Ulmská značka Setra na letošní veletrh autobusů, který se koná koncem října v Belgii, přiveze celkem osm výstavních exponátů.

Veletrh Busworld 2011 představuje největší evropskou autobusovou událost letošního roku a koná se v belgickém městě Kortrijk nedaleko francouzských hranic od 21. do 26. října. Právě zde bude značka Setra vystavovat osm vozidel. Část autobusů zastupujících trojici konstrukčních řad bude přímo na stánku své značky a některé z nich si budou návštěvníci moci prohlédnout na volné ploše výstavy.

Setra, která v letošním roce slaví šedesát let od prvního použití svého jména, v Belgii představí linkové i zájezdové autobusy. Pozornost odborné i laické veřejnosti má přitahovat především řešení interiérů autobusů. Setra si připravila několik nových řešení a také nové vzory čalounění. Samozřejmostí je provedení interiéru podle požadavků klienta a to nejen ohledně použitých materiálů, ale i rozmístění a počtu sedadel.

Setra 415 GT-HD Final Edition

Autobus Setra 415 GT-HD řady ComfortClass v provedení Final Editon je vybaven tmavě tónovanými bočními skly Galaxsee a lištami z kartáčované oceli. Exkluzivitu tohoto modelu má zvyšovat i přístrojová deska obložena dřevem z javoru.

Pro cestující je připraveno 49 sedadel typu Voyage Plus s koženými podhlavníky. Tato sedadla jsou standardně bočně nastavitelná, mají silně polstrované opěrky zad a kapsy na cestovní potřeby. Součástí výbavy je automat na horké nápoje s vestavěným měničem na mince.

Autobus dlouhý 12.200 mm, široký 2.550 mm a vysoký 3.620 mm s konfigurací sedadel 49 + 1 + 2 pohání motor OM 457 LA o výkonu 315 kW (428 k), který je spojen s osmistupňovou převodovkou GO 240-8 Power-Shift a splňuje emisní normu EEV.

Setra S 416 HDH Special Edition

Další model, který připomíná 60. výročí značky, představuje S 416 HDH konstrukční řady TopClass. Tento autobus nabízí 46 sedadel typu Voyage Supreme v červené barvě. Hlavová část sedadla a lemování jsou zdobeny Swarovski-kameny a jsou sériově v koženém provedení.

Exteriér provedení Special Edition charakterizuje specifický bílý perleťový lak karoserie. Na krytech kol, volantu a porcelánové váze na A sloupku je jubilejní logo. Podobně jako u Final Edition i zde je v pracovišti řidiče použito obložení z javorového dřeva.

Součástí výbavy je informační a zábavní systém s připojením satelitní televize a rádia. Na monitorech, které jsou integrovány do zadní strany opěrky sedadel cestujících, v řadě za řidičem, za vstupem 1, a také na zadní stěně palubní kuchyňky, se může pouštět i obraz z kamery u řidiče.

Palubní kuchyňka je vybavena kávovarem s obsahem 40 šálků, 8,5litrovým párkovačem a zásuvkami.

Autobus je mimo jiné vybaven aktivním tempomatem s udržováním konstantního odstupu mezi vozidly (ART), aktivním brzdovým asistentem Active Brake Assist (ABA a asistentem pro jízdu v jízdním pruhu (SPA).

Model S 416 HDH má celkovou délku 13.190 mm, šířku 2.550 mm a výšku 3.860 mm. K pohonu autobusu s konfigurací sedadel 46 + 1 + 2 slouží motor OM 457 LA o výkonu 335 kW (456 k) splňující emisní normu Euro 5. S motorem spolupracuje osmistupňová převodovka GO 240-8 Power-Shift.

Setra S 415 NF

Zástupcem konstrukční řady MultiClass bude na výstavě Busworld 2011 autobus S 415 NF. Dvoudveřová varianta nízkopodlažního vozidla s 41 sedadly. Pro dosažení co nejlepší ergonomie na pracovišti řidiče, je mimo jiné jeho sedadlo otočné. Ve dveřích kabiny řidiče je pokladna s integrovaným měničem mincí se šesti sloupci na mince.

Autobus dlouhý 11.950 mm, široký 2.550 mm a vysoký 3.049 mm s konfigurací sedadel 41 + 1 má v zádí uložen vznětový šestiválec OM 457 hLA o výkonu 220 kW (299 k), který bez filtru pevných částic splňuje emisní normu EEV. S tímto motorem je u model S 415 NF spojena šestistupňová převodovka ZF Ecolife AP 1400.

Setra S 416 H

Členem konstrukční řady MultiClass je rovněž autobus S 416 H. Součástí výbavy tohoto vozidla je výtah značky Braun s prodlouženou výsuvnou rampou, který je umístěn ve vstupu číslo 2.

V interiéru autobusu se naproti zadnímu vstupu nachází místo pro invalidní vozík, který se může využívat i pro dětský kočárek. Tento prostor vznikne rychle díky sklopným kino sedadlům. Navíc se zde mohou cestující obsloužit ve svačinovém automatu s integrovaným měničem mincí.

Autobus nabízí cestujícím celkem 47 sedadel typu Route s koženými podhlavníky, stříbrně lakovanými okraji, podnožkami, sklopnými opěrkami a integrovanými madly. Pod podlahou, která je ve výšce zhruba 1.040 mm na vozovkou je zavazadlový prostor o objemu až 7,9 m3.

Podobně jako nízkopodlažní S 415 NF i S 416 H splňuje emisní normu EEV a jeho motor OM 457 hLA o výkonu 260 kW (354 k) přitom není vybaven filtrem pevných částic a je spojen s šestistupňovou převodovkou GO 190. Autobus s konfigurací sedadel 47+1+2 je dlouhý 13.040 mm, široký 2.550 mm a vysoký 3.350 mm.

