9.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Seděli jsme v novém Mercedesu třídy E, jeho interiér vypadá jako ve třídě S

 

Jako jedni z prvních novinářů jsme usedli do nového Mercedesu třídy E. Jeho interiér je povedený, v rozličných funkcích se ale řidič snadno ztratí.

Mercedes-Benz odhaluje pátou generaci třídy E interním označením W213. Představení začíná zveřejněním podoby kabiny, kterou jsme si mohli exkluzivně prohlédnout přímo v ateliéru Debeos Studios v německém Sindelfingenu, kde se obvykle nové Mercedesy fotí pro účely propagačních materiálů. Výstavní premiéra nového éčka s karoserií sedan proběhne na lednovém autosalonu v Detroitu.

Okolnosti návrhu interiéru nového Mercedesu nám osvětlil designér Gerd Schöttke, který na něm osobně pracoval. Bojovala mezi sebou dvě designérská střediska, což bývá u stuttgartské automobilky obvyklé. V tomto případě se jednalo o centra v německém Sindelfingenu a italském Comu, přičemž z "vítězství" se nakonec radovalo první z nich.

Design aktuálních Mercedesů je jeho autory popisován jako moderní luxus, přičemž samotný luxus pracovníci značky definují jako něco nezvyklého a zároveň velice žádané. Charakteristickými designovými prvky pro současné Mercedesy jsou podle Schöttkeho skvělé proporce karoserie, překvapující detaily, efekt kontrastu nebo zajímavá grafika.

Jestliže však interiér nové třídy E měl být překvapivý, moc se to nepodařilo. Řešení se dvěma rozměrnými displeji (zde s úhlopříčkou 31,2 cm) a kulatými výdechy ventilace jakoby z oka vypadlo tomu z třídy S. Ne že by to bylo špatně, jedná se o velice elegantní design. Má to nicméně jedno "ale", v případě třídy E je toto řešení za příplatek. Fotografie základní E-Klasse zatím zveřejněny nebyly, víme ale, že tato verze dostane dva tradiční kulaté budíky se 17,8cm displejem mezi nimi. Zmíněné prvky doplní středová obrazovka s úhlopříčkou 21,3 cm.

Víme, co přinese nový Mercedes-Benz třídy E

Dvojice displejů jakoby tvořily jeden obří, který z palubní desky opticky vystupuje. Shora je chrání "kšilt," díky němuž mají být snadno čitelné i na ostrém slunci. Zobrazovaná data jsou perfektně ostrá, rozlišení displejů činí 1920 na 720 pixelů.

Zatímco někteří výrobci využívají dotykové displeje, Mercedes po takovém nesáhl. Důvod je nasnadě - kvůli ovládání tak velké obrazovky by se řidič musel do jejích rohů nepohodlně natahovat. Proto se funkce ovládají pomocí tlačítek a touchpadu na středovém tunelu. Řidič navíc při ovládání většiny funkcí nemusí sundávat ruce z volantu – levý displej se ovládá pomocí tlačítek vlevo na volantu, ten pravý prostřednictvím těch vpravo. Specialitou jsou navíc dotykové ovladače, které usnadňují listování v menu. Na pokyn reagují bezchybně, a to i v případě, že řidič má na sobě rukavice.

Video

Na ovládání si budeme zvykat

Z ovládání automobilu jsem ale tak trochu v rozpacích, podobně jako jsem byl při první prohlídce nového Audi A4. Funkcí je prostě tolik, že se v menu neznalý řidič ihned ztratí. Jednou zaváhal i designér Schöttke, když si nebyl jistý, kde najde ovládání masážní funkce sedaček. Návrháři nás ale ujišťovali, že jakmile si na systém zvykneme, je jeho ovládání přehledné. Obrazovky navíc nikdy nezobrazují přebytek textu, aby se v něm řidič neztratil a nepřestal vnímat okolní provoz. Kvůli zpřehlednění navíc text doplňují názorné animace. Pokud je třeba, je možné pravý displej vypnout. Mercedes takovému kroku říká vizuální ticho.

Zajímavostí je, že obří obrazovka nenabízí funkci rozdělení obrazu pro pasažéra a řidiče. Podle Schöttkeho zákazníci takovou funkci příliš nevyužívají, pro pasažéry na zadních sedadlech je pak nepřehledná – cestující vlevo vidí to samé co řidič a ne třeba obraz televize. Na pravém displeji je ale možné zobrazit informace z více systémů auta – třeba z rádia a navigace, obraz se takto rozdělí na třetinu a dvě třetiny. Některé funkce je možné zobrazit i přímo před řidičem – otáčkoměr může nahradit mapa navigace. Ta se chlubí funkcí automatického přiblížení podle aktuální rychlosti vozu.

Prostředí obrazovek je samozřejmě možné upravit, k dispozici jsou tři nastavení. První je klasické, které opticky navazuje na ostatní modely značky. Sport sází na dynamiku, černý podklad doplňují žluté číslice. Progressive je zase snaha o futurismus, modré zbarvení se inspirovalo filmem Tron. Prostředí se nijak neváže k nastavení ostatních systémů auta, řidič proto může mít sportovní budíky a zároveň jet v režimu Eco. Ambientní osvětlení automobilu je pak možné vybírat ze 64 barevných odstínů – je libo mladoboleslavskou zelenou, nebo snad maranellskou rudou? U nového éčka žádný problém.

Příjemný posaz

Za volantem se sedí opravdu příjemně. Věnec má ideální tloušťku i průměr. Výhled však poněkud omezují tlusté přední sloupky. Posádky obklopují ty nejlepší materiály, kvalita zpracování je na nejvyšší úrovni. A to jsme seděli v předprodukčním autě! Poznali jsme to však jen z občas váhajícího multimediálního systému.

