reklama


15.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Šéf VW Motorsport Jost Capito odchází k McLarenu. Je to konec dominance VW ve WRC?

Šéf VW Motorsport Jost Capito odchází k McLarenu. Je to konec dominance VW ve WRC?

Zkušený manažer Jost Capito se místo o vozy WRC bude starat o monoposty Formule 1. Pokusí se zlepšit výsledky McLarenu.

Po vstupu Volkswagenu do světového šampionátu v rallye německá značka dominuje této disciplíně, od roku 2013 získala tři konstruktérské tituly, její jezdec Sébastien Ogier slavil tři tituly mistra světa. Na těchto úspěších má významný podíl šéf VW Motorsport Jost Capito. Firmu nyní opouští, a tak je otázkou, jak si Volkswagen ve WRC nadále povede.

Capito se rozhodl firmu opustit a hledat nové profesní výzvy. Odchází k McLarenu, kde se stane generálním ředitelem divize McLaren Racing.

O přesunu se spekulovalo delší dobu, Capito se už loni v létě sešel se šéfem automobilky Ronem Dennisem, aby probrali případnou spolupráci. McLarenu se po loňském přechodu na agregáty Honda ve Formuli 1 zle nedařilo, nespolehlivá technika znamenala množství doslova tragických výsledků. Britská firma to ale chce změnit, čemuž má pomoci i tato personální novinka. Capito ve funkci nahradí Jonathana Nealea, který se stává provozním ředitelem McLaren Technology Group. Tato divize se zaměřuje na vývoj techniky.

Zatím však není jasné, kdy přesně Capito do McLarenu odejde. Ve Volkswagen Motorsport zatím zůstává do doby, než bude nalezen jeho nástupce. Navázat na dosavadní úspěchy bude jistě těžký úkol žádající zkušeného odborníka. Nabízí se třeba bývalý šéf stáje Formule 1 Stefano Domenicali, který pracuje u Audi. V souvislosti s jeho jménem se ale loni spekulovalo o tom, že převezme vedení značky Lamborghini.

Navíc je otázkou, jak se Volkswagen bude v rallye nadále prezentovat. V roce 2014 sice automobilka potvrdila, že ve WRC zůstane minimálně do roku 2019. Kvůli loni vypuklé kauze Dieselgate ale firma musí šetřit, což může znamenat omezení jejích závodních aktivit.

Sedmapadesátiletý Jost Capito je dlouhá léta spjatý se světem motorsportu. V roce 1989 nastoupil do závodní divize Porsche, později pracoval u stáje Sauber F1 nebo u Fordu, kde šéfoval vývoji sportovních modelů. Do VW Motorsport nastoupil v květnu 2012, jeho úkolem bylo úspěšně vstoupit s Polem R WRC do světového šampionátu v rallye. Minulé tři sezony ukázaly, že úkol splnil na jedničku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Co Praze chybí nejvíce? Nová budova magistrátu ani pavilony zoo to nejsou, míní analytici Co Praze chybí nejvíce? Nová budova magistrátu ani pavilony zoo to nejsou, míní analytici

Pro další budoucnost Prahy je klíčové dobudování vnějšího…

Porošenko varuje: Ukrajině hrozí ruský útok Porošenko varuje: Ukrajině hrozí ruský útok

Ukrajinský prezident Petro Porošenko opět varoval před…

Řidiči hrozí stávkou, vládě dali tři týdny Řidiči hrozí stávkou, vládě dali tři týdny

Dopravní odbory daly kvůli mzdám řidičů autobusů vládě,…

V západoněmecké škole zasahovaly zvláštní jednotky, byl to ale planý poplach V západoněmecké škole zasahovaly zvláštní jednotky, byl to ale planý poplach

Na škole v obci Menden na západě Německa zasahovaly kvůli…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Poslední Poslední "odvázaná" Škoda. Před dvaceti lety vyráběli felicii fun

Přípravu výroby vozu, který původně neměl být vůbec určen…

Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva

Únik paliva je asi ten poslední důvod ke svolávací akci,…

 






 
Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet

Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet

Dnes 11:00

Na první pohled se to možná nezdá, změn je však více než dost. Tou největší je paradoxně nejmenší motor, který se dosud ve Škodě Rapid objevil.




Blesk.cz

Maddie nikdo neunesl. Z hotelu odešla sama, když hledala rodiče! Bývalý policista zveřejnil šokující teorii

Maddie nikdo neunesl. Z hotelu odešla sama, když…

Další šokující tvrzení v případě ztracené Maddie! Novinář a bývalý policista Mark Williams-Thomas v televizi…

Praha 14 se potýká se stoupajícím počtem opilých dětí: Minulý rok jich bylo přes 70

Praha 14 se potýká se stoupajícím počtem opilých…

Radnice Prahy 14 řeší problém se stoupajícím počtem opilých dětí. Zatímco v roce 2015 strážníci v Praze 14…

 

iSport.cz

Potíže Strašákova nástupce. Lídrovi kotle Slavie hrozí 4 roky bez fotbalu

Potíže Strašákova nástupce. Lídrovi kotle Slavie…

Život bez chození na fotbal si neumí představit, ale možná se pro něj stane realitou. Lídr aktivních fanoušků…

Experti o Dočkalovi: Krok do neznáma, ale 81 milionů se odmítá těžko

Experti o Dočkalovi: Krok do neznáma, ale 81 milionů…

O jednu z největších hvězd může přijít pražská Sparta. Do čínského klubu Che-nan Ťi-na-jie by mohla opora…

 

Reflex.cz

Legendární reportážní fotograf Jan Šibík představuje na výstavě svět, z kterého někdy mrazí

Legendární reportážní fotograf Jan Šibík představuje…

Před deseti lety jsem potkal Jana Šibíka (53), jednoho z nejlepších českých reportážních fotografů posledního…

Poprvé za více než 100 let roste ve volné přírodě počet tygrů, jenže na světě již žije jen kolem 4 tisíc

Poprvé za více než 100 let roste ve volné přírodě…

Tygr, největší kočkovitá šelma, je ve volné přírodě už dlouho mimořádně ohroženým druhem. Přesto Světový fond na…

 
 
reklama