1.3. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Poznáte nové Audi A6 od A8? Porovnejte rozdíly mezi nimi!

 

Šéfdesignér Audi Marc Lichte sice má za úkol více odlišit jednotlivé modely značky, nová A6 ale zůstává velice podobná větší A8.

Automobiloví fanoušci poslední dobou často zoufají nad tím, jak si modely té které značky jsou až příliš podobné. Dnes to platí hlavně pro vozy německé prémie, ostatně odlišit od sebe BMW 5 a 7 nebo Mercedesy E a S dá na první pohled hodně práce. Už léta něco podobného platí také pro Audi, jehož designéři se dušují, že v nové generaci aut už nechtějí styl „matriošky.“

Šéfdesignér Audi Marc Lichte dokonce při svém nástupu do funkce tvrdil, že má za úkol více odlišit jednotlivé modelové řady čtyř kruhů, jak ale dokazuje příchod nové A6, v praxi úkol moc neplní. Stále je to taková „matrioška,“ tedy že A6 je zmenšená A8 a A8 zvětšená A6.

Podívejte se ostatně na přiložené fotografie, dokážete na nich na první pohled odlišit nejnovější pátou generaci A6 (na srovnávacích fotkách nahoře) od loni uvedené čtvrté generace A8? Na první pohled to bude jistě těžký úkol... Výrazná šestiúhelníková maska chladiče, tzv. singleframe, nebo nárazníky jsou u obou aut prakticky totožné.

Hlavním poznávacím znakem jsou tak světlomety, který mají zcela jiný tvar. U A8 tvoří vlastně jednoduchý čtyřúhelník, který sklonem vnitřní části opticky ladí s hranou singleframe. Světla A6 si naopak zachovala zvýrazněný „zub“ z předchůdce, který je však u novinky ostřeji řezán. Odlišně tvarovaná je také kapota, v předním nárazníku pak A8 využívá více chromovaných ozdob.

K tématu: Nová Audi A6 je zmenšenou A8. Už jsme v ní seděli

Oba vozy se budou plést i zboku, jejich silueta je prakticky shodná, a to včetně bočního prosklení. A6 nicméně chybí chromovaná linka vespod dveří, kterou má větší sourozenec. Zadní dveře pak mají jiný tvar a ten který model prozradí i rozměry. Zatímco A6 je dlouhá 4.939 mm, A8 na délku měří 5.172 mm a A8 L dokonce 5.302 mm.

Audi A6 – srovnání rozměrů s dalšími modely značky
ModelAudi A6Audi A7Audi A8Audi A8 L
Délka (mm)4939496951725302
Šířka (mm)1886190819451945
Výška (mm)1457142214731485
Rozvor (mm)2924292629983128
Objem zavazadelníku (l)530535505505
Největší designérské rozdíly mezi A6 a A8 každopádně ve finále objevíme na zádi, hlavním poznávacím znakem jsou opět světla. Vodorovná chromovaná linka sice spojuje koncové svítilny v obou případech, jenže zatímco u vlajkové lodi je propojuje i světelný pás, u A6 jsou světla přísně oddělena. Opět mají zcela jiný tvar, u sedanu vyšší střední třídy po stranách tvoří jakýsi zub, zatímco u A8 jsou jednodušeji tvarované. Odlišná je také světelná grafika.

Rozdíly najdeme i na zadním nárazníku, který je u tento týden představené novinky výraznější a sportovnější, zatímco největší sedan Audi je elegantnější, i díky opět zakomponovanému chromovanému pásu.

A pohled do interiéru? Při letmém pohledu se supermoderní palubní desky obou aut jeví jako totožné, už ten druhý pohled ale dokazuje, že těch rozdílů je přece jen dost. Základní koncepce s dvěma displeji, horním 10,1“ a spodním 8,6“, pomocí nichž se ovládá i třeba klimatizace, je stejná, a to včetně středového tunelu. Jiný je však volant, který u A8 opět více hraje na sportovní notu, je totiž tříramenný. Zcela odlišné jsou panely dveří, A6 má mimo jiné konvenční kliky, ne ty elektrické jako A8. A liší se rovněž výdechy ventilace, u novinky se otevírají a zavírají tradičním kolečkem a ne dotykově jako u největšího sedanu ingolstadtské značky.

Audi A6 pak z vlajkové lodi do velké míry přebírá také svoji techniku, neplatí to však stoprocentně. Oba modely sice spojuje fakt, že i všechny A6 budou mild-hybridy jako A8, třeba benzinový třílitrový šestiválec s 250 kW je ale v A6 spárován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic, zatímco vlajková loď se u tohoto agregátu spoléhá na osmistupňový automat tiptronic.

