reklama


9.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Seděli jsme v novém Mercedesu třídy E, jeho interiér vypadá jako ve třídě S

 

Jako jedni z prvních novinářů jsme usedli do nového Mercedesu třídy E. Jeho interiér je povedený, v rozličných funkcích se ale řidič snadno ztratí.

Mercedes-Benz odhaluje pátou generaci třídy E interním označením W213. Představení začíná zveřejněním podoby kabiny, kterou jsme si mohli exkluzivně prohlédnout přímo v ateliéru Debeos Studios v německém Sindelfingenu, kde se obvykle nové Mercedesy fotí pro účely propagačních materiálů. Výstavní premiéra nového éčka s karoserií sedan proběhne na lednovém autosalonu v Detroitu.

Okolnosti návrhu interiéru nového Mercedesu nám osvětlil designér Gerd Schöttke, který na něm osobně pracoval. Bojovala mezi sebou dvě designérská střediska, což bývá u stuttgartské automobilky obvyklé. V tomto případě se jednalo o centra v německém Sindelfingenu a italském Comu, přičemž z "vítězství" se nakonec radovalo první z nich.

Design aktuálních Mercedesů je jeho autory popisován jako moderní luxus, přičemž samotný luxus pracovníci značky definují jako něco nezvyklého a zároveň velice žádané. Charakteristickými designovými prvky pro současné Mercedesy jsou podle Schöttkeho skvělé proporce karoserie, překvapující detaily, efekt kontrastu nebo zajímavá grafika.

Jestliže však interiér nové třídy E měl být překvapivý, moc se to nepodařilo. Řešení se dvěma rozměrnými displeji (zde s úhlopříčkou 31,2 cm) a kulatými výdechy ventilace jakoby z oka vypadlo tomu z třídy S. Ne že by to bylo špatně, jedná se o velice elegantní design. Má to nicméně jedno "ale", v případě třídy E je toto řešení za příplatek. Fotografie základní E-Klasse zatím zveřejněny nebyly, víme ale, že tato verze dostane dva tradiční kulaté budíky se 17,8cm displejem mezi nimi. Zmíněné prvky doplní středová obrazovka s úhlopříčkou 21,3 cm.

Víme, co přinese nový Mercedes-Benz třídy E

Dvojice displejů jakoby tvořily jeden obří, který z palubní desky opticky vystupuje. Shora je chrání "kšilt," díky němuž mají být snadno čitelné i na ostrém slunci. Zobrazovaná data jsou perfektně ostrá, rozlišení displejů činí 1920 na 720 pixelů.

Zatímco někteří výrobci využívají dotykové displeje, Mercedes po takovém nesáhl. Důvod je nasnadě - kvůli ovládání tak velké obrazovky by se řidič musel do jejích rohů nepohodlně natahovat. Proto se funkce ovládají pomocí tlačítek a touchpadu na středovém tunelu. Řidič navíc při ovládání většiny funkcí nemusí sundávat ruce z volantu – levý displej se ovládá pomocí tlačítek vlevo na volantu, ten pravý prostřednictvím těch vpravo. Specialitou jsou navíc dotykové ovladače, které usnadňují listování v menu. Na pokyn reagují bezchybně, a to i v případě, že řidič má na sobě rukavice.

Video

Na ovládání si budeme zvykat

Z ovládání automobilu jsem ale tak trochu v rozpacích, podobně jako jsem byl při první prohlídce nového Audi A4. Funkcí je prostě tolik, že se v menu neznalý řidič ihned ztratí. Jednou zaváhal i designér Schöttke, když si nebyl jistý, kde najde ovládání masážní funkce sedaček. Návrháři nás ale ujišťovali, že jakmile si na systém zvykneme, je jeho ovládání přehledné. Obrazovky navíc nikdy nezobrazují přebytek textu, aby se v něm řidič neztratil a nepřestal vnímat okolní provoz. Kvůli zpřehlednění navíc text doplňují názorné animace. Pokud je třeba, je možné pravý displej vypnout. Mercedes takovému kroku říká vizuální ticho.

Zajímavostí je, že obří obrazovka nenabízí funkci rozdělení obrazu pro pasažéra a řidiče. Podle Schöttkeho zákazníci takovou funkci příliš nevyužívají, pro pasažéry na zadních sedadlech je pak nepřehledná – cestující vlevo vidí to samé co řidič a ne třeba obraz televize. Na pravém displeji je ale možné zobrazit informace z více systémů auta – třeba z rádia a navigace, obraz se takto rozdělí na třetinu a dvě třetiny. Některé funkce je možné zobrazit i přímo před řidičem – otáčkoměr může nahradit mapa navigace. Ta se chlubí funkcí automatického přiblížení podle aktuální rychlosti vozu.

