Schuppan 962CR: Vzácné a téměř zapomenuté silniční Porsche 962 čeká na nového majitele

 

Porsche 962 představuje jeden z nejúspěšnějších a nejpopulárnějších závodních vozů v historii své značky. V Japonsku je na prodej jeho velmi vzácná evoluce, s níž lze legálně vyrazit do běžného silničního provozu.

Porsche 962 patřilo ke špičce mezi speciály pro vytrvalostní závody od svého zrodu v první polovině osmdesátých let až do počátku let devadesátých. V posledním desetiletí dvacátého století se pak díky několika firmám jeho technika ve více či méně upravené podobně dostala i na běžné silnice.

Za jednou z těchto proměn závodního speciálu v silniční supersport stál Vernon „Vern“ Schuppan, australský závodník, který v sedmdesátých letech dvacátého století startoval s vozy stájí BRM, Ensign či Surtees ve formuli 1 a rovněž se objevoval na startu Indianapolis 500, ale největších úspěchů dosáhl ve vytrvalostních závodech. V Le Mans se slavné čtyřiadvacetihodinovky účastnil v letech 1973 až 1989 a s Porsche 956 továrního týmu zde v roce 1983 vybojoval první místo.

Vozům značky Porsche a továrnímu týmu byl Vern Schuppan věrný po celá osmdesátá léta a výjimkou je vlastně jen rok 1989 a to jen částečně, protože v Le Mans reprezentoval svou vlastní stáj Team Schuppan, ale s vozem Porsche 962C. Výsledkem bylo desáté místo v celkovém pořadí.

Na počátku devadesátých let se Vern Schuppan díky finanční injekci z Japonska zařadil mezi výrobce špičkových supersportovních vozů. Nepouštěl se ovšem do vývoje vlastního vozu od nuly a raději vsadil na osvědčenou techniku značky Porsche, s níž měl mnohaleté a bohaté zkušenosti.

Pod lupou: Porsche 956 a 962 - Z Le Mans na silnice a zase zpátky

Nejprve pouze přizpůsobil Porsche 962C pro použití v běžném provozu. Tento vůz, který byl pojmenován Schuppan 962R a představen v roce 1991, se na první pohled nelišil od závodních speciálů, ale měl kompletní čalounění interiéru, osvětlení pro silniční provoz a byl registrován ve Velké Británii.

Podle dostupných informací byly postaveny pouze dva exempláře Schuppan 962R a Vern se svým týmem následně představil Schuppan 962CR, který sice stále nezapřel svůj původ, ale zároveň se od závodních Porsche 962C zásadně odlišoval svými předními i zadními partiemi ve stylu, jímž se přibližoval Porsche 959.

Supersporty od Porsche: 959, Carrera GT a 918 Spyder - Proč je jich tak málo?

Schuppan 962CR již nebyl přestavbou závodního Porsche 962C, ale jeho evolucí, jejíž základem byl karbonový monokok, který byl vyráběn u Reynard Motorsports. Následnou finální montáž vozu zajišťovala společnost Modena Cars v anglickém High Wycombe.

V letech 1991 až 1994 mělo být vyrobeno celkem šest vozů Schuppan 962CR. Za takto nízkým počtem stojí několik skutečností, v čele s nezaplacením dvojice vozů dodaných do Japonska. Za koncem výroby ovšem stojí i ekonomická recese a základní cena, která byl tehdy 1,5 milionu amerických dolarů a Schuppan tak o více než půl milionu dolarů překonal ve stejnou dobu nabízený McLaren F1.

Legendární závodní Porsche 917 se může prohánět i v dnešním silničním provozu

Dnes představuje téměř zapomenutý supersport Schuppan 962CR skutečnou sběratelskou lahůdku, která se jen tak nevidí, ale i přesto lze narazit na exemplář, čekající na nového majitele. Právě to je případ vozu vyrobeného v roce 1994 a nabízeného k prodeji v Japonsku prostřednictvím společnosti Bingo Sports.

Žluté kupé s dvoumístným interiérem čalouněným světle hnědou kůží má podle materiálů prodejce před svou zadní nápravou uložen plochý šestiválec Porsche o objemu 3,4 l s přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který je naladěn na nejvyšší výkon 441 kW (600 k) při 7000 min-1 a točivý moment 649 N.m při 6800 min-1.