Jiná je také nabídka motorů. Jestliže pro A8 bude dostupný i dvanáctiválec, u A6 bude k dispozici maximálně osmiválec, a to ještě u vrcholné varianty RS 6. Naopak u A6 se počítá s naftovým čtyřválcem se 150 kW (s obchodním označením 40 TDI), který pro A8 potvrzen není.

Audi A6 – základní technická data nabízených motorů
Motor55 TFSI40 TDI45 TDI50 TDI
Válce/ventily6/44/46/46/4
Největší výkon [kW]250150170210
Točivý moment [N.m]500400500620
Převodovka7DS7DS8A8A
I sedan vyšší střední třídy však jako A8 umí nabídnout natáčení zadní nápravy nebo systém parking pilot, díky němuž auto zvládne na dálku samo zaparkovat nebo vyparkovat. Tenhle automatický dálkový asistent bude pro A6 dostupný v průběhu roku. Naopak speciální aktivní podvozek s elektronickým zvedáním a spouštěním kol zůstává vyhrazen A8. Pro „á-šestku“ však vedle základního ocelového podvozku bude k dispozici výběr mezi sportovním odpružením, adaptivním podvozkem s elektronickými tlumiči a vzduchovým podvozkem.

Anketa

Jaký model se vám líbí více?
Spolupracujeme s TipCars.com
Obavy z brexitu: pesimismus britských firem je nejvyšší od roku 2009 Obavy z brexitu: pesimismus britských firem je nejvyšší od roku 2009

Britské podniky jsou ohledně svých vyhlídek…

Škoda Auto je globální značka s hodnotou téměř 40 miliard korun Škoda Auto je globální značka s hodnotou téměř 40 miliard korun

Na jaře se každý rok na její značku dívají miliony…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje

Ještě před oficiální premiérou na autosalonu v Los…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 



První jízdní dojmy: Audi A6 Avant. Jinak než s mild-hybridem ho nekoupíte První jízdní dojmy: Audi A6 Avant. Jinak než s mild-hybridem ho nekoupíte

První svezení s novou Audi A6 Avant neodhalilo žádné…

Euro NCAP 2018: Audi A6 – Pět hvězd bez zaváhání Euro NCAP 2018: Audi A6 – Pět hvězd bez zaváhání

Audi A6 ve své nejnovější generaci v testech Euro NCAP…

 



 
Cupra nabídne sedm modelů do roku 2021. Na co se můžeme těšit?

Cupra nabídne sedm modelů do roku 2021. Na co se můžeme těšit?

Dnes 09:51

Osamostatněná sportovní divize Seatu chystá celou záplavu modelů. Důležitou roli budou hrát také SUV.




Blesk.cz

Češka (21) v Dublinu vypadla z okna hotelu, který vlastní Bono z U2: Je v kritickém stavu

Češka (21) v Dublinu vypadla z okna hotelu, který…

V ohrožení života se nachází Češka (21), která minulý týden vypadla z okna hotelu v Dublinu. Nehodě předcházel…

První galerie naháčů v Praze? Skuteční lidé budou k okukování celoročně!

První galerie naháčů v Praze? Skuteční lidé budou k…

Výstava Voayer celoročně? Pořadatel nahých výstav Mário Petreje už nechce pořádat jen několikadenní zážitkovou…

 

iSport.cz

Lenc o souhře s Filippim i sérii Kvapila: Bylo to nějaké zakleté

Lenc o souhře s Filippim i sérii Kvapila: Bylo to…

Nedobytná tvrz. Liberečtí Bílí Tygři na domácím ledě, stejně jako v předešlých sezonách, válí. Z úvodních deseti…

Vémola tvrdého Francouze neukončil. V Bratislavě vyhrál na body

Vémola tvrdého Francouze neukončil. V Bratislavě…

PŘÍMO Z BRATISLAVY | Výhra na body! Karlosi Vémolovi se nepodařilo ukončit francouzského soupeře Moiseho Rimbona…

 

Reflex.cz

Babišismus obnažil své slabiny. Jeho oponenti ale také

Babišismus obnažil své slabiny. Jeho oponenti ale také

Uplynulý týden byl z hlediska politiky jakýkoliv než nudný. Překvapivý, turbulentní, dramatický, likvidační...…

Televizní série Rédl: Tápající Jan Hřebejk nejspíš našel cestu, kudy se vydat dál

Televizní série Rédl: Tápající Jan Hřebejk nejspíš…

Už už to vypadalo, že se Jan Hřebejk chytl do pasti recyklace sebe samého: trilogie Zahradnictví – aneb pokus…