Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Baojun Yep: Elektrický teréňáček s náhonem na zadek, časem bude i čtyřkolka

Filip Melich
Diskuze (21)

Čínská automobilka Baojun, která je částečně dílem koncernu GM, představila malý elektrický teréňáček, kterým chce založit novou třídu. Má náhon na zadek, ale mohla by přijít i čtyřkolka.

Zatímco se v Evropě obáváme blízké budoucnosti plné předražených elektromobilů, v Číně se navrhují malá a dostupná elektrovozítka jako o závod. Nejnovějším přírůstkem je sympatický a úsměvně pojmenovaný Baojun Yep. Elektromobil svým vzhledem slibuje schopnosti terénní jízdy, které asi reálně nebudou závratné, ale s pohonem všech kol se do budoucna počítá.

Baojun je čínská automobilka spadající do společného podniku amerického koncernu General Motors a SAIC Motors, SAIC-GM-Wuling (SGMW) Automobile. Založena byla v roce 2010 jako levnější alternativa ke značkám Chevrolet a Buick, jejichž modely jsou v Číně rovněž dostupné. Příchod modelu Yep byl SGMW oznámen již v loňském roce, ale dosud byl vůz znám pod označením Kiwi.

Video se připravuje ...

Baojun Yep je prvním plně elektrickým crossoverem vyvinutým SGMW, přičemž značka doufá, že se jí novinkou podaří na čínském trhu rozjet novou kategorii malých bezemisních terénních vozítek. Hranaté tvary modelu Yep trochu maskují délku 3.381 milimetrů, šířku 1.684 mm, výšku 1.720 mm a rozvor 2.108 mm. Jeho pohotovostní hmotnost má být 1.006 kilogramů.

V základní podobě bude model Yep disponovat pohonem zadních kol, která bude roztáčet na zadní nápravě umístěný synchronní elektromotor. Jeho maximální výkon je 50 kW, točivý moment 140 Nm a auto rozpohybuje až na 100 km/h, přičemž energii čerpá z lithium-železo-fosfátového akumulátoru (LFP). Jeho kapacita nebyla zveřejněna, ale na jedno nabití má Baojun Yep ujet až 303 kilometrů, a to podle metodiky CLTC. Ta je ovšem známá tím, že je optimističtější než u nás používaná metodika WLTP.

Auto bylo navrženo jako třídveřové se čtveřicí sedadel, i když místa v druhé řadě budou zřejmě dostačovat pouze dětem. Prozatím oficiálně nepotvrzené informace říkají, že je v přípravě také delší pětidveřové provedení. Zároveň se hovoří o tom, že se pro malý Baojun připravuje varianta se dvěma elektromotory, která by nabídla pohon všech čtyř kol.

Oficiální výstavní premiéra Baojunu Yep je naplánována na šanghajský autosalon v druhé polovině dubna, přičemž se vstupem na čínský trh se údajně počítá ještě v květnu letošního roku. Ceny novinky dle všeho zatím nebyly oznámeny.

Filip Melich
Diskuze (21)

Doporučujeme

16. 2. 2023 06:43
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Buď daj odkaz, alebo si nevymýšľaj.
15. 2. 2023 15:36
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
:-[] :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ozzman
15. 2. 2023 15:22
Re: Jak je možné,
Ale ty prvni dve skupiny dohromady nejsou tak malé, jak si zdejší část diskutérů mysli :)
15. 2. 2023 15:15
Re: Jak je možné,
Jo já to chápu. Jen bych větu, že se to "velké části lidí" líbí přeformuloval na "určitě části lidí" líbí. Skutečně ekologicky v Evropě žije jen málo lidí. Spousta si to myslí nebo si na to hrají a zbytek si poťuká na čelo a tuhle aktuální módu s úsměvem přejde.
Avatar - Ozzman
15. 2. 2023 15:02
Re: Jak je možné,
Já se v těchto kruzích pohybuji, byť v jiném resortu a vím, jak to funguje a opravdu i členský stát, pokud chce (a věř že v určitých oblastech, kde jsou velké zájmy politiků a lobbistů chce i ČR) si umí prosadit svou.

To, že to nechceme my tady neznamená, že to nechce většina (to je rozdíl oproti tomu komunismu), když se podívám kolem sebe, tak velké části lidí se elektromobilita líbí, žijí ekologicky a podobně, protože žijí v dostatku a starají se o životní prostředí (samozřejmě jak moc už je to pozerství, to je druhá věc) - takže ten trh s produktem ekologie tu je a je nezanedbatelný - od toho se to odvjí. A ano, má to své fanatické přisluhovače, ale to má i ta "zpátečnická" benzinová či dieslová úderka tady, magoři jsou všude.

Stejně budeš částí obyvatelstva osočován, že nemáš nejmodernější smartphone a používáš třeba jen starý tlačítkový, že nekoukáš na netflix, že já nevím, jíš maso.. i tací jsou, to jsou trendy, kterými se část lidí vymezují a snaží se přesvědčit o své pravdě a o tom, jak je to skvělé i ty ostatní.... vždyť tady u aut je to krásně vidět už i jen z čistého fanouškovství některých značek :D Chápeš ?