Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania uvádí novou generaci hybridních nákladních vozidel

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Scania odhaluje nová hybridní a plug-in hybridní nákladní vozidla, která nejsou pouhými vývojovými prototypy, ale míří na trh.

Scania patří mezi výrobce užitkových vozidel, kteří věnují zvýšenou pozornost vývoji a produkci alternativních pohonných systémů. Důkazem mohou být právě nákladní vozidla s hybridním pohonným ústrojím, která byla uvedena před třemi roky.

Nyní se představuje nová generace nákladních vozidel značky Scania s hybridním a plug-in hybridním pohonem, která přímo navazuje na své předchůdce. Na trh mají přitom hybridní provedení zamířit v listopadu letošního roku a plug-in hybridní je pak doplní v průběhu roku 2019.

Scania v současnosti ke svým novinkám uvádí, že hybrid využívá přeplňovaný vznětový pětiválec Scania DC09, který kromě motorové nafty může spalovat i hydrogenovaný rostlinný olej (HVO) nebo bionaftu. V regionech, kde jsou dostupná příslušná biopaliva, bude možné dosáhnout snížení emisí CO2 až o 92 %, například při použití paliva HVO.

Mezi přeplňovaný vznětový motor, který může disponovat výkonem 206 kW (280 k), 235 kW (320 k) nebo 265 kW (360 k) a automatickou převodovkou Scania je vložen elektromotor s výkonem 130 kW (177 k) a točivým momentem 1050 N.m.

Využitelná kapacita lithium-iontového akumulátoru dosahuje 7,4 kWh a Scania uvádí, že vozidlo může ke svému pohonu použít výhradně elektromotoru bez pomoci spalovacího motoru, což má umožnit jeho využití v zónách, do nich mají konvenční nákladní vozidla vjezd zakázán. Dojezd čistě na elektřinu může být údajně až 10 km.

Vozidla zároveň splňují místní nebo národní požadavky týkající se hlučnosti, jako například limity Evropské iniciativy za tichá nákladní vozidla Quiet Truck a certifikaci PIEK Light. Tato omezení se zavádějí ve stále větším počtu zemí a měst, přičemž stanovují maximální hranici hluku na 72 dB (A) během jízdy v oblastech citlivých na hluk.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)