Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Karbonové Porsche 911 sází na retro vibe. Přestavba vyjde na miliony

Rezvani Motors RR1
Rezvani Motors RR1
Rezvani Motors RR1
Rezvani Motors RR1
83 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (0)

Americký úpravce udělá z vašeho vcelku obyčejného Porsche 911 nekompromisní silniční střelu s výkonem špičkových supersportů. Nebude to však zadarmo.

Ačkoliv to nezní, je Rezvani Motors americká společnost. V roce 2013 ji v Kalifornii založil Američan s íránskými kořeny Ferris Rezvani, který se od té doby zabývá především úpravou a stavbou aut. Jedněmi z posledních výtvorů jsou dva vozy inspirované modelem 935 s názvem RR1 600 a RR1 750, přičemž čísla představují výkon v koních.

Oba modely vycházejí z konvenčního Porsche 911 generace 992, liší se ovšem zcela novou karoserií z uhlíkových vláken s retro designem. RR1 600 je poháněn třílitrovým plochým šestiválcem s dvěma turbodmychadly, který najdeme například v modelu Carrera S, kde dává 353 kilowattů.

V porovnání se sérií třílitrový agregát dostal větší turbodmychadla a dalšími blíže neurčené optimalizace. Podle společnosti Rezvani slabší verze z 0 na 96 km/h (0-60 mil za hodinu) dokáže zrychlit za 3,0 sekundy. RR1 600 je k dispozici s manuální převodovkou, nebo dvouspojkou PDK.

RR1 750 vychází z modelu 911 Turbo S s 3,8litrovým šestiválcem s dvěma turbodmychadly, ale s výkonem zvýšeným až na 750 koní. Na 96 km/h tahle varianta vystřelí za pouhé dvě sekundy, na stovce bude maximálně o dvě desetiny sekundy později. Speciál lze volitelně vylepšit tlumiči Öhlins TTX Pro s nastavitelnou výškou podvozku pro ještě lepší jízdní vlastnosti na závodní dráze.

Dohromady vznikne jen 50 exemplářů každé z variant, přičemž stavba každého z nich zabere okolo čtyř měsíců. Cena začíná na 195.000 dolarů, což je v přepočtu asi 4,111 milionu korun. Částka ovšem nezahrnuje „dárcovský“ vůz, což v případě základního Porsche 911 Carrera S znamená další téměř čtyři miliony korun.

Video placeholder
Porsche 911 - 50 let historie • Zdroj: Porsche

Zájemci si budou moci připlatit například za kola s centrální maticí (v přepočtu 279 tisíc korun), karbonové kryty kol za 100 tisíc, větší brzdy Brembo (asi 263.000 Kč), skořepiny z uhlíkových vláken (306 tisíc) či zmíněný podvozek s nastavitelnými tlumiči, který vyjde na necelých 189 tisíc korun.

Zdroj: Motor1, video: Porsche, foto: Rezvani a Porsche

Začít diskuzi