Designérům se velice povedla sedadla, vyzkoušeli jsme však pouze ta příplatková. Sami autoři přiznali, že ta základní jsou prostě obyčejné sedačky. Tvar sedadel dodávaných za příplatek se inspiroval postavami modelek, což opticky zvýrazňuje jejich prošívání. Spoleh je také na výrazné bočnice, které perfektně drží tělo.

Za příplatek dostanete „gentlemanské“ tlačítko, pomocí kterého je z místa řidiče možné ovládat sedačku spolujezdce. Funkce se hodí například v případě potřeby vytvořit větší prostor pro nohy pasažéra na pravém zadním sedadlu.

Naopak na zadních sedadlech takový komfort nevládne. Zadní lavice je uložena níže, než by se nám líbilo, ani tak však pro hlavu není přebytek prostoru. Místa pro kolena je ale dostatek.

K tématu: Nový Mercedes-Benz E ukazuje svoji karoserii

Nová třída E bude standardně vybavena bezklíčovým startováním. Startovací tlačítko je umístěno logicky vpravo pod volantem. Nový je placatý klíček, jehož tvary byly navrženy tak, aby majitele netlačil v kapse. V následujících letech se objeví také u dalších modelů. Naopak pro Mercedesy typický volič automatické převodovky tvořený páčkou vpravo pod volantem zůstal zachován.

Vedle základního hudebního systému budou k dispozici i dva z dílny firmy Burmester. První nabídne 13 reproduktorů, druhý dokonce 23 o celkovém výkonu 1450 W. Specialitou jsou reproduktory, které po zapnutí systému vyrotují ven. Basový reproduktor se pak nachází na levé straně zavazadelníku pod jeho podlahou tak zůstává prostor pro rezervní kolo. Vrcholné audio umí vytvořit prostorový zvuk, případně pomocí funkce VIP zvýraznit zvuk pro každé ze sedadel. Hudební požitek je opravdu dokonalý, konkurence ale podobnou kvalitu také umí nabídnout.

Na trhu v dubnu

Podle dostupných zpráv se nový sedan vyšší střední třídy s trojcípou hvězdou na přídi začne na českém trhu prodávat v dubnu 2016, start prodeje se ale ještě může o pár týdnů změnit. Kombi do prodeje vstoupí v září 2016, jeho prezentace by se mohla odehrát na březnovém autosalonu v Ženevě.

Ze zatím zamaskovaných automobilů tušíme, že nová třída E bude klasickým tříprostorovým vozem. Rozhodně nečekejme ani náznak nějakého sníženého sedanu, tuto roli ostatně v nabídce značky hraje CLS. Vzhled karoserie naváže na větší třídu S a menší třídu C, očekávejme i podobně tvarovaná světla. Kombi bude chtít být elegantnější než dosud, očekávejme inspiraci aktuální třídou C kombi.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Spojené státy si v Sýrii ponechají vojáky, nechtějí podpořit Asada a Írán Spojené státy si v Sýrii ponechají vojáky, nechtějí podpořit Asada a Írán

Spojené státy si v rámci své nové strategie ponechají v…

Britští poslanci schválili odluku od práva Evropské unie Britští poslanci schválili odluku od práva Evropské unie

Poslanci Dolní sněmovny britského parlamentu v…

Sněmovna vyzvala vládu, aby zablokovala zavedení mechanismu pro přerozdělování azylantů Sněmovna vyzvala vládu, aby zablokovala zavedení mechanismu pro přerozdělování azylantů

Vláda by při projednávání unijní reformy azylové politiky…

Miliardář Světlík patrně přijde o další vítkovický podnik, chystá prodej části akcií Miliardář Světlík patrně přijde o další vítkovický podnik, chystá prodej části akcií

Nový investor, se kterým jedná společnost Vítkovice Heavy…

 
 

Přidat názorDiskuse: Seděli jsme v novém Mercedesu třídy E,…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik? Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik?

Zájemci o velký kabriolet z dílny trojcípé hvězdy mohou…

Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou! Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou!

Také Mercedes nastoupil na vlnu módních zvýšených kombi a…

 



 
Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Dnes 18:50

Britská automobilka postaví 150 exemplářů speciálního osmiválcového Defenderu. Bude se jednat o vůbec nejsilnější „defík“ historie.




Blesk.cz

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat obočí podle typu obličeje

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat…

Změní váš obličej, pokud víte, jak ho správně natvarovat. Hranatý obličej zjemní, kulatý zeštíhlí, sníží příliš…

Papež „žehlí“ v Chile zneužívání kněžími. Setkal se proto s oběťmi

Papež „žehlí“ v Chile zneužívání kněžími. Setkal se…

Papež František se v úterý v Chile setkal s oběťmi sexuálního zneužívání, kterého se v minulosti dopustili…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Kolomý dojel čtvrtý, Češi mají problémy. Klymčiwa čeká druhá operace

Kolomý dojel čtvrtý, Češi mají problémy. Klymčiwa…

Martin Kolomý s kamionem Tatra se postaral o nejlepší český výsledek v 11. etapě Rallye Dakar. Pilot týmu…

 

Reflex.cz

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude kolem nás. Kde je hledat?

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude…

Média přinesla zprávu, že ČR je šampiónem inovací. Často takovéto zprávy zapadnou díky standardnímu mediálnímu…

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik, který předpověděl obě světové války

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik,…

Zájmy Britského impéria obhajoval Winston Churchill nejen jako politik, ale také „se šavlí v ruce“. Roku 1897…