Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Maserati Wester: Plug-in hybrid přijde v roce 2017 (rozhovor)

David Bureš
Diskuze (0)
V příštích letech Maserati rozšíří svoji nabídku o SUV Levante a sportovní model vycházející z konceptu Alfieri.

Maserati v současně mohutně expanduje, loni jeho prodeje meziročně vzrostly o výrazných 136 procent. V Ženevě však automobilka až na modely Ghibli a Quattroporte se speciálním interiérem od návrhářské firmy Ermenegildo Zegna nepředstavuje žádnou novinku, z toho důvodu zde byl prostor spíše na prezentaci budoucích plánů značky.

V této otázce jsme se obrátili na toho nejpovolanějšího. V exkluzivním rozhovoru jsme vyzpovídali generálního ředitele Maserati Haralda Westera, kterého jsme se ptali především na budoucnost italského výrobce.

Loňský rok byl pro Maserati prodejně rekordní. Jaké jsou plány značky pro letošní rok?

Náš současný výhled je, že prodeje zůstanou na úrovni loňského roku, kdy jsme prodali 36.500 aut.

Vaše dřívější plány ale počítaly prodat v letošním roce 50.000 automobilů...

K našemu závazku na cestě mít šest modelů a dosáhnout globálních prodejů více než 70.000 v roce 2018 jsme v roce 2012 oznámili, že mezistupeň je dosáhnout prodejů 50.000 aut v roce 2015. Těchto 50.000 aut ale bylo podmíněno dostupností třetího modelu, SUV. Až budeme mít příští rok SUV, vstoupíme do další fáze, do fáze dosažení 50.000 aut a více.

V letošním roce tedy SUV na trh nedorazí?

Auto se začne vyrábět na začátku příštího roku.

Stane se SUV nejprodávanějším modelem značky?

Potenciálně ano, protože když se podíváte na globální výrobce luxusních aut, tak zjistíte, že stále rostou. Více než 50 % těchto aut jsou SUV, zejména v USA a Číně.

Jakým způsobem se bude sériové Levante lišit od konceptu Kubang prezentovaného v roce 2011?

Bude hezčí, lepší. Ale v ohledu celkových rozměrů bude velice blízké.

Bude Levante nabídnuto i s turbodieselem?

Určitě.

Je vznětový motor u současných modelů oblíbený mezi zákazníky?

Mnohem více v Ghibli. Auta E segmentu bez dieselového motoru jsou v Evropě prakticky neprodejná. Penetrace dieselů ve vyšších třídách, v E segmentu jako Ghibli a G segmentu jako Quattroporte je mezi 85 a 95 %.

Nabídnete v sedanech zatím chybějící kombinaci turbodieselu a pohonu všech kol?

Levante bude mít turbodiesel a pohon všech kol. Hodně komponentů je stejných, proto bychom mohli nabídnout verzi turbodieselu s pohonem 4x4 i v sedanech.

Plánujete výrazně zvýšit svůj podíl na trhu, nabídnout třeba nějaký levnější vůz?

Ne. Musíme vzít v úvahu, že Maserati není BMW nebo Mercedes. Jsme součástí skupiny, která má 13 značek. Maserati zůstane tam, kde je.

Menšího SUV než Levante se tedy nedočkáme?

Ne.

Vidíte potenciál ve výrobě Ghibli s karoserií kombi?

Ne, bylo by to auto jen pro Evropu, bylo by neprodejné v ostatních regionech.

Dočkáme se sériového auta vycházejícího z konceptu Alfieri?

Pracujeme na něm. Něco uvidíte, pravděpodobně v roce 2017.

Jaký je váš názor na plug-in hybridy?

Je to technika, která je v současnosti dobře známá, dostupná. V mnoha ohledech bude velice důležitá. Předpověď je, že hybridy budou tvořit 40 až 50 % globálních prodejů. Každý je potřebuje, každý je bude mít.

Co v této oblasti plánuje přímo Maserati?

Pracujeme na takovýchto systémech. Začneme je prodávat v druhé polovině roku 2017, pravděpodobně nejdříve v Levante a poté v dalších modelech.

S jakým dojezdem v elektrickém režimu počítáte u chystaných plug-in hybridů?

Mezi 30 a 50 kilometry.

David Bureš
Diskuze (0)