Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Hatchback Prototype: Pětidveřová desítka

Aleš Dragoun
Diskuze (62)
Honda se v Ženevě činí, představila prototyp dlouho očekávaného hatchbacku Civic desáté generace. Sbohem, UFO!

Zatímco osmá a devátá generace Civicu pro Evropu připomínaly neidentifikovatelné létající objekty a nevypadaly rozhodně na to, že by vznikly na Zemi, novinka hodně z avantgardy slevila. Bohužel... Honda ji prezentuje na 85. ročníku autosalonu v Ženevě zatím jako prototyp, nejedná se ještě o definitivní specifikaci.

Automobilka nový model popisuje jako provokativní a dynamický, nesportovnější Civic všech dob s nízkými a širokými proporcemi a delším rozvorem. To znamená, že narostl na rovných 4500 mm do délky (+130 mm), na šířku má přesných 180 mm (+30 mm) a do výšky 1450 m, tam zase pro změnu 20 mm ubylo. Převisy jsou poměrně krátké.

Příď už známe z karosářských verzí určených pro USA. Boky jsou protáhlé a spodní linie oken najednou vzadu začne zničehonic stoupat, zatímco prolisy se drží níže. Celek vypadá neuspořádaně, i když kopíruje linky amerických kupé a sedanů, jenže ani čtyřdveřový model nevypadá takto. Z Civicu se zároveň stala šedá myš zaměnitelná s konkurencí včetně oněch zmíněných prolisů a vlnek. A to je prostě špatně... Nejsem si úplně jist, zda vnější tvary vyžadovaly takovou radikální změnu. Originální zůstává pouze záď se spoilerem rozdělujícím okno a obřími koncovými světly ve tvaru písmene C, pochopitelně diodovými. Ta vychází z obou zmíněných předchůdců, ale dostala obří otvory, které v sobě mají i vstupy vzduchu. Vypadají až drze. Tým designérů vedl Japonec Daisuke Tsutamori. Pasažéři uvnitř si na nedostatek místa asi stěžovat nebudou, ale tak tomu nebylo ani dosud. Interiér pouze ještě naroste.

Ano, Civic je na starém kontinentu pro Hondu důležitým modelem v exponované nižší střední třídě (když už zařízla Accord o segment výše). I když se vždy jednalo o alternativu ke značkám, které evropskému trhu vládnou. Honda se určitě nehodlá nijak cenově snižovat k průměru, či dokonce pod něj, to nemá ve zvyku a pojem „cenová válka“ je jí cizí.

Desátý Civic se bude vyrábět v britské továrně Hondy ve Swindonu, to není žádné překvapení. Dočkají se jej také Američané vedle svých kupé a sedanů. Na trh ale přijde až začátkem příštího roku. Na podrobnější informace včetně motorové palety si tedy budeme muset počkat. Nabídka má obsahovat nový tříválec 1.0 i-VTEC Turbo, čtyřválec 1.5 i-VTEC Turbo a turbodiesel 1.6 i-DTEC. Šestistupňové manuální převodovky doplní variátor CVT. Produkční verzi uvidíme určitě na podzim v Paříži.

Aleš Dragoun
Diskuze (62)
Avatar - Individualita
4. 3. 2016 10:12
Re: U mně dobrí :
Taky o tom možná budu uvažovat, ještě ve spojení s CVT.
3. 3. 2016 22:00
U mně dobrí :
Originální nezaměnitelný vzhled, který navazuje spíše v globálním kontextu spise na ostatní honda modely na US trhu. Mně tedy tvary lahodí oku a pokud bude cena 1.5 turba do max 5oo, jdu do něj....jedině co mně mrzí je likvidace MS. To, že to někomu nesedí a chce se zařadit do stáda ochcavií a ohávií nikomu neberu a spíše jen podporuji, nikdy totiž nekupuji tuctovky
Avatar - white label
3. 3. 2016 12:19
Re: Tak Honda klub zase musí vyměnit motorový grál
Ano, R3 1.0 TSI pomalu nahrazuje R4 1.2 TSI a místo 1,4 TSI přijde EVO motor 1,5 TSI 96 kW a 110kW (vychází z 1,4 TSI, kombinuje motor ACT a Millerův cyklus) .
1,8 TSI nahradil složitější 1,4 TSI Twincharger! v Polu GTI a Ibize Cupra.
Avatar - Jopino
3. 3. 2016 11:43
Re: design
Zvláštní případ... No, budiž :-) Přiznám se, že jsem si u Jimnyho zvykl na vyšší posaz, občas jezdím na hory za turistikou a lyžováním, v zimě se u nás v obci moc cesty neudržují. Proto jsem volil něco se zvýšeným podvozkem. No a ze všech těch vypsaných aut mě zaujalo HR-V.

Pozitiva určitě vnitřní prostor a zavazadelník, pohodlné sedačky a celkové posezení na místě řidiče, zadní magic seats, akurátní podvozek (fakt ideálně nastavený). Na mé potřeby slušný motor. Někteří novináři píší, že je lenivý ve středních otáčkách. V porovnání s přeplňovanými motory je třeba motor logicky více točit, ale zátah této 1.5 mi vyhovuje a dokáže jet (na poměry této třídy) fakt velmi svižně. Jasně, musíš více spolupracovat s převodovkou, ale tohle mi fakt nevadí, řazení má tato Honda excelentní. Dalším kladem je spotřeba paliva, která se dá v pohodě držet mezi 6-7 litry. Takovouto spotřebu třeba u nové KIA SPORTAGE 1.6 GDI nedocílíš.

Teď negativa. Motor je ... jak to trefně napsat... Zvuk motoru je nad 4.500 ot. jadrný a barytonní. Někomu by to asi příliš nemuselo vyhovovat, ale osobně s tím problém nemám. Nad těmito otáčkami se zřejmě běžně nebudu pohybovat příliš často (nebo taky ano, když se budu chtít vyřádit) :-) Další pihou na kráse je ovládání palubního počítače, na můj vkus trochu složité a neintuitivní, ale snad se s tím po čase poperu ke spokojenosti. Systém audio běží na obstarožním Androidu 4.1, v průběhu letošního roku přijde aktualizace na 5.1. Doufám, že to stihnou do dubna, to mi přijde auto z výroby. Další negativa jsem nepostřehl, a doufám, že na žádná ani nepřijdu. Cena se zprvu může zdá vysoká, ale za 512.000 Kč (po slevě) s bohatou výbavou, nebylo co už dál řešit.

Diesel bych já osobně nevyužil, do práce jezdím trasy kolem 8 km, obchody máme 4 km od baráku, ročně najezdím do 15.000 km, takže pro mě zbytečná volba.

Samozřejmě, kdyby Honda v tuto chvíli nabízela také 124 kw 1.5 VTEC-T, silně bych zvažoval, jestli bych si za tuto motorizaci připlatil. Pevně totiž věřím, že přeplňování, rozvodový systém a další součástky v motoru, Honda dokázala implementovat do svých motorů zdárněji, něž konkurence. Co si budeme povídat, každý newtonmetr navíc se hodí. Ale v nabídce není, zřejmě až v roce 2018, takže... Třeba v dalším autě... :-)
2. 3. 2016 21:24
Re: Tak Honda klub zase musí vyměnit motorový grál
Jojo VW uz zacal menit, uz tu mame pomalu nadosah 1,0TSI do Octavie a za dva roky tu bude 1,5TSI. Kde ze bude ten VW za dva roky? >:D