SEAT brzdí Volkswagen. Bylo by lepší ho zavřít, říká šéf univerzitního výzkumu.

SEAT brzdí Volkswagen. Bylo by lepší ho zavřít, říká šéf univerzitního výzkumu.

 
13.8. 2012 David Bureš David Bureš - db.png Google+ profil

Španělská automobilka byla zisková pouze v jediném z posledních deseti let.

Volkswagen Group se do roku 2018 chce stát největším světovým výrobcem aut. Pokud koncern chce tohoto cíle dosáhnout, měl by vyřešit problémy se SEATem. Ten od roku 2008 zaznamenal ztrátu ve výši zhruba jedné miliardy eur (cca 25,5 miliard korun).

Zatímco zbytek koncernu prosperuje, SEAT trápí problémy. Volkswagen se je snaží vyřešit i přes některé návrhy, podle kterých by se měl této automobilky zbavit.

Ferdinand Dudenhoeffer, ředitel Centra pro automobilový výzkum na univerzitě v Duisburgu-Essenu, dokonce SEAT nazývá černou ovcí rodiny VW a tvrdí, že by bylo ekonomicky výhodnější jej zavřít a jeho zařízení využívat ostatními automobilkami koncernu. „Škoda pokrývá stejné segmenty a je zcela spolehlivou masovou značkou,“ říká Dudenhoeffer.

Problémy SEATu jsou spojeny s továrnou v Martorellu, která dlouhodobě nepracuje na svoji plnou kapacitu. V katalánském závodě se může za rok vyrobit až 500.000 vozů. Volkswagen navyšuje počet vyrobených aut ve zdejší továrně tím, že se zde začalo vyrábět Audi Q3 . V plánu je výroba až 100.000 Q3 ročně.

SEAT.auto.cz: Vše o značce SEAT na Auto.cz

SEAT svoji budoucnost vidí v dobrém světle, předpokládá, že v příštím roce bude ziskový. V současné době prodeje značky táhne především Ibiza, automobilka si však mnohé slibuje od nové generace Leonu, která bude debutovat na blížícím se pařížském autosalonu.

Španělský výrobce chce také expandovat na čínském trhu, do konce roku chce ve zdejších největších městech otevřít 15 showroomů.

Právě vstup SEATu na nové trhy mu může pomoci. Výzkumná společnost IHS Automotive předpokládá, že v takovém případě by do roku 2018 mohly prodeje značky vzrůst o 75,1 %. To by VW Group jistě pomohlo v jeho cíli stát se největším automobilovým výrobcem světa.

Volkswagen koupil většinový podíl v SEATu v roce 1986, tehdy chtěl zvýšit své působení na rostoucím španělském trhu. Problémy s automobilkou začaly už na počátku devadesátých let, kdy kvůli hospodářské recesi klesl odbyt aut. Volkswagen přitom v té době mohutně investoval do továrny Martorell a do vývoje modelů Ibiza a Toledo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Střelec v Torontu zabil dva lidi a dalších třináct zranil Střelec v Torontu zabil dva lidi a dalších třináct zranil

Střelec v kanadském městě Toronto zabil jednu ženu a…

Zápisník Jany Havligerové: Politika na úrovni Zápisník Jany Havligerové: Politika na úrovni

Hnutí ANO po zásahu předsedy Andreje Babiše zamíchalo…

Ze severních Čech je magnet na developerské investice Ze severních Čech je magnet na developerské investice

E-shopy, přepravní firmy i dodavatelé automobilek…

Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

 
Zdroj: Reuters

Štítky Seat Ekonomika

 

Přidat názorDiskuse: SEAT brzdí Volkswagen. Bylo by lepší ho…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 





 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o 168 milionů dolarů?

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o…

Svatební den. Bílé šaty. Smoking. Hosté, kteří s námi sdílí radost, a víra, že takhle zalité sluncem s bílými…

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit genitálie, kazily umělecký dojem

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit…

Adam není člověk, kterého chcete potkat po setmění v opuštěném parku. 90 % jeho těla totiž pokrývá tetování -…

 

iSport.cz

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se prohrává, jsem imigrant

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se…

Německý záložník Mesut Özil ukončil reprezentační kariéru. Devětadvacetiletý fotbalista to oznámil krátce poté,…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

Do Ugandy na Mount Elgon aneb Jak jsme našli kávovou horu

Do Ugandy na Mount Elgon aneb Jak jsme našli kávovou horu

Legenda o kávě říká, že její účinky náhodně objevil etiopský pasáček koz. Všiml si, že jeho zvířata nápadně…

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit, proč je Zeman dobrý prezident, a pohádat se kvůli tomu

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit,…

Natřískaný reflexí svatostánek přivítal v sobotu vpodvečer svého předposledního hosta – jednoho…