Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf VW Motorsport Jost Capito odchází k McLarenu. Je to konec dominance VW ve WRC?

David Bureš
Diskuze (8)
Zkušený manažer Jost Capito se místo o vozy WRC bude starat o monoposty Formule 1. Pokusí se zlepšit výsledky McLarenu.

Po vstupu Volkswagenu do světového šampionátu v rallye německá značka dominuje této disciplíně, od roku 2013 získala tři konstruktérské tituly, její jezdec Sébastien Ogier slavil tři tituly mistra světa. Na těchto úspěších má významný podíl šéf VW Motorsport Jost Capito. Firmu nyní opouští, a tak je otázkou, jak si Volkswagen ve WRC nadále povede.

Capito se rozhodl firmu opustit a hledat nové profesní výzvy. Odchází k McLarenu, kde se stane generálním ředitelem divize McLaren Racing.

O přesunu se spekulovalo delší dobu, Capito se už loni v létě sešel se šéfem automobilky Ronem Dennisem, aby probrali případnou spolupráci. McLarenu se po loňském přechodu na agregáty Honda ve Formuli 1 zle nedařilo, nespolehlivá technika znamenala množství doslova tragických výsledků. Britská firma to ale chce změnit, čemuž má pomoci i tato personální novinka. Capito ve funkci nahradí Jonathana Nealea, který se stává provozním ředitelem McLaren Technology Group. Tato divize se zaměřuje na vývoj techniky.

Zatím však není jasné, kdy přesně Capito do McLarenu odejde. Ve Volkswagen Motorsport zatím zůstává do doby, než bude nalezen jeho nástupce. Navázat na dosavadní úspěchy bude jistě těžký úkol žádající zkušeného odborníka. Nabízí se třeba bývalý šéf stáje Formule 1 Stefano Domenicali, který pracuje u Audi. V souvislosti s jeho jménem se ale loni spekulovalo o tom, že převezme vedení značky Lamborghini.

Navíc je otázkou, jak se Volkswagen bude v rallye nadále prezentovat. V roce 2014 sice automobilka potvrdila, že ve WRC zůstane minimálně do roku 2019. Kvůli loni vypuklé kauze Dieselgate ale firma musí šetřit, což může znamenat omezení jejích závodních aktivit.

Sedmapadesátiletý Jost Capito je dlouhá léta spjatý se světem motorsportu. V roce 1989 nastoupil do závodní divize Porsche, později pracoval u stáje Sauber F1 nebo u Fordu, kde šéfoval vývoji sportovních modelů. Do VW Motorsport nastoupil v květnu 2012, jeho úkolem bylo úspěšně vstoupit s Polem R WRC do světového šampionátu v rallye. Minulé tři sezony ukázaly, že úkol splnil na jedničku.

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - praděda7
15. 1. 2016 23:01
WRC
Prosím vás jaká dominance v WRC? Vždyť tam už nikdo není.... :-!
15. 1. 2016 21:22
Re: Machr.
Hlavne v tom spravnym sportu, ktery potrebuje jeho styl.
15. 1. 2016 21:20
Re: Machr.
Je to mozny, ja ted nehodnotim VW, ale Capita. Prijde mi, ze to je jeden z mala "srdcaru".
Avatar - pallas
15. 1. 2016 19:32
Dominancia VW? Po odchode Loeba (Citroen)
To ste zabudli napísať. V sezóne 2013 už neštartoval Loeb vo fabrickom WRC teame Citroenu. Resp, odjazdil iba 4 preteky.
Avatar - TeeJay
15. 1. 2016 18:05
Re: Machr.
;-) :yes: