Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab opět nemá dost peněz na mzdy

redakce AUTO.CZ
Diskuze (9)
Podle mluvčího Saabu tento měsíc nedostane mzdu 1600 z celkem 3640 zaměstnanců podniku.

Problémová švédská automobilka Saab se opět potýká s nedostatkem peněz na mzdy.

Firma v úterý oznámila, že tento měsíc není schopna vyplatit mzdu téměř polovině svých zaměstnanců, protože neobdržela finanční prostředky, s nimiž počítala.

To podle agentury Reuters obnovilo obavy ohledně napjaté finanční situace automobilky.

Podle mluvčího Saabu tento měsíc nedostane mzdu 1600 z celkem 3640 zaměstnanců podniku. S nedostatkem peněz na mzdy se firma potýkala již minulý měsíc.

Výroba automobilky Saab byla v dubnu zastavena, protože její dodavatelé přerušili dodávky kvůli nezaplaceným účtům. Firma minulý týden obnovení výroby opět odložila. Se spuštěním produkce nyní počítá nejdříve na konci srpna. Podle dřívějšího plánu se měla výroba rozběhnout již 9. srpna.

Automobilka v uplynulých týdnech dosáhla několika dohod, které by jí měly rychle přinést dodatečné finanční prostředky. Uzavřela například smlouvou o prodeji a následném zpětném pronájmu části svých nemovitostí. Její majitel Swedish Automobile navíc podepsal dohody s čínskými společnostmi Zhejiang Youngman Lotus Automobile a Pangda, které by měly vyřešit dlouhodobější financování Saabu.

Pokud se tyto dohody naplní, získají čínští investoři ve společnosti Swedish Automobile majoritu. Saab by se tak stal již druhou švédskou automobilkou pod čínskou kontrolou. Loni čínská společnost Geely koupila švédského výrobce osobních vozů Volvo Car od amerického koncernu Ford Motor.

Swedish Automobile, tehdy ještě pod názvem Spyker Cars, se začátkem loňského roku po vleklých jednáních dohodla s americkou automobilkou General Motors, že koupí její ztrátovou divizi Saab za 400 milionů dolarů (téměř sedm miliard Kč) v hotovosti a akciích. Dohoda o prodeji zachránila švédskou značku před postupným ukončením činnosti, o kterém rozhodla GM.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (9)
28. 7. 2011 10:41
Re: :(
Cash flow je obrovský problém...
pokiaľ viem, tak SAAB má objednávky na cca 11 000 áut, Keď to vynásobím aj 25 000,- Eur ako priemernú cenu za jedno (aj ked to si bude viac), tak dostaneme 275 mil Eur. Čo samozrejme nie je veľa, ale určite by to pokrylo náklady.
Plán bol, že dodávatelia majú dostať 10 % z dlhu teraz v lete a zvyšok v septembri, ale to predpokladalo obnovenie výroby začiatkom augusta...
Momentálne SAAB vyrába len ďaľšie dlhy...
Preto hovorím o čase, že SAAB, resp. V. Muller podcenil casovu narocnost niektorych procedur, myslim schvalovanie vsetkych investorov, necakalo sa ani zamietnutie Antonova ako investora...
SAAB má stále potenciál, ale pomaly to vyzerá tak, akoby ho niekto k bankrotu postrkoval...
Avatar - Uhlik
28. 7. 2011 00:04
Tak to je koniec :(
Smola... Ale nadej tu este je.
27. 7. 2011 23:06
Re: :(
Aha..tie sumy som nevedel. Tak to potom je otazka ci vobec doslo aj tych 13 mil. od cinanov.
28 mil za tovaren a pozemky mali dostat, ale ak tie minuli v priebehu cca. mesiaca tak to je fakt mrzute. ;-\
(otazkou este je ci nezaplatili aj inym dodvatelom aby ti nesli do krachu (???))

Inak, myslim, ze Saab by sa v rovnakej situacii ocitol aj keby sa zacalo o pol roka skor. Ziadna velka automobilka (vratane cinskych) on nemala zaujem (asi vedeli preco) ... Myslim, ze u Saabu nie je problem cas, ale skor cash-flow.
27. 7. 2011 22:55
Re: :(
Swe part chcelo len niečo okolo 0,5 mil. Eur, na výplaty treba cca 4,5 Mil Eur...
Fakt by ma zaujímalo, kde sú tie peniaze...
OBávam sa, že je koniec... SAAB sa dal zachrániť, ale obávam, že bolo neskoro... keby sa začalo trochu skôr, možno o pol roka, tak asi áno....
27. 7. 2011 22:45
Re: :(
1.) Saab (Swedish A.) ziskal nejakych 28 mil EUR za nehnutelnosti a dostal dopredu zaplatene od cinanov 13 mil. za auta.

2.) Dalsie peniaze (ca. 25 mil) mal ako uver dostat od investicneho fondu Gemini.

3.) Plus, cinska PangDa a Zhejiang Youngman Lotus A. by mali kupit akcie Swedis A. a ziskat tak v Saabe majoritu.

-------

3.) Tato transakcia podlieha (mimo ine) aj rozhodnutiu ustredneho cinskeho organu, riadiaceho automobilovy priemysel Automotive Industry Bureau. Jeho rozhodnutie sa ocakava niekedy v 9/10 mesiaci t.r. Ak bude pozitivne, az potom moze byt realizovana kupa Saabu...teda aj prisun financii.

2.) Ukazalo sa, ze Gemini uver nemoze poskytnut. Su tam udajne nejake pravne prekazky a otazniky ohladom bezpecnosti poskytnutia tohto uveru (Saab napr. nema momentalne cim rucit).

1.) suma 41 mil mala odhadom stacit na 2-3 mesiace prevadzky. Nebyt toho, ze firma SwePart, ktora je dodavatelom dcerskej firmy Saab Tools, poziadala o bankrot Saab Tools.
Aby Saab zbranil bankrotu svojej dcery (co by v danej situacii takmer iste vyvolalo bankrot celej firmy) musel Saab firme SwePart zaplatit dlznu sumu. Ta pochopitelne isla z tych 41 mil. Cim sa zas skratili financie na prevadzku firmy.

A po nejakom mesiaci tu mame zas rovnaku situaciu.

Saab musi do 14. dni najst peniaze na vyplatu zamstnancov inak moze ist do bankrotu.
Niekolko dalsich dodavatelov naviac preferuje cestu bankrotu Saabu a udajne pripravuju spolocny navrh na konkurz.