Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Leon ST zná české ceny, začínají na 329.900 Kč

David Bureš
Diskuze (79)

Praktičtější varianta Seatu Leon je o 30.000 korun dražší než výchozí pětidveřový hatchback. První kusy se v Česku objeví během prosince.

Seat zahajuje předprodej modelu Leon ST na českém trhu. Základní varianta tohoto španělského kombi stojí 329.900 Kč, kdy je Leon ST poháněn benzinovým čtyřválcem 1.2 TSI (63 kW a 160 N.m). Oficiálně bude prodej auta zahájen v lednu 2014.

Paleta nabízených motorů čítá pět zážehových jednotek a tři turbodiesely. Novinkou v nabídce se stane pohon všech kol, který bude možné pořídit k turbodieselu 1.6 TDI (77 kW) ve výbavových liniích Reference a Style. Příplatek za něj zveřejněn zatím nebyl, podle dřívějších zpráv však přijde na zhruba 30.000 korun.

Už základní stupeň Basis disponuje stabilizačním systémem, sedmi airbagy, 15palcovými ocelovými koly, podélnými střešními nosiči v černé barvě, elektricky ovládanými předními okny a vnějšími zpětnými zrcátky, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním nebo dvojitým dnem zavazadelníku.

Za Reference se připlácí 24.000 korun. Za výhodný příplatek tento stupeň přidává klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory a dotykovým ovládáním, multifunkční volant, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a asymetricky dělená a sklopná opěradla zadních sedadel. Pro tuto verzi je navíc k dispozici více motorů.

Seat Leon ST – ceny zážehových motorů na českém trhu
Motor 1.2 TSI 1.2 TSI 1.4 TSI 1.4 TSI 1.8 TSI
Převodovka 5M 5M (6M) (7DS) 6M 6M 6M (7DS)
Zdvihový objem [cm3] 1197 1197 1395 1395 1798
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 63/- 77/- 90/- 103/- 132/-
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 160/1400-3500 175/1400-4000 200/1400-4000 250/1500-3500 250/1250 - 5000
Max. rychlost [km/h] 178 191 (191) 202 211 226 (224)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,1 10,4 (10,3 (10,3) 9,6 8,4 7,8 (7,7)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,2 5,2 (4,9) (5,0) 5,3 5,3 5,9 (5,7)
Cena Basis [Kč] 329.900 - - - -
Cena Reference [Kč] 353.900 373.900 - - -
Cena Style [Kč] - 423.900 444.900 466.900 -
Cena FR [Kč] - - 469.900 491.900 529.900

Stupeň Style se chlubí 16palcovými koly z lehké slitiny, automatickou dvouzónovou klimatizací, rádiem se šesti reproduktory, Bluetooth handsfree systémem a ovládáním na volantu, tempomatem, předními mlhovkami, elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS, asistentem rozjezdu do kopce a elektrickým stahováním zadních oken.

Na vrcholu nabídky stojí výbavová linie FR (zkratka pro Formula Racing), která dává na první pohled najevo své sportovní zaměření sportovními nárazníky, 17palcovými koly z lehké slitiny, zadními diodovými světly nebo dvojitými koncovkami výfuku.

Dále ve výbavě varianty FR nechybí hliníkové prahy, sportovní podvozek, elektricky sklopná zrcátka, přední sportovní sedadla, rádio s osmi reproduktory, systém Seat Drive Profile pro individuální nastavení auta. Díky tomuto systému je možné nastavit charakteristiku řízení, odezvu pedálu plynu, rychlosti řazení dvouspojkové převodovky a další funkce vozu.

Seat Leon ST – ceny vznětových motorů na českém trhu
Motor 1.6 TDI 1.6 TDI 2.0 TDI
Převodovka 5M 5M (7DS) 6M (6DS)
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 66/- 77/- 110/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 230/1400-2750 250/1750-2750 320/1750-3000
Max. rychlost [km/h] 178 191 215 (211)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,0 11,1 (11,0) 8,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,1 3,8 (3,9) 4,1 (4,5)
Cena Reference [Kč] 413.900 433.900 -
Cena Style [Kč] - 483.900 537.900
Cena FR [Kč] - - 562.900
David Bureš
Diskuze (79)
3. 12. 2013 01:41
Re: FOTO MĚSÍCE
jo tady je boží v té výbavě FR.. doufám,že půjde zkombinovat FR paket s pohonem 4x4..
30. 11. 2013 17:26
Pěkné auto,
teď budou mít ve škodovce dost času přemýšlet, proč to Seautu jde a jim ne. Na Seatu se mi ale nelíbí (fest) SPZ v nárazníku, co blbnou? Taky pořád nevím, proč má zadní převis za 5 dveřmi. To aby se člověk hůře dostával do kufru a zašpinil si kalhoty o převis? Zná někdo význam převisu? Ve velikosti převisu jsou ale rekormani auta zn. Škoda, tam je obtížné dostat do kufru větší zavazadlo bez lupnutí v zádech nebo ušpinění..
30. 11. 2013 11:22
Re: chvala leonu
Ano, kéž by se tak stalo, že Leon se stane legendou pro celý Seat. Tahounem značky se už stává a spasitelem? To spíš bude záležet na další modelové ofenzívě, kterou doufejme Seat ještě předvede. Ale zpět k Leonu - už teď v "brutálně" našlapané nižší střední třídě předvádí dosud něco nevídaného - 7. místo v prodejích a do první pětky mu toho moc nezbývá, i když jsou před ním dva těžcí soupeři - Focus a třistosma. Doufám, že nové ST mu pomůže k ještě lepším číslům a český zákazník už konečně nebude na Seat zapomínat.
30. 11. 2013 11:03
Re: Zadní náprava
Kde zaspala? Prohlédl jsem článek, který mě původně nezajímal. Prohlédl jsem ceník a katalog. A multilink je jen k 1,8 TSI. Měl by být i k 135 kW 2,0 TDI, ale tenhle motor v ČR nenabízí. Žádný příplatek za multilink jsem v ceníku neviděl. Pravda, nestudoval jsem ho zase tak důkladně, na to nemám náladu.
30. 11. 2013 09:36
Re: pre koho to je
Predaje ma dobre, otazne je , komu ukrajuje z kolaca. ja myslim, ze Golfu, ale to je uz asi jedno, lebo cely koncern si aj tak konkuruje navzajom do urcitej miery.