reklama


Saab 9-3 Aero XWD a Turbo X na českém trhu: premiéra čtyřkolky

Saab 9-3 Aero XWD a Turbo X na českém trhu: premiéra čtyřkolky

 
 

Švédská automobilka se rozhodla přidat do „narozeninového dortu“ ostré koření. A co že se vlastně slaví? 30. výročí uvedení prvního modelu švédské společnosti posíleného turbem.

Něco je jinak...
Přestože 9-3 Turbo X původ v sériové verzi nezapře, už letmý pohled prozradí, že něco je jinak. Velká 18palcová kola s pneumatikami o šíři 235 mm perfektně vyplňují výřezy v blatnících. „Aero pack“ posouvá vzhled vozu k výrazně sportovnějšímu ražení – nový přední nárazník, zadní difuzor, dvojitá kosočtvercová koncovka výfuku a hrdý znak Turbo X na zádi. Vzhled vozu se snažili designéři upravit tak, aby byl odkazem na legendární „devítistovku“ Turbo, která slaví tři desetiletí od svého uvedení. Ovšem nejde jen o vizuální „tuning“ modelu 9-3. Snížený přední spoiler zvyšuje přítlak, podařilo se také rozšířit přívod vzduchu k motoru pro lepší plnění a chlazení.

To zajímavější zůstává ukryto očím zvědavců
Při posuzování nového Saabu se nevyplatí zůstat jen u „povrchního“ (a potažmo povrchového) okouzlení. To skutečně zajímavé se totiž skrývá pod kapotou. Benzinový šestiválec o objemu 2,8 litru v kombinaci s turbodmychadlem dává autu pořádnou porci výkonu – 206 kW (276 koní) při 5500 ot./min. Na vrchol točivého momentu 400 Nm řidič dosáhne vytočením motoru od 2150 ot./min do 4500 ot./min jej lze využívat. Pohonná jednotka, jejíž původ je v koncernovém motoru GM, má 24 ventilů a proměnlivé časování ventilů.

Dynamice a především bezpečnosti podle inženýrů ze Švédska pomáhá také systém XWD. XWD s mezinápravovou spojkou Haldex poslední generace, je v modelu 9-3 Turbo X rozšířen o elektronicky řízený diferenciál se zvýšenou svorností na zadní nápravě. Porovnáváním datových vstupů do řídicí jednotky může elektronika rozhodnout až o 40% změně v distribuci hnacího momentu mezi kola zadní nápravy, aby byla síla na kolech efektivněji přenášena.

Nyní však ke skutečně zajímavým údajům – šestiválcový temný koráb zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Jeho maximální rychlost je daná omezovačem nastaveným na 250 km/h. Aby byla radost prohánět se v autě s takovým výkonem, rozhodli se seveřané do Turbo X namontovat brzdové kotouče s průměrem 345 mm (vpředu). Také podvozek by měl být odladěn podle sportovního charakteru vozidla – bude tedy tvrdší než u modelu 9-3 a o 10 mm snížený. Převodovka bude šestistupňová, a to buď manuální, nebo automatická.

Kabina ve znamení zážitků
Palubní deska a výplně dveří s karbonovými doplňky, unikátní volant a řadicí páka, sportovní sedadla a zcela temný interiér – to vše má evokovat zážitky, které si od Turba X budou slibovat jeho budoucí majitelé. A že se nejedná o nějakou „tuctovku“ dokazuje i potažení sedaček, které je kompletně vyvedeno v kůži. Jak jinak než v tmavé. Perličkou zůstává i možnost nastavit si unikátní uvítání, které se zobrazí na displeji po otočení klíčkem v zapalování. Kromě hlášky „All systems go“ (všechy systémy běží) vás může Turbo X také oslovit jménem, které do něj naprogramuje přímo prodejce.

Saab se chystá uvést 9-3 Turbo X uvést jak ve verzi sedan, tak i kombi. S výběrem oblíbené barvy však příliš nepočítejte. Vůz se bude vyrábět jen v klasické metalické černi, která je také odkazem na 30 let starý model 900 Black Turbo.

Drahý, ale rychlý
Základní cena Saabu 9-3 Turbo X Sport Sedan činí na českém trhu 1.329.000,-Kč, černé SportCombi příjde na 1.369.000,-Kč (u obou karoserií automatická převodovka +50.000,-Kč). Standardní výbava obsahuje všechny běžné bezpečnostní a komfortní prvky, ale navíc dostanete sportovní volant, osmnáctipalcová kola a výše uvedené designové prvky interiéru a aerodynamickou sadu vnějších dílů.

Pokud vydržíte s méně exkluzivním Aerem, ale trváte na pohonu všech kol, bude vám na Aero XWD se shodným motorem stačit 1,179 milionu Kč resp. 1,219 milionu Kč (SportCombi). Nedostanete však elektronicky řízený diferenciál na zadní nápravě.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun

Nejcennějším fotbalistou v Evropě je Brazilec Neymar.…

Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie

Bezhotovostní platby mobilním telefonem mohou významně…

Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem? Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem?

Martin Schulz byl několik pět let vůdčí postavou…

ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




NEVS připravuje čtyři nové modely. Jméno Saab ani logo ale neponesou NEVS připravuje čtyři nové modely. Jméno Saab ani logo ale neponesou

Číňany koupené torzo automobilky Saab se nadechuje k…

NEVS získal obří zakázku na elektrické Saaby 9-3. Zachrání švédskou značku? NEVS získal obří zakázku na elektrické Saaby 9-3. Zachrání švédskou značku?

Saaby 9-3 s elektrickým pohonem poputují do Číny. Zakázka…

 



 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Včera

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Nadržení čtyřicátníci si to rozdali v restauraci: Když je chytli, odmítli odejít

Nadržení čtyřicátníci si to rozdali v restauraci:…

Pořádné překvapení čekalo na zaměstnance fast foodu v anglickém Manchesteru. V neděli na večer v restauraci…

Gottova manželka to krutě schytala: Slova o pindě a náplavě mají nečekané pozadí!

Gottova manželka to krutě schytala: Slova o pindě a…

Svár mezi zpěváky Karlem Gottem (77) a Milanem Drobným (72) se znovu otevřel. Na Drobného veřejném blogu se…

 

iSport.cz

Satoranský má osobní rekord v NBA! Nastřílel 10 bodů a přidal 10 doskoků

Satoranský má osobní rekord v NBA! Nastřílel 10 bodů…

Český basketbalista Tomáš Satoranský dosáhl poprvé v NBA na takzvaný double double. V dnešním odpoledním utkání…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama