SEAT brzdí Volkswagen. Bylo by lepší ho zavřít, říká šéf univerzitního výzkumu.

SEAT brzdí Volkswagen. Bylo by lepší ho zavřít, říká šéf univerzitního výzkumu.

 

Španělská automobilka byla zisková pouze v jediném z posledních deseti let.

Volkswagen Group se do roku 2018 chce stát největším světovým výrobcem aut. Pokud koncern chce tohoto cíle dosáhnout, měl by vyřešit problémy se SEATem. Ten od roku 2008 zaznamenal ztrátu ve výši zhruba jedné miliardy eur (cca 25,5 miliard korun).

Zatímco zbytek koncernu prosperuje, SEAT trápí problémy. Volkswagen se je snaží vyřešit i přes některé návrhy, podle kterých by se měl této automobilky zbavit.

Ferdinand Dudenhoeffer, ředitel Centra pro automobilový výzkum na univerzitě v Duisburgu-Essenu, dokonce SEAT nazývá černou ovcí rodiny VW a tvrdí, že by bylo ekonomicky výhodnější jej zavřít a jeho zařízení využívat ostatními automobilkami koncernu. „Škoda pokrývá stejné segmenty a je zcela spolehlivou masovou značkou,“ říká Dudenhoeffer.

Problémy SEATu jsou spojeny s továrnou v Martorellu, která dlouhodobě nepracuje na svoji plnou kapacitu. V katalánském závodě se může za rok vyrobit až 500.000 vozů. Volkswagen navyšuje počet vyrobených aut ve zdejší továrně tím, že se zde začalo vyrábět Audi Q3 . V plánu je výroba až 100.000 Q3 ročně.

SEAT.auto.cz: Vše o značce SEAT na Auto.cz

SEAT svoji budoucnost vidí v dobrém světle, předpokládá, že v příštím roce bude ziskový. V současné době prodeje značky táhne především Ibiza, automobilka si však mnohé slibuje od nové generace Leonu, která bude debutovat na blížícím se pařížském autosalonu.

Španělský výrobce chce také expandovat na čínském trhu, do konce roku chce ve zdejších největších městech otevřít 15 showroomů.

Právě vstup SEATu na nové trhy mu může pomoci. Výzkumná společnost IHS Automotive předpokládá, že v takovém případě by do roku 2018 mohly prodeje značky vzrůst o 75,1 %. To by VW Group jistě pomohlo v jeho cíli stát se největším automobilovým výrobcem světa.

Volkswagen koupil většinový podíl v SEATu v roce 1986, tehdy chtěl zvýšit své působení na rostoucím španělském trhu. Problémy s automobilkou začaly už na počátku devadesátých let, kdy kvůli hospodářské recesi klesl odbyt aut. Volkswagen přitom v té době mohutně investoval do továrny Martorell a do vývoje modelů Ibiza a Toledo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
Zdroj: Reuters

Štítky Seat Ekonomika

 

Přidat názorDiskuse: SEAT brzdí Volkswagen. Bylo by lepší ho…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…