Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania uvádí nové služby a kabiny řady G

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Scania v letošním roce navazuje masivním posilováním své nabídky na loňskou premiéru své nové generace těžkých nákladních automobilů.

Švédský výrobce nákladních vozidel, autobusů a průmyslových motorů si pro letošní rok připravil důkladné rozšíření nabídky provedení své nové generace nákladních automobilů a s nimi souvisejících služeb.

Zásadní letošní novinkou je vedle uvedení nové generace motorů V8 především představení obytné kabiny řady G20 doplňující v loňském roce odhalené kabiny R20 a S20.

Nová kabina G20 bude k dispozici ve třech verzích s různými výškami interiéru. Volit bude možné nízkou, normální a vysokou (Highline). Světlé výšky byly po srovnání s rozměry řady G v předchozích řadách P, G a R ve dvou ze tří případů upraveny.

Nízká světlá výška byla ponechána na stejné úrovni a má vyhovovat potřebám přepravců osobních automobilů nebo i pro vozidla se složitější profilací nástavby, pokud vznikne potřeba přepravovat zboží také v prostoru nad kabinou. Vnitřní rozměry verze s normální světlou výškou byly zvýšeny o 100 mm, zatímco u verze Highline je prostor pro hlavu nyní o 160 mm vyšší než dříve.

Stejně jako u větších nočních obytných kabin i v případě kabin G20 nabízí Scania možnost výběru z několika různých konfigurací a ze široké škály možností a příslušenství v takových směrech, jako je pohodlí, úložný prostor a bezpečnost.

Nové rozměry kabin umožňují vznik úložných prostor v přední i zadní části kabiny dokonce i při běžné výšce střechy. Konfigurace kabin G20 poskytuje samozřejmě i dostatek prostoru pro lůžko, pod které lze v několika kombinacích umístit i úložný prostor a chladničku.

Scania představuje s novou kabinou i speciální držák na tablety, který je otočný a lze jej upevnit na palubní desku. K dispozici je i napájecí systém a nabíjecí rozhraní, přičemž kabina G se může pochlubit až šesti různými výstupy včetně dvou konektorů pro napětí 12/24 voltů a čtyř konektorů USB, umístěných na různých místech v interiéru.

Hodnotnou inovací, která zásadním způsobem ovlivní pracovní prostředí řidiče, má být noční zámek Scania. Jedná se o robustní, mechanicky ovládaný čep, jehož přítomnost fyzicky znemožňuje otevření kabiny případným vetřelcem v době odpočinku řidiče.

Dále je zaváděna řada nových služeb a produktů podporujících výkonnost, přičemž většina z těchto snah se soustřeďuje na zlepšení produktivity a celkové provozní úspornosti evropských dálkových tahačů a lesnických nákladních vozidel.

Švédská společnost nejen v souvislosti s novou generací svých nákladních vozidel vyzdvihuje službu Scania One, která je digitálním prodejním kanálem, umožňujícím rychlý a snadný přístup k nabídce jejích dalších služeb.

Služba Scania One je založena na použití softwaru firmy Ericsson, umožňujícím integraci a poskytování služeb společnosti Scania i služeb třetích stran za pomoci tabletů s operačním systémem Android.

Scania One nabízí již od základní verze takové funkce, jako je Správa vozového parku - systém, který umožňuje sledování vozidel v reálném čase a analýzu, která přepravním společnostem pomáhá při plánování harmonogramů jednotlivých vozidel, správě údajů o jednotlivých lokalitách a plánování potřebné servisní údržby.

Mezi příklady dalších takových aplikací patří Asistenční služba Scania a Kontrola před jízdou – digitální kontrolní seznam položek, které řidič musí bez ohledu na značku vozidla před odjezdem zkontrolovat. Německo je prvním trhem, na který bude služba Scania One uvedena.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)