Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT brzdí Volkswagen. Bylo by lepší ho zavřít, říká šéf univerzitního výzkumu.

David Bureš
Diskuze (79)
Španělská automobilka byla zisková pouze v jediném z posledních deseti let.

Volkswagen Group se do roku 2018 chce stát největším světovým výrobcem aut. Pokud koncern chce tohoto cíle dosáhnout, měl by vyřešit problémy se SEATem. Ten od roku 2008 zaznamenal ztrátu ve výši zhruba jedné miliardy eur (cca 25,5 miliard korun).

Zatímco zbytek koncernu prosperuje, SEAT trápí problémy. Volkswagen se je snaží vyřešit i přes některé návrhy, podle kterých by se měl této automobilky zbavit.

Ferdinand Dudenhoeffer, ředitel Centra pro automobilový výzkum na univerzitě v Duisburgu-Essenu, dokonce SEAT nazývá černou ovcí rodiny VW a tvrdí, že by bylo ekonomicky výhodnější jej zavřít a jeho zařízení využívat ostatními automobilkami koncernu. „Škoda pokrývá stejné segmenty a je zcela spolehlivou masovou značkou,“ říká Dudenhoeffer.

Problémy SEATu jsou spojeny s továrnou v Martorellu, která dlouhodobě nepracuje na svoji plnou kapacitu. V katalánském závodě se může za rok vyrobit až 500.000 vozů. Volkswagen navyšuje počet vyrobených aut ve zdejší továrně tím, že se zde začalo vyrábět Audi Q3 . V plánu je výroba až 100.000 Q3 ročně.

SEAT svoji budoucnost vidí v dobrém světle, předpokládá, že v příštím roce bude ziskový. V současné době prodeje značky táhne především Ibiza, automobilka si však mnohé slibuje od nové generace Leonu, která bude debutovat na blížícím se pařížském autosalonu.

Španělský výrobce chce také expandovat na čínském trhu, do konce roku chce ve zdejších největších městech otevřít 15 showroomů.

Právě vstup SEATu na nové trhy mu může pomoci. Výzkumná společnost IHS Automotive předpokládá, že v takovém případě by do roku 2018 mohly prodeje značky vzrůst o 75,1 %. To by VW Group jistě pomohlo v jeho cíli stát se největším automobilovým výrobcem světa.

Volkswagen koupil většinový podíl v SEATu v roce 1986, tehdy chtěl zvýšit své působení na rostoucím španělském trhu. Problémy s automobilkou začaly už na počátku devadesátých let, kdy kvůli hospodářské recesi klesl odbyt aut. Volkswagen přitom v té době mohutně investoval do továrny Martorell a do vývoje modelů Ibiza a Toledo.

David Bureš
Diskuze (79)
18. 8. 2012 16:19
Pro všechny znalce značky SEAT..... Enjoyneering
Rád bych podotknul, že všichni co se ohánějí s auto emocion (Alfou Romeo koncernu, sportovností apod.) jsou již asi rok a půl mimo od 10. 3. 2011 již toto logo nepoužívá pravda těžko se to dozvědět bez žádné reklamy v tv... maximálně tak na oficiálních stránkách SEAT zjistíte, že se používá ENJOYNEERING
Spojení dvou slov něco jako požitek z technologie..... ;-)
Avatar - escorpion
18. 8. 2012 10:39
Re: !HOLA!
Seat je tam na druhej koľaji v rámci koncernu. Škoda má povolené viac, ale aj tak sú jej modely vybavené tak, aby nekonkurovali VW. by vedenie nepripustilo, hoci superb vs. passat je otázny.
Avatar - escorpion
18. 8. 2012 10:27
Re: Není důvod si kupovat SEATy!
Seat má niečo do seba. Mali sme 8 rokov cordobu a spoľahlivo slúžila. Pekné, praktické auto.

Športový je leon a pri vhodnom výbere motora (1,8 TSI alebo 2,0 TSI v podobe 265 koňovej cupre R) poskytne jazdné zážitky. Rodinu uspokojí altea XL, prípadne alhambra, ktorá je oproti sharanu o dosť lacnejšia (teraz akcia -3000 eur). Aj v treťom rade sedadiel sa sedí výborne, nie ako u konkurencie, kde sa zmestia iba malé deti.

Nové modely však nič moc. Ibiza je nepekná, nový leon iba nafúknutá ibiza, toledo je prevlečený rapid, exeo zasa stará A4. Seat zrejme nemá ponúknuť niečo viac, keďže mu velí VW.

Ak by seat skrachoval, bolo by mi ľúto, pretože mám rád túto značku.
SEAT :yes:
Avatar - escorpion
18. 8. 2012 10:13
Re: a je to tu
Diskutovať vážne s Topperom je obtiažne. Na nete je 24 hodín denne, vždy prvé príspevky, kde zo seba vyvrcholí čo ho trápi na duši. Nezabudne spomenúť krach zavedených EU značiek a teší sa ako malý chlapec z úspechu Kórejcov. EU značky sú samozrejme predražené, nespoľahlivé a majú malú záruku. Iba hyundai s kiou "spasí" tento svet.

P.S. Máme sa na čo tešiť. Kia šľape :no: Iróniu som si nemohol odpustiť ..., keby náhodou toto niekto myslel vážne. Na tejto stránke sa chytá za slovíčka.
15. 8. 2012 12:49
VW problem...
Pokial to nemalo Vw, tak to bolo ok. VW im proste nanutil tvary a potom sa cuduju ze to nikto nekupuje. Ked nechcem VW, tak nechcem ani VW so znackou seat, to je jasne...