Saab 9-3 Aero XWD a Turbo X na českém trhu: premiéra čtyřkolky

Saab 9-3 Aero XWD a Turbo X na českém trhu: premiéra čtyřkolky

 
 

Švédská automobilka se rozhodla přidat do „narozeninového dortu“ ostré koření. A co že se vlastně slaví? 30. výročí uvedení prvního modelu švédské společnosti posíleného turbem.

Něco je jinak...
Přestože 9-3 Turbo X původ v sériové verzi nezapře, už letmý pohled prozradí, že něco je jinak. Velká 18palcová kola s pneumatikami o šíři 235 mm perfektně vyplňují výřezy v blatnících. „Aero pack“ posouvá vzhled vozu k výrazně sportovnějšímu ražení – nový přední nárazník, zadní difuzor, dvojitá kosočtvercová koncovka výfuku a hrdý znak Turbo X na zádi. Vzhled vozu se snažili designéři upravit tak, aby byl odkazem na legendární „devítistovku“ Turbo, která slaví tři desetiletí od svého uvedení. Ovšem nejde jen o vizuální „tuning“ modelu 9-3. Snížený přední spoiler zvyšuje přítlak, podařilo se také rozšířit přívod vzduchu k motoru pro lepší plnění a chlazení.

To zajímavější zůstává ukryto očím zvědavců
Při posuzování nového Saabu se nevyplatí zůstat jen u „povrchního“ (a potažmo povrchového) okouzlení. To skutečně zajímavé se totiž skrývá pod kapotou. Benzinový šestiválec o objemu 2,8 litru v kombinaci s turbodmychadlem dává autu pořádnou porci výkonu – 206 kW (276 koní) při 5500 ot./min. Na vrchol točivého momentu 400 Nm řidič dosáhne vytočením motoru od 2150 ot./min do 4500 ot./min jej lze využívat. Pohonná jednotka, jejíž původ je v koncernovém motoru GM, má 24 ventilů a proměnlivé časování ventilů.

Dynamice a především bezpečnosti podle inženýrů ze Švédska pomáhá také systém XWD. XWD s mezinápravovou spojkou Haldex poslední generace, je v modelu 9-3 Turbo X rozšířen o elektronicky řízený diferenciál se zvýšenou svorností na zadní nápravě. Porovnáváním datových vstupů do řídicí jednotky může elektronika rozhodnout až o 40% změně v distribuci hnacího momentu mezi kola zadní nápravy, aby byla síla na kolech efektivněji přenášena.

Nyní však ke skutečně zajímavým údajům – šestiválcový temný koráb zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Jeho maximální rychlost je daná omezovačem nastaveným na 250 km/h. Aby byla radost prohánět se v autě s takovým výkonem, rozhodli se seveřané do Turbo X namontovat brzdové kotouče s průměrem 345 mm (vpředu). Také podvozek by měl být odladěn podle sportovního charakteru vozidla – bude tedy tvrdší než u modelu 9-3 a o 10 mm snížený. Převodovka bude šestistupňová, a to buď manuální, nebo automatická.

Kabina ve znamení zážitků
Palubní deska a výplně dveří s karbonovými doplňky, unikátní volant a řadicí páka, sportovní sedadla a zcela temný interiér – to vše má evokovat zážitky, které si od Turba X budou slibovat jeho budoucí majitelé. A že se nejedná o nějakou „tuctovku“ dokazuje i potažení sedaček, které je kompletně vyvedeno v kůži. Jak jinak než v tmavé. Perličkou zůstává i možnost nastavit si unikátní uvítání, které se zobrazí na displeji po otočení klíčkem v zapalování. Kromě hlášky „All systems go“ (všechy systémy běží) vás může Turbo X také oslovit jménem, které do něj naprogramuje přímo prodejce.

Saab se chystá uvést 9-3 Turbo X uvést jak ve verzi sedan, tak i kombi. S výběrem oblíbené barvy však příliš nepočítejte. Vůz se bude vyrábět jen v klasické metalické černi, která je také odkazem na 30 let starý model 900 Black Turbo.

Drahý, ale rychlý
Základní cena Saabu 9-3 Turbo X Sport Sedan činí na českém trhu 1.329.000,-Kč, černé SportCombi příjde na 1.369.000,-Kč (u obou karoserií automatická převodovka +50.000,-Kč). Standardní výbava obsahuje všechny běžné bezpečnostní a komfortní prvky, ale navíc dostanete sportovní volant, osmnáctipalcová kola a výše uvedené designové prvky interiéru a aerodynamickou sadu vnějších dílů.

Pokud vydržíte s méně exkluzivním Aerem, ale trváte na pohonu všech kol, bude vám na Aero XWD se shodným motorem stačit 1,179 milionu Kč resp. 1,219 milionu Kč (SportCombi). Nedostanete však elektronicky řízený diferenciál na zadní nápravě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá

Vláda Andreje Babiše (ANO) v souvislosti s dnešním…

Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard

Poslanci v druhém čtení návrhu státního rozpočtu navrhli…

 

Štítky GM Saab

 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo! Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo!

Automobilka Saab sice od roku 2011 již v podstatě…

NEVS 9-3 Concept: Saab se vrátil NEVS 9-3 Concept: Saab se vrátil

Povědomé tvary a elektrický pohon - sedan a kombi Saab…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce centruje, obránce zakončuje

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě s Libercem

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…