Šéfdesignér nové Hondy Civic: Sériová verze bude stejná jako prototyp
Honda na letošním ženevském autosalonu prezentuje prototyp nové generace Civicu s pětidveřovou karoserií. Přestože je prezentovaný hatchback oficiálně prototypem, sériové verzi má už od prvního pohledu velice blízko. Potvrdil nám to i jeho autor, designér Daisuke Tsutamori.
„Tento prototyp je už velmi, velmi, velmi blízký sériovému autu. Až nakonec uvidíte sériový Civic, možná si řeknete, že je to vlastně prototyp,“ uvedl v exkluzivním rozhovoru pro Auto.cz Tsutamori, který je projektový lídr designu nového Civicu. Sériový Civic se samozřejmě bude lišit koly nebo nabízenou výbavou, základ ale bude shodný s prototypem.
Auto vznikalo podle tzv. MM (man maximum, machine minimum) principu, který je pro design modelů Honda charakteristický. „Vždy hledáme technická řešení minimalizující prostor pro techniku a zlepšující prostor pro posádku, a to nejen z hlediska místa, ale také kvality,“ vysvětluje bezmála čtyřicetiletý designér.
Ve srovnání se stávajícím Civicem má prototyp nástupce výrazně pozměněné proporce, díky nižšímu a širšímu postoji působí sportovnějším dojmem. Právě to byl cíl designérů, kteří chtěli autem vyvolat více emocí. Sportovnější tón má navíc podle Tsutamoriho odkazovat i na výrazně lepší jízdní parametry. Pod kapotou nového Civicu se objeví nové přeplňované agregáty.
Interiér prototypu Honda nezveřejnila, jistě ale bude mít mnohé společné se sedanem a kupé nové generace, které se již prodávají na americkém trhu. Všechny karosářské varianty mimochodem byli vyvíjeny ve stejné době, přičemž za všechny je odpovědný právě Tsutamori. „Cílem nebylo udělat interiér jen hezky vypadající, ale vytvořit prostředí, kde se řidič a cestující dobře cítí,“ říká japonský designér, kterému mimochodem doma v garáži stojí Honda S2000.
Na evropských trzích se desáté generace Civicu dočkáme v příštím roce. V nabídce motorů se objeví nový tříválec 1.0 i-VTEC Turbo nebo čtyřválec 1.5 i-VTEC Turbo, které doplní turbodiesel 1.6 i-DTEC.