Prostředí obrazovek je samozřejmě možné upravit, k dispozici jsou tři nastavení. První je klasické, které opticky navazuje na ostatní modely značky. Sport sází na dynamiku, černý podklad doplňují žluté číslice. Progressive je zase snaha o futurismus, modré zbarvení se inspirovalo filmem Tron. Prostředí se nijak neváže k nastavení ostatních systémů auta, řidič proto může mít sportovní budíky a zároveň jet v režimu Eco. Ambientní osvětlení automobilu je pak možné vybírat ze 64 barevných odstínů – je libo mladoboleslavskou zelenou, nebo snad maranellskou rudou? U nového éčka žádný problém.

Příjemný posaz

Za volantem se sedí opravdu příjemně. Věnec má ideální tloušťku i průměr. Výhled však poněkud omezují tlusté přední sloupky. Posádky obklopují ty nejlepší materiály, kvalita zpracování je na nejvyšší úrovni. A to jsme seděli v předprodukčním autě! Poznali jsme to však jen z občas váhajícího multimediálního systému.

Designérům se velice povedla sedadla, vyzkoušeli jsme však pouze ta příplatková. Sami autoři přiznali, že ta základní jsou prostě obyčejné sedačky. Tvar sedadel dodávaných za příplatek se inspiroval postavami modelek, což opticky zvýrazňuje jejich prošívání. Spoleh je také na výrazné bočnice, které perfektně drží tělo.

Za příplatek dostanete „gentlemanské“ tlačítko, pomocí kterého je z místa řidiče možné ovládat sedačku spolujezdce. Funkce se hodí například v případě potřeby vytvořit větší prostor pro nohy pasažéra na pravém zadním sedadlu.

Naopak na zadních sedadlech takový komfort nevládne. Zadní lavice je uložena níže, než by se nám líbilo, ani tak však pro hlavu není přebytek prostoru. Místa pro kolena je ale dostatek.

K tématu: Nový Mercedes-Benz E ukazuje svoji karoserii

Nová třída E bude standardně vybavena bezklíčovým startováním. Startovací tlačítko je umístěno logicky vpravo pod volantem. Nový je placatý klíček, jehož tvary byly navrženy tak, aby majitele netlačil v kapse. V následujících letech se objeví také u dalších modelů. Naopak pro Mercedesy typický volič automatické převodovky tvořený páčkou vpravo pod volantem zůstal zachován.

Vedle základního hudebního systému budou k dispozici i dva z dílny firmy Burmester. První nabídne 13 reproduktorů, druhý dokonce 23 o celkovém výkonu 1450 W. Specialitou jsou reproduktory, které po zapnutí systému vyrotují ven. Basový reproduktor se pak nachází na levé straně zavazadelníku pod jeho podlahou tak zůstává prostor pro rezervní kolo. Vrcholné audio umí vytvořit prostorový zvuk, případně pomocí funkce VIP zvýraznit zvuk pro každé ze sedadel. Hudební požitek je opravdu dokonalý, konkurence ale podobnou kvalitu také umí nabídnout.

Na trhu v dubnu

Podle dostupných zpráv se nový sedan vyšší střední třídy s trojcípou hvězdou na přídi začne na českém trhu prodávat v dubnu 2016, start prodeje se ale ještě může o pár týdnů změnit. Kombi do prodeje vstoupí v září 2016, jeho prezentace by se mohla odehrát na březnovém autosalonu v Ženevě.

Ze zatím zamaskovaných automobilů tušíme, že nová třída E bude klasickým tříprostorovým vozem. Rozhodně nečekejme ani náznak nějakého sníženého sedanu, tuto roli ostatně v nabídce značky hraje CLS. Vzhled karoserie naváže na větší třídu S a menší třídu C, očekávejme i podobně tvarovaná světla. Kombi bude chtít být elegantnější než dosud, očekávejme inspiraci aktuální třídou C kombi.

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Seděli jsme v novém Mercedesu třídy E,…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Mercedes-AMG E kupé překvapí: Sportovní verze bude šestiválcovým hybridem! Mercedes-AMG E kupé překvapí: Sportovní verze bude šestiválcovým hybridem!

Sportovní verze nového kupé vyšší střední třídy dostane…

Kvíz: Dokážete rozeznat kupé od Mercedesu? Zkuste si to! Kvíz: Dokážete rozeznat kupé od Mercedesu? Zkuste si to!

Aktuální trio stuttgartských kupé se liší jen v…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama