Baojun 630: Nový čínský kompaktní sedan se začíná vyrábět
Výrobní závod se nachází v autonomním regionu Kuang-si (Guangxi) na jihu Číny a má kapacitu přes 100 tisíc vozů ročně. Postavil jej společný podnik SAIC-GM-Wuling. Jedná se tedy o firmu, ve které má podíl koncern General Motors, respektive jeho místní pobočka.
Sedan Baojun 630 tak není pouhou kopií některého evropského nebo japonského modelu, jak je tomu u spousty dalších vozů pocházejících z nejlidnatější země světa, ale výsledkem lokálního vývoje.
Značka Baojun byla vytvořena pro cenově dostupné automobily, které se budou prodávat po celé Číně. Kompaktní tříprostorový typ 630 je poháněn blíže nespecifikovaným motorem od GM, který dle tiskové zprávy splňuje jak místní emisní normy, tak i Euro 4. Bližší technické specifikace bohužel zatím nebyly zveřejněny.
Joint-venture SAIC-GM-Wuling (SGMW) vznikl před osmi lety, podílníky jsou GM China, Shanghai Automotive Industry Corporation Group a Wuling Motors. V současné době produkuje malé dodávky značky Wuling a minivozy Chevrolet Le Chi. V roce 2009 našlo své zákazníky 1,06 milionu nových automobilů tohoto výrobce, letos toto číslo jistě překoná, neboť prakticky stejné hodnoty dosáhl již za prvních deset měsíců.
Prodej Baojunu 630 se rozběhne na začátku příštího roku, první vůz nové značky ale nezůstane osamocen, v příštích několika málo letech by jej měly doplnit další modely. Mimochodem, výraz baojun znamená v překladu ceněný kůň.
Export novinky se neplánuje. Otázkou je, zda by při použití o něco modernější techniky takové auto uspělo například i v Evropě, zejména proti Dacii Logan.