Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Ibiza a Leon: Tovární verze LPG novinkou na českém trhu

Diskuze (17)
V době zdražování paliv se SEAT přidává k těm nemnoha značkám, které oficiálně nabízí auta upravená ke spalování LPG.

Nejnovějším rozšířením nabídky SEATu na českém trhu jsou modely Ibiza a Leon ve verzích schopných spalovat LPG. V obou případech je základem známý osmiventilový motor 1,6 MPI, který je možné kombinovat s výbavami Reference a Style.

Nejedná se o přestavbu, ale tovární řešení, které je do vozů zabudováno přímo na lince ve španělském Martorellu. Stejným způsobem vznikají Volkswageny Polo BiFuel a Golf BiFuel, které jsou nabízeny v Německu, nebo Škoda Octavia LPG.

Řídicí jednotka je upravena pro spalování LPG, zvětšené sání a nová vstřikovací lišta jsou také uzpůsobeny provozu na plyn. Plnicí hrdlo LPG je umístěno pod společným víčkem s hrdlem benzinové nádrže.

Samozřejmostí je plná záruka výrobce na všechny přidané nebo upravené komponenty. Automobilka navíc obě novinky podrobila nárazovým testům, aby mohl zaručit bezpečnost nového způsobu pohonu.

SEAT Ibiza - české ceny čtyřválcových motorů
Motor1,4 16V1,6 LPG1,2 TSI1,6 TDI1,6 TDI
Převodovka5M5M5M (7DSG)5M5M
Zdvihový objem [cm3]13901595119715861586
Válce/ventily4/44/24/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]63/500059/4000-600077/500066/420077/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800145/3800175/1550-4100230/1500-2500250/1500-2500
Max. rychlost [km/h]177174190 (190)188188
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,812,29,8 (9,7)13,410,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,0/7,6 LPG5,3 (5,3)4,24,2
Cena Reference [Kč]251.900,-289.900,--319.900,--
Cena Copa [Kč]246.900,-----
Cena Style [Kč]289.900,-327.900,-304.900,--343.900,-
Cena Style DSG [Kč]--345.900,---

Ibiza má výkon naladěný na 59 kW v širokém rozpětí 4000 až 6000 min-1. Spotřeba při jízdě na benzin je 6,0 l/100 km, což se téměř neliší od motoru 1,4 16V (63 kW). LPG v kombinovaném režimu spálí 7,6 l/100 km.

Leon má výkon zvýšený na 72 kW, při provozu na benzin pak tradičních 75 kW. Kombinovaná spotřeba na LPG je 9,5 l/100 km, pro benzin se neudává.

Hlavní výhodou LPG jsou nižší provozní náklady. Díky nižší ceně paliva se navzdory vyšší spotřebě vyplatí. Kilometr s Ibizou stojí na palivu 1,27 Kč (LPG), resp. 2,09 Kč (benzin). Větší Leon je na provoz dražší, zde náklady na palivo vychází 1,59 Kč (LPG), resp. 2,54 Kč (benzin).

SEAT Leon - zážehové motorizace na českém trhu
Motor1,4 16V1,6 LPG1,2 TSI1,4 TSI1,6 TDI
Převodovka5M5M6M6M5M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]13901595119713901598
Válce/ventily4/44/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]63/500072/560077/500092/560077/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800144/3800175/1550-4100200/1500-4000250/2500
Max. rychlost [km/h]172-187197185 (185)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,1-10,99,811,7 (11,7)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,39,5 LPG5,76,24,5 (4,7)
Cena Basis [Kč]289.900,-----
Cena Reference [Kč]333.900,-388.900,-350.900,--391.900,-
Cena Copa [Kč]309.900,--326.900,--367.900,-
Cena Style [Kč]-424.900,-386.900,-405.900,-429.900,-
Cena Style DSG [Kč]----470.900,-
Cena FR [Kč]---439.900,--

Diskuze (17)
Avatar - Ronault.
18. 11. 2011 14:03
Re: Ale dneska není Apríl
Jestli přímo v Itálii nenabízí, to netuším, u nás ne.
Avatar - Ronault.
18. 11. 2011 14:02
Re: Tady se ukazuje největší slabina koncernu Volkswagen
Není pravda, viz horní odkaz.
Avatar - Ronault.
18. 11. 2011 14:02
Re: Ale dneska není Apríl
Není tak úplně pravda, TSI je už dneska možné taky velmi dobře přestavět a dle tvrzení výrobce je to nejlepší systém LPG dosud: [odkaz]
18. 11. 2011 08:04
Tady se ukazuje největší slabina koncernu Volkswagen
... koncernu Volkswagen chybí jednoduchý, solidní a zároveň moderní motor. Takže pro přestavbu na LPG nemůže nabídnout nic jiného, než je "muzejní" motor 1,6 MPI.
18. 11. 2011 07:59
Re: Ale dneska není Apríl
To mě trochu překvapuje. Vždyť v Itálii se hodně jezdí na LPG - to ani tam Fiat nenabízí "tovární" LPG ?