Setra S 431 DT Special Edition

Na volné ploše výstaviště bude vystaven patrový autobus S 431 DT z limitované série Special Edition. Autobus nabízí 78 sedadel typu Voyage Plus se speciálním čalouněním a koženými podhlavníky.

V dolní části autobusu si mohou cestující udělat pohodlí u dvou klubových stolků, kde je umístěna palubní kuchyňka se dvěma 40-šálkovými kávovary a dvěma párkovači. Palubní telefon se dvěma základnami, umožňuje komunikaci se servisním personálem nebo průvodci během jízdy.

Součástí výbavy vlajkové lodi řady TopClass je mimo jiné aktivní tempomat s udržováním konstantního odstupu mezi vozidly (ART), aktivní brzdový asistent Active Brake Assist (ABA) a asistent pro jízdu v jízdním pruhu (SPA).

Patrový autobus S 431 DT je dlouhý 13.890 mm, široký 2.550 mm a vysoký 4.000 mm. Konfigurace sedadel u tohoto vozidla je 78 + 1 + 1. K pohonu slouží motor OM 502 LA o výkonu 370 kW (503 k), splňující emisní normu Euro 5, a spojený s dvanáctistupňovou automatickou převodovkou ZF AS Tronic.

Setra S 411 HD

K autobusům, které budou vystaveny na volné ploše se zařadí i Setra 411 HD s 36 sedadly typu Voyage Plus. Součástí komfortní výbavy tohoto zástupce řady TopClass je i palubní kuchyňka s 40-šálkovým kávovarem s výpustí, 8,5l párkovačem, zásuvkami a 5l ohřívačem vody. Infotainmentový systém autobusu je vybaven dvojicí 19“ monitorů pro cestující.

O bezpečnost se během jízdy stará aktivní tempomat s udržováním konstantního odstupu mezi vozidly (ART) a aktivní brzdový asistent - Active Brake Assist (ABA), ale i asistent pro jízdu v jízdním pruhu (SPA).

Setra S 411 HD má celkovou délku 10.160 mm, šířku 2.550 mm a 3.760 mm a její interiér nabízí 36 + 1 + 1 sedadel. Autobus je vybaven motorem OM 501 LA s výkonem 300 kW (408 k), splňujícím emisní normu Euro 5, a šestistupňovou převodovkou GO 190.

Setra S 417 UL s vybavení pro invalidy

Třetím autobusem, který Setra vystaví na volné ploše je třínápravový S 417 UL se sešikmenou přední částí, pneumatickými dveřmi a výbavou pro invalidy. Ta zahrnuje výtah značky Braun pro osoby na invalidním vozíku ve vstupu číslo 2, včetně zastávkové brzdy s blokací proti rozjetí a signalizací pro invalidní vozík.

Cestující mají k dispozici 63 sedadel typu Route. Sedadlo má nesklopnou opěrku, která je optimalizovaná na odstup mezi sedadly, sedáky v krátkém provedení, a jedno integrované madlo sedadla na straně chodbičky. Signalizace pro cestující má 8 tlačítek s optickým a akustickým signálem.

Motor OM 457 hLA o výkonu 300 kW (408 k) bez filtru pevných částic splňuje emisní normu EEV a spolupracuje s osmistupňovou převodovkou GO 240-8 PowerShift. Autobus s uspořádáním sedadel 63 + 1 + 1 je dlouhý 14.050 mm, široký 2.550 mm a vysoký 3.350 mm.

Setra S 416 GT-HD/2

Posledním autobusem značky Setra, který bude na letošním Busworld vystaven na venkovní volné ploše je dvouosý S 416 GT-HD/2. Tento autobus s karoserií v modré barvě zastupuje konstrukční řadu ComfortClass a jeho zvláštností je umístění druhého vstupu až za zadní nápravou, což je u současných zájezdových autobusu neobvyklé řešení.

Vozidlo díky tomuto řešení nabízí komfortní uličku v prostoru pro cestující a zavazadlový prostor o objemu 12,6 m3. Kromě druhé vstupu je v zádi umístěna i toaleta a velká palubní kuchyňka s lednicemi, která je vyzdobena airbrushem. Setra uvádí, že tento autobus je možné využívat pro linkovou i zájezdovou dopravu.

Setra S 416 GT-HD/2 má celkovou délku 13.020 mm, šířku 2.550 mm, výšku 3.620 mm a má uspořádání sedadel 42 + 1 + 1. V jeho zádi je umístěn šestiválcový motor OM 457 LA s výkonem 315 kW (428 k), splňující emisní normu EEV bez filtru pevných částic. S motorem je spojena osmistupňová převodovka GO 240-8 PowerShift.

Všechny autobusy značky Setra vystavené koncem října na veletrhu Busworld 2011 bude spojovat motiv 60 let Setra na jejich přídích a zádích.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruský Ruský "Zuckerberg" vyhlásil válku Putinovi

Pavel Durov vyhlásil digitální válku ruskému režimu a…

Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali

Poslanci ČSSD dnes večer nemluvili o nabídce pro vládní…

Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva

Spojené státy záměrně blokují vydávání vstupních víz…

 

Štítky Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér

Jen pár dnů nás dělí od světové premiéry nového…

Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 





 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Dnes 18:50

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad škodami, jak objekty správně pojistit?

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad…

Někteří chataři a chalupáři se v těchto dnech vrací po dlouhé době na obhlídku svých objektů a často utrpí šok.…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…