6 pak z vlajkové lodi do velké míry přebírá také svoji techniku, neplatí to však stoprocentně. Oba modely sice spojuje fakt, že i všechny A6 budou mild-hybridy jako A8, třeba benzinový třílitrový šestiválec s 250 kW je ale v A6 spárován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic, zatímco vlajková loď se u tohoto agregátu spoléhá na osmistupňový automat tiptronic.

Jiná je také nabídka motorů. Jestliže pro A8 bude dostupný i dvanáctiválec, u A6 bude k dispozici maximálně osmiválec, a to ještě u vrcholné varianty RS 6. Naopak u A6 se počítá s naftovým čtyřválcem se 150 kW (s obchodním označením 40 TDI), který pro A8 potvrzen není.

Audi A6 – základní technická data nabízených motorů
Motor55 TFSI40 TDI45 TDI50 TDI
Válce/ventily6/44/46/46/4
Největší výkon [kW]250150170210
Točivý moment [N.m]500400500620
Převodovka7DS7DS8A8A
I sedan vyšší střední třídy však jako A8 umí nabídnout natáčení zadní nápravy nebo systém parking pilot, díky němuž auto zvládne na dálku samo zaparkovat nebo vyparkovat. Tenhle automatický dálkový asistent bude pro A6 dostupný v průběhu roku. Naopak speciální aktivní podvozek s elektronickým zvedáním a spouštěním kol zůstává vyhrazen A8. Pro „á-šestku“ však vedle základního ocelového podvozku bude k dispozici výběr mezi sportovním odpružením, adaptivním podvozkem s elektronickými tlumiči a vzduchovým podvozkem.

Anketa

Jaký model se vám líbí více?
Spolupracujeme s TipCars.com
Jakarta se potápí. Do roku 2050 může přijít o celé čtvrti Jakarta se potápí. Do roku 2050 může přijít o celé čtvrti

Jakarta je s deseti miliony obyvatel hlavním a největším…

Cena bitcoinu je nejstabilnější za více než rok, počty plateb přesto klesají Cena bitcoinu je nejstabilnější za více než rok, počty plateb přesto klesají

Bitcoin dosud charakterizovaly mimo jiné i obrovské…

Havel byl můj nejlepší šéf, Zemana jsem se zřekl, říká chartista Šolc Havel byl můj nejlepší šéf, Zemana jsem se zřekl, říká chartista Šolc

Když přijely sovětské tanky, vzbudili ho brzy ráno…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S

Francouzi nabízí v Paříži prohlídky města či „prostý“…

 






 
Maserati Barchetta: Za unikátní otevřenou placku na silnice i okruhy dnes dáte 6,5 milionu

Maserati Barchetta: Za unikátní otevřenou placku na silnice i okruhy dnes dáte 6,5 milionu

Dnes 18:49

Maserati Barchetta vzniklo jako čistokrevný závoďák pro značkový pohár. Dnes je raritou, čemuž odpovídá cena.




Blesk.cz

Dieta láskou: Hana Gregorová (65) po návratu ke Koptíkovi mizí před očima!

Dieta láskou: Hana Gregorová (65) po návratu ke…

Mění se před očima! Herečka Hana Gregorová (65) během léta shodila několik kilo. Svoji hubenější postavu přišla…

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

Nová překážka v Pardubicích! Nedá se přeskočit, přináší také riziko

Nová překážka v Pardubicích! Nedá se přeskočit,…

Dvanáct metrů na šířku, padesát metrů na délku a hloubka maximálně dvanáct centimetrů. V Pardubicích podruhé v…

Koller: Útok Sparty? Nikdo není jako Lafata. Matoušek míří do reprezentace

Koller: Útok Sparty? Nikdo není jako Lafata.…

Trvale žije na jihu Francie, o českém fotbale má však Jan Koller stále přehled. I v neděli sledoval, jak se jeho…

 

Reflex.cz

Video, ze kterého mrazí. Bezpečnostní kamery zachytily pád janovského mostu

Video, ze kterého mrazí. Bezpečnostní kamery…

Italské bezpečnostní a záchranné složky dnes zveřejnily nejnovější video, které zachycuje pád mostu v Janově.…

Než přišla invaze. Ponořte se do posledního předokupačního Rudého práva

Než přišla invaze. Ponořte se do posledního…

V těchto dnech si připomínáme 50. výročí invaze vojsk Varšavské smlouvy na naše území. O osudové 23. hodině…