Prostřednictvím pětistupňové převodovky jsou roztáčena kola zadní nápravy vozu s celkovou délkou 4240 mm, šířkou 2020 mm, výškou 1090 mm a hmotností 1050 kg. Supersport obutý do pneumatik o rozměrech 255/35 ZR18 vpředu a 345/35ZR18 vzadu má být schopen dosáhnout maximální rychlosti 370 km/h.

Společnost Bingo Sports uvádí, že tento konkrétní exemplář ujel od svého zrodu 49.000 km a prozatím poslední majitel jej získal v roce 2007. Cena zveřejněna není a je k dispozici pouze vážným zájemcům.

Foto: Bingo Sports/Efujey CO.LTD

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo dopravy podalo rozklad kvůli mýtnému tendru Ministerstvo dopravy podalo rozklad kvůli mýtnému tendru

Ministerstvo dopravy podalo rozklad předsedovi Úřadu pro…

Skripalová poprvé promluvila do médií: Léčba byla bolestivá a deprimující Skripalová poprvé promluvila do médií: Léčba byla bolestivá a deprimující

Dcera otráveného ruského exagenta Sergeje Skripala poprvé…

Cyrrus pochybil a zaplatí milion, nařídila ČNB Cyrrus pochybil a zaplatí milion, nařídila ČNB

Centrální banka potrestala tuzemského brokera za to, že…

Novým italským premiérem se stal takřka neznámý právník Giuseppe Conte Novým italským premiérem se stal takřka neznámý právník Giuseppe Conte

Italský prezident Sergio Mattarella jmenoval novým…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v…

 



Podívejte se, jak se proháněla Porsche 919 Hybrid a Porsche 956 C na Nürburgringu Podívejte se, jak se proháněla Porsche 919 Hybrid a Porsche 956 C na Nürburgringu

Porsche nabídlo divákům čtyřiadvacetihodinového závodu na…

Rekordní Porsche 919 Hybrid Evo a Porsche 956 C spolu vyrazí na Nürburgring Rekordní Porsche 919 Hybrid Evo a Porsche 956 C spolu vyrazí na Nürburgring

Porsche nabídne divákům čtyřiadvacetihodinového závodu na…

 



 
Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Včera

Nad novou tříválcovou Fiestou ST by se strašně snadno lámala hůl. Byla by to škoda.




Blesk.cz

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne zájem. Ubylo tu 4000 lidí

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne…

Na penzi se státním příspěvkem v takzvaném třetím pilíři penzijního systému si na konci prvního čtvrtletí…

Felix Slováček slaví 75! Podívejte se na 75 snímků sexy Dády, o kterou přišel!

Felix Slováček slaví 75! Podívejte se na 75 snímků…

Felix Slováček dnes slaví 75. narozeniny. Za tu dobu toho stihl hodně. V posledních 5 letech se mu ale zhroutilo…

 

iSport.cz

Parádní rozlučka. Francouz byl vyhlášen nejlepším gólmanem sezony v KHL

Parádní rozlučka. Francouz byl vyhlášen nejlepším…

Pavel Francouz odchází z Kontinentální hokejové ligy ověnčen oceněním pro nejlepšího brankáře sezony.…

VELKÁ MAPA: 31 hráčů na hostování. Víme, s kým Sparta (ne)počítá

VELKÁ MAPA: 31 hráčů na hostování. Víme, s kým…

To číslo bere dech. 56! Tolik hráčů v dospělé kategorii má aktuálně pod smlouvou fotbalová Sparta. Kdyby nyní…

 

Reflex.cz

Fenomén Karla: Vzestup a pád extravagantní ministryně obrany Šlechtové

Fenomén Karla: Vzestup a pád extravagantní…

Z vlády Andreje Babiše odcházejí nej­známější tváře. Po Robertu Pelikánovi a Martinovi Stropnickém, kteří až…

Zeman je populista a nacionalista, vypukla vzpoura proti elitám, říká Trumpův exstratég Bannon

Zeman je populista a nacionalista, vypukla vzpoura…

Chcete získat moc? Využijte populismus a ekonomický nacionalismus. Stephen Bannon, tedy muž, který podle mnohých…