Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Baojun 630: Nový čínský kompaktní sedan se začíná vyrábět

Aleš Dragoun
Diskuze (39)
Z továrny v čínském Liou-čou (Liuzhou) vyjel první exemplář sériového sedanu Baojun 630.

Výrobní závod se nachází v autonomním regionu Kuang-si (Guangxi) na jihu Číny a má kapacitu přes 100 tisíc vozů ročně. Postavil jej společný podnik SAIC-GM-Wuling. Jedná se tedy o firmu, ve které má podíl koncern General Motors, respektive jeho místní pobočka.

Sedan Baojun 630 tak není pouhou kopií některého evropského nebo japonského modelu, jak je tomu u spousty dalších vozů pocházejících z nejlidnatější země světa, ale výsledkem lokálního vývoje.

Značka Baojun byla vytvořena pro cenově dostupné automobily, které se budou prodávat po celé Číně. Kompaktní tříprostorový typ 630 je poháněn blíže nespecifikovaným motorem od GM, který dle tiskové zprávy splňuje jak místní emisní normy, tak i Euro 4. Bližší technické specifikace bohužel zatím nebyly zveřejněny.

Joint-venture SAIC-GM-Wuling (SGMW) vznikl před osmi lety, podílníky jsou GM China, Shanghai Automotive Industry Corporation Group a Wuling Motors. V současné době produkuje malé dodávky značky Wuling a minivozy Chevrolet Le Chi. V roce 2009 našlo své zákazníky 1,06 milionu nových automobilů tohoto výrobce, letos toto číslo jistě překoná, neboť prakticky stejné hodnoty dosáhl již za prvních deset měsíců.

Prodej Baojunu 630 se rozběhne na začátku příštího roku, první vůz nové značky ale nezůstane osamocen, v příštích několika málo letech by jej měly doplnit další modely. Mimochodem, výraz baojun znamená v překladu ceněný kůň.

Export novinky se neplánuje. Otázkou je, zda by při použití o něco modernější techniky takové auto uspělo například i v Evropě, zejména proti Dacii Logan.

Aleš Dragoun
Diskuze (39)
Avatar - Vencos
9. 8. 2011 00:01
Pěkné
koukám na to a je to takový nafouklý, ale opravdu,opravdu se mi to líbí. Hlavně ten vnitřek,kterej není přeplácanej a černej jak 50 cent.

Hmm. Jen je to čínské. Hmmm, něják mi to nevadí,ani nevím proč
29. 11. 2010 23:15
brouci pytlíci...
jsem rád, že jsem tu ve společnosti tajných agentů a infiltrátorů čínské automobilky. ba přímo průmyslových špionů ( a tím myslím i autora článku, ač se s námi o své informace nepodělil)...
V celém článku není ani slovo o použité technice, o výbavě, o materiálu, atd. jen pár fotek. Ale i sám autor s klidem tvrdí, že :...zda by při použití o něco modernější techniky takové auto uspělo například i v Evropě, zejména proti Dacii Logan....
Proč Dacii, když nevíme ani cenu, ani technickou úroveň vozu? jakou modernější techniku? Než čeho? Pokud neznám techniku tohoto auta, tak jaksi nemohu tvrdit že by měli použít modernější... nebo jsem snad něco v článku přehlédl? Jsem já to ale blbec, jedinný (na rozdíl od autora a diskutujících) nemám kompletní technickou dokumentaci toho vozu, a proto jen jako jedinný nevím, že je to přece plečka, vyrobena z evropských tříděných odpadových petlahvi (ano, myslím i sílu toho plastu), a plech je řrece jen z konzerv od bambusových výhonků, nýty rozklepával ručně Koudelka (aby se ušetřilo, tak opravdu tak hodně), a místo brzdové kapaliny je sojová omáčka..... tady se člověk i pobaví...

>:D
25. 11. 2010 06:54
Re: Naživo
A si to v oboch prípadoch ty. ;-)
Avatar - R32
24. 11. 2010 22:04
Re: Naživo
Odpoveď je veľmi jednoduchá... v Číne je väčší dopyt ako možnosti výroby domácich automobiliek, takže sa nečudujte že materiály sú nič moc, bezpečnosť strašná, motorizácie zväčša prevzaté od Japoncov, skrátka sa to tam v pohode predáva tak prečo robiť niečo lepšie a drahšie, bezpečnejšie technologicky vyspelejšie? V EU a USA by sa presadzovalo ťažko a predaje by boli aj tak mizerné. Keď sa domáci trh nasýti potom začnú chŕliť kvalitné a konkurencie schopné autá - technológie na to bezpochyby majú.... A elektromobily tam nie sú štátom podporované reps. dotované takže by to tam nikto nekupoval... ;-)
24. 11. 2010 21:58
mhh
spredu dacia, zadok skoro ako impreza :-)
ale inak cina ide pomaly dopredu, bude ale asi dlho trvat kym budu ako eu, a mozno nikdy s ich mentalitou.