Saab 9-3 Sport Sedan – první jízdní dojmy

Saab 9-3 Sport Sedan – první jízdní dojmy

 
 

Ano, první fotografie a informace již proběhly webem i tiskem, takže Saab 9-3 Sport Sedan vám jistě není neznámým automobilem. Jelikož jsme však již absolvovali první testovací jízdy, můžeme vám nyní sdělit další podrobnosti.

Ano, první fotografie a informace již proběhly webem i tiskem, takže Saab 9-3 Sport Sedan vám jistě není neznámým automobilem. Jelikož jsme však již absolvovali první testovací jízdy, můžeme vám nyní sdělit i mnoho dalších informací o tomto velmi zajímavém automobilu. Saab 9-3 se řadí mezi vozy střední třídy. Přestože na první pohled tento automobil působí velmi kompaktním dojmem, který má na svědomí zřejmě relativně vysoký ponton karoserie, Saab 9-3 měří plných 4635 mm. Švédská novinka se svým charakterem řadí k prestižním automobilům svého segmentu a svým dynamickým charakterem ohrožuje obzvláště německou konkurenci v podobě Audi A4, BMW řady 3 a Mercedesu třídy C.

Co se týče vzhledu, zachovává si tento automobil typické rysy vozů své značky. I přes výrazně nový tvar světlometů lze všechny linie hodnotit jako tradiční, zároveň jim však nelze upřít moderní švih a eleganci, které zřejmě zaručí značnou nadčasovost designu tohoto automobilu. Stejně jako na exteriéru, lze i v interiéru zaznamenat značný pokrok, který však navazuje na ty nejlepší tradice. Vnitřnímu prostoru, který překvapuje nabídkou místa, dominuje typická přístrojová deska příjemně obklopující zejména řidiče, jenž má díky této vlastnosti všechny ovládací prvky skvěle po ruce. Je zřejmý mimořádný důraz kladený na ergonomii ovládání všech funkcí uvnitř nového Saabu 9-3. Jednotlivá zařízení jsou seskupena do logických celků a jejich obsluha je zcela intuitivní a přirozená. Nějakou dobu jsme si museli zvykat pouze na netradiční otočné ovládání palubního počítače s displejem umístěným na samém vrcholu přístrojové desky.

Jakmile se usadíte do příjemně tuhých avšak velmi pohodlných sedadel, uchopíte sportovně pojatý volant a pravou rukou spočinete na řadicí páce, začnete tušit, že Saab 9-3 není pouze dalším sice osobitým avšak běžným autem střední třídy. V úvodu zmiňované sportovní ambice se začínají drát do popředí. Podvozek Saabu 9-3 je konstrukčně spřízněn s Opelem Vectra, koncern General Motors však k jeho vývoji přistupoval odlišně než bývá obvyklé. Přestože jsou tedy základní díly shodné, liší se nejen celkové sladění, ale zejména uložení jednotlivých ramen nápravy McPherson vpředu a čtyřprvkového závěsu vzadu. Pohon předních kol a vpředu příčně uložené motory zůstaly zachovány, což jen zvyšovalo překvapení, které nám Saab 9-3 zprostředkoval hned po několika prvních metrech. Velmi přesné a relativně strmé řízení zaručovalo vynikající kontakt s předními koly. Další předností je i celkově tuhá konstrukce dodávající jízdě mimořádnou jistotu. Je skvělé vychutnávat, jak podvozek maskuje svou koncepci „vše vpředu“. Nedotáčivost je pro tento Saab v podstatě neznámým pojmem a projevuje se zcela přirozeně, až když je rychlost nájezdu do zatáčky skutečně neúměrně vysoká. Auto působí velmi povzbudivě i při průjezdu série zatáček, kdy přehoupnutí z jedné do druhé činí radost jak řidiči, tak, alespoň jak se zdá, i automobilu.

Dynamickému charakteru podvozku odpovídají i výkonné pohonné jednotky. My jsme měli možnost svezení s dvojicí nejvýkonnějších přeplňovaných dvoulitrů. Ten, s označením 2,0T nabízel největší výkon 129 kW a vynikal především kultivovaností a vynikající pružností. Přestože i tento model nabízel skvělé zážitky, lepší svezení zaručilo „ostré turbo“ označované Aero nabízející 155 kW, které bude v nabídce od ledna příštího roku. S uvedením do prodeje, které je plánováno na září, se bude nový Saab 9-3 nabízet kromě zmiňovaného dvoulitru i v provedení označovaném 1,8t, v jehož útrobách je však též přeplňovaný čtyřválec 2,0 l avšak naladěný na 110 kW. Pro zájemce o vznětová provedení vychází Saab vstříc motorem 2,2 TiD poskytujícím 92 kW. Zážehové verze mohou svou sílu dodávat kromě pětistupňových přímo řazených převodovek (verze Aero má šest rychlostí) i prostřednictvím pětistupňových „automatů“.

Řada 9-3 se prozatím představila jako klasický tříprostorový sedan. Tato varianta totiž tvoří přibližně 60 % všech prodejů v tomto segmentu. Kromě této karosářské verze je však v plánu minimálně ještě čtyřmístný kabriolet stejně tak jako kombi a od něj odvozený model 4x4 určený i do lehčího terénu. Je zřejmé, že s novým modelem 9-3 dostal výrobní program Saabu svěží vítr do plachet. Nejenže se jedná o propracovaný, vyspělý a velmi zábavný automobil s vlastním charakterem, jedná se též první produkt, jenž by měl zaručit více než zdvojnásobení roční produkce (více než 200 000 automobilů) během následujících pěti let.

Technické údaje

Motor:1,8t2,0t2,0T2,2TiD
Typ motoru:zážehový přeplňovanýturbodiesel
Válce/ventily:4/44/44/44/4
Zdvihový objem (cm3):1997199719972171
Nejvyšší výkon (kW/min):110/5500129/5500155/550092/4000
Nejvyšší toč. moment (N.m/min):240/2000265/2500300/2500280/1500-3000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h):210225235200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s):9,58,57,511,0
Kombinovaná sp. paliva (l/100 km):8,38,58,56,6
Rozměry a hmotnosti:
Zavazadlový prostor (l):425 l
Objem nádrže (l):62 l61 l
Pohotovostní/užitečná hm (kg):od 1440/530 kg
Základní ceny (Kč):919 000984 000-919 000

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo! Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo!

Automobilka Saab sice od roku 2011 již v podstatě…

NEVS 9-3 Concept: Saab se vrátil NEVS 9-3 Concept: Saab se vrátil

Povědomé tvary a elektrický pohon - sedan a kombi Saab…

 



 
Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

TEST: Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

Dnes 12:51

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny vzhledu a doplnění výbavy. Otestovali jsme „terénní“ verzi X-MOD v kombinaci s nejsilnějším turbodieselem nabídky.




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak srovnal kapitána

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak…

Šest vstřelených gólů, šest rvaček a celkem 138 trestných minut. Zábava potexasku. Hodně divoký zápas viděli…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…