Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat připravuje smršť novinek v čele s prvním elektromobilem. Co dalšího chystá?

Stanislav Kolman
Diskuze (32)
Nové auto každých šest měsíců, taková je vize blízké budoucnosti španělské automobilky Seat. A máme se opravdu na co těšit!

Španělská automobilka na výroční konferenci v Madridu prozradila celou řadu připravovaných novinek. Seat bude v nejbližší budoucnosti hodně akční, vždyť do roku 2020 představí nový vůz každých šest měsíců. Značka v roce 2016 zaznamenala nejlepší obchodní výsledky v historii a po stránce zisku si v roce loňském polepšila o dalších 21,3 % (281 milionů eur).

„Rok 2017 byl pro Seat plný rekordů. Je to výsledek vyváženého vývoje všech našich modelů. Dnes máme na trhu jednu z nejmladších řad, která v Evropě pokrývá všechny důležité segmenty špičkovými produkty,“ pochlubil se na konferenci Luca de Meo, prezident Seatu.

Příznivci automobilky se tak v příštích měsících mohou těšit na modelovou ofenzívu. Ta odstartuje velkým SUV Tarraco, sourozencem mladoboleslavského Kodiaqu. Následovat bude Cupra Ateca, první projekt čerstvě oddělené značky, jež bude stavět auta s ryze sportovním střihem. Obě novinky bude možné koupit již závěrem letošního roku.

Myslí se ale i na mainstreamová auta. Pro rok 2019 připravuje Seat novou generaci modelu Leon, jenž přijede coby pětidveřový hatchback a kombi ST. Vůz dostane platformu MQB s prodlouženým rozvorem, aby vzrostl vnitřní prostor pro posádku. Třídveřové provedení pak z nabídky zcela zmizí.

Podle posledních informací se zákazníci budou muset rozloučit i s modelem Toledo. Španělé sice chystají náhradu v podobě Leonu sedan, avšak tento kousek má cílit zejména na africké trhy. S liftbackem už Seat nepočítá.

Paleta pohonných jednotek revoluci nepřinese, i nadále se počítá se zážehovými motory o objemu 1,0 a 1,5 litru, které doplní dieselová šestnáctistovka. Tady to však začíná být zajímavé. Seat totiž potvrdil, že Leon přijede i jako plug-in hybrid. S plnými baterkami vůz urazí zhruba 50 kilometrů. Nebude ovšem k dispozici od samotného začátku produkce, na trh dorazí až v roce 2020.

Mezi elektrifikovanými auty však nejde o největší pecku. Tou bude až první elektromobil Seat Born s dojezdem 500 kilometrů, jenž taktéž dorazí v roce 2020. Dá se předpokládat, že co do velikosti a designu bude tahle novinka Leonu hodně podobná. Vyloučena však není zvýšená karoserie po vzoru módních crossoverů, těšit se prý můžeme na vyspělé prvky konektivity, součástí balení by mohl být i autonomní systém druhé úrovně. Model Born (možná e-Born či Born-E) tak předběhl čistě elektrický městský vůz Mii, jenž se měl stát prvním elektromobilem Seatu. Dle zástupců značky ale tento projekt již není prioritou.

A cena? Tu viceprezident společnosti pro výzkum a vývoj Dr. Matthias Rabe slíbil stejnou jako u Atecy. Lišit se bude v závislosti na zvolené variantě, španělská automobilka chce totiž elektromobil nabídnout v minimálně dvou výkonových provedeních. Již dříve se tentýž člověk nechal slyšet, že první elektrické auto je z 95 % připraveno.

Stanislav Kolman
Diskuze (32)
Avatar - twistedTSD
25. 3. 2018 19:00
Re: Bravo, Seate!!!
Výrazně dražší než Ibiza asi nebude a interiér vypadá lépe, ale já od malého auta čekám i trochu zábavy, což podle prvních testů revírem Pola nebude. Ale samozřejmě bych si je prvně musel projet. :-)
25. 3. 2018 10:39
Re: Bravo, Seate!!!
Polo je pěkné, ale nekřesťansky drahé, tj i jako roční bude kolem 350-400k a za to je nova Fabie i Ibiza ;-)
Avatar - white label
24. 3. 2018 23:33
Re: Bravo, Seate!!!
Já bych dal před Ibizou přednost (novému) Polu.
24. 3. 2018 21:44
Re: Bravo, Seate!!!
No zatím to vypadá, že ano, ale slovo "určitě" je u Fiatu v posledních letech fakt těžko použitelné slovo, to je fakt... :-O Každopádně Punto prý bude končit letos v květnu a Argo se prý bude vyrábět v Srbsku, vedle 500 L... :-!
Avatar - twistedTSD
24. 3. 2018 21:03
Re: Bravo, Seate!!!
Pro mě je volba číslo 1 ve třídě nová Ibiza. Ceny sice vyšší, ale vyvážené moderní technikou a krásným designem. Jen výbavy by měli zrevidovat, protože i nejdražší FR je žebrák. V případě ojetiny je zase zajímavá Fabia, protože má u nás hodně širokou nabídku různých referentských/zaměstnaneckých vozů a operáků ve ŠkodaPlusu.