Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfdesignér nové Hondy Civic: Sériová verze bude stejná jako prototyp

David Bureš
Diskuze (126)
Prototyp nové Hondy Civic s karoserií hatchback má blízko sériové verzi. Potvrzuje to i její autor.

Honda na letošním ženevském autosalonu prezentuje prototyp nové generace Civicu s pětidveřovou karoserií. Přestože je prezentovaný hatchback oficiálně prototypem, sériové verzi má už od prvního pohledu velice blízko. Potvrdil nám to i jeho autor, designér Daisuke Tsutamori.

„Tento prototyp je už velmi, velmi, velmi blízký sériovému autu. Až nakonec uvidíte sériový Civic, možná si řeknete, že je to vlastně prototyp,“ uvedl v exkluzivním rozhovoru pro Auto.cz Tsutamori, který je projektový lídr designu nového Civicu. Sériový Civic se samozřejmě bude lišit koly nebo nabízenou výbavou, základ ale bude shodný s prototypem.

Auto vznikalo podle tzv. MM (man maximum, machine minimum) principu, který je pro design modelů Honda charakteristický. „Vždy hledáme technická řešení minimalizující prostor pro techniku a zlepšující prostor pro posádku, a to nejen z hlediska místa, ale také kvality,“ vysvětluje bezmála čtyřicetiletý designér.

Ve srovnání se stávajícím Civicem má prototyp nástupce výrazně pozměněné proporce, díky nižšímu a širšímu postoji působí sportovnějším dojmem. Právě to byl cíl designérů, kteří chtěli autem vyvolat více emocí. Sportovnější tón má navíc podle Tsutamoriho odkazovat i na výrazně lepší jízdní parametry. Pod kapotou nového Civicu se objeví nové přeplňované agregáty.

Interiér prototypu Honda nezveřejnila, jistě ale bude mít mnohé společné se sedanem a kupé nové generace, které se již prodávají na americkém trhu. Všechny karosářské varianty mimochodem byli vyvíjeny ve stejné době, přičemž za všechny je odpovědný právě Tsutamori. „Cílem nebylo udělat interiér jen hezky vypadající, ale vytvořit prostředí, kde se řidič a cestující dobře cítí,“ říká japonský designér, kterému mimochodem doma v garáži stojí Honda S2000.

Na evropských trzích se desáté generace Civicu dočkáme v příštím roce. V nabídce motorů se objeví nový tříválec 1.0 i-VTEC Turbo nebo čtyřválec 1.5 i-VTEC Turbo, které doplní turbodiesel 1.6 i-DTEC.

David Bureš
Diskuze (126)
3. 3. 2016 09:53
Re: Zadek
Jak se tu na auto.cz rika, Skoda je domaci znacka s nejvetsimi prodeji na trhu, takze srovnani s ni je to spravne. Redaktori tak nejak podobne omlouvaji vetsinu clanku zde o Skode.
Jinak 5D je koncept a obrazek 4D je seriovka, takze kazdy inteligentni dokaze pochopit ze zatim neni co srovnavat. To ze se jedna o nejake roubovani je nesmysl. 5D ma svetla prechazejici do kridla. Osobne verim, ze serie bude u 5D lepsi nez 4D.
Avatar - Ozzman
3. 3. 2016 09:38
Re: Tak to jsem si oddechl
Tak co se týká jízdy, tak Fokus funguje velmi dobře byť se nemusí všem líbit a nebo vyhovovat rozložení vnitřního prostoru, já bych s Hatchbackem neměl nejmenší problém, pokud bych hledal primárně HB. Jel si s ním?
Avatar - simon_sez
3. 3. 2016 09:01
Re: Zadek
pripustas aspon teoreticku moznost, ze sa to auto niekomu nepaci a nie je to kvoli znacke??
ja sa stotoznujem s kolegami hore - 20 rokov dozadu, Civic, Accord, Prelude, Integra - krasne auta, super technika, tocive atmosfery; potom prisiel Civic MPV, za nim UFO, kde najodporucanejsi motor na sviznejsiu jazdu bol 2.2 diesel 8-s; este ten Accord sa drzal celkom dlho, ale aj s nim je uz koniec. este je tu City, Jazz a nejake cross/suv (co ide mimo mna).
Proste Honda toho niekedy ponukala pre europskeho zakaznika ovela viac (hlavne po dizajnovej stranke), a neviem preco vy, Hondafans sa stale snazite ostatnych presvedcit, ze vsetko je po starom a to len ti zli koncernisti Honde krivdia.

Tak vela zdaru Honde, ale toto nie je cesta do europy.
Avatar - Individualita
3. 3. 2016 08:36
Re: Pan designér se moc nepoučil
No vidíš a já zrovna neulítávám z nových předních světel, respektive části předku. Zbytek auta ok.
Avatar - Individualita
3. 3. 2016 08:35
Re: Zadek
Taky u mě asi vyhrává HB a to spíš poslední dobou inklinuju k sedanům. Ještě porovnáme u produkční verze.