Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania Touring: Dvě nebo tři nápravy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Scania na letošním IAA v Hannoveru rozšířila modelovou řadu autokarů Touring o třínápravové provedení.

Vysokopodlažní zájezdové autobusy Touring pocházejí z úzké spolupráce Scanie s čínskou karosárnou Higer. Ta byla vybrána vzhledem k jejímu know-how, kvalitě produkce a výrobním kapacitám. Montážní prvky a servisní služby ale bude zajišťovat Scania prostřednictvím své prodejní a servisní sítě.

Prvním zástupcem řady Touring se stal 12 metrů dlouhý dvounápravový autokar pro 49 cestujících, představený v loňském roce. Letos jej společnosti Scania a Higer doplňují o 13,7 metru dlouhý třínápravový autokar pro 57 cestujících. Oba autobusy jsou samozřejmě vybaveny i sedadlem pro průvodce, které je umístěno zcela vpředu.

Karoserie i interiéry obou autobusů řady Touring byly navrženy ve švédském Södertälje. Design rozvíjí typické rysy Scanie, jako například zaoblený klínovitý profil přídě a stejně oblé rohy karoserie výrazně snižující aerodynamický odpor.

Letošní novinka je stejně jako loňský model nabízena ve dvou úrovních výbavy s označeními Comfort a Premium. Obě provedení jsou vybavena chemickým WC umístěným zhruba v polovině kabiny u dveří. K standardním prvkům výbavy patří xenonové světlomety a klimatizace, CD changer a DVD přehrávač se dvěma 17-palcovými LCD monitory instalovanými v přední a střední části vozidla.

Za příplatek je k dispozici přídavné topení, kuchyňský koutek a ložnice pro druhého řidiče umístěná u zadních dveří, která je interkomem spojena s řidičem za volantem.

Na výběr je velká škála vzájemně sladěných barevných sestav obkladů, čalounění a koberců. Mohou být variabilně kombinovány a vytvářejí příjemnou atmosféru. Exkluzivní prošívané kožené čalounění sedadel s kontrastními švy patří k příplatkovým prvkům. Postranní a zadní zasklení tvoří dvouvrstvé a zabarvené sklo.

Scania Touring se třemi nápravami je poháněna vznětovým řadovým šestiválcem o objemu 12,7 litru se vstřikováním common rail. Tato pohonná jednotka je dispozici s výkonem 294 kW (400 k) nebo 324 kW (440 k). V obou verzích splňuje emisní normu Euro 5 a může spalovat 100 % bionaftu. Na přání jsou k dispozici i motory ve specifikaci splňujícími emisní normu Euro 4.

Prostřednictvím dvanáctistupňové automatické převodovky Scania Opticruise nebo elektronicky řízené manuální převodovky Scania Comfort Shift jsou poháněna kola první zadní nápravy. Druhá zadní náprava je řízena. Vpředu je použito nezávislé zavěšení kol a na všech nápravách je pneumatické pérování. Elektronicky řízenou brzdovou soustavu s kotouči na všech kolech standardně podporuje systém ABS.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)