Ulmská značka Setra na letošní veletrh autobusů, který se koná koncem října v Belgii, přiveze celkem osm výstavních exponátů.

Veletrh Busworld 2011 představuje největší evropskou autobusovou událost letošního roku a koná se v belgickém městě Kortrijk nedaleko francouzských hranic od 21. do 26. října. Právě zde bude značka Setra vystavovat osm vozidel. Část autobusů zastupujících trojici konstrukčních řad bude přímo na stánku své značky a některé z nich si budou návštěvníci moci prohlédnout na volné ploše výstavy.

Setra, která v letošním roce slaví šedesát let od prvního použití svého jména, v Belgii představí linkové i zájezdové autobusy. Pozornost odborné i laické veřejnosti má přitahovat především řešení interiérů autobusů. Setra si připravila několik nových řešení a také nové vzory čalounění. Samozřejmostí je provedení interiéru podle požadavků klienta a to nejen ohledně použitých materiálů, ale i rozmístění a počtu sedadel.

Setra 415 GT-HD Final Edition

Autobus Setra 415 GT-HD řady ComfortClass v provedení Final Editon je vybaven tmavě tónovanými bočními skly Galaxsee a lištami z kartáčované oceli. Exkluzivitu tohoto modelu má zvyšovat i přístrojová deska obložena dřevem z javoru.

Pro cestující je připraveno 49 sedadel typu Voyage Plus s koženými podhlavníky. Tato sedadla jsou standardně bočně nastavitelná, mají silně polstrované opěrky zad a kapsy na cestovní potřeby. Součástí výbavy je automat na horké nápoje s vestavěným měničem na mince.

Autobus dlouhý 12.200 mm, široký 2.550 mm a vysoký 3.620 mm s konfigurací sedadel 49 + 1 + 2 pohání motor OM 457 LA o výkonu 315 kW (428 k), který je spojen s osmistupňovou převodovkou GO 240-8 Power-Shift a splňuje emisní normu EEV.

Setra S 416 HDH Special Edition

Další model, který připomíná 60. výročí značky, představuje S 416 HDH konstrukční řady TopClass. Tento autobus nabízí 46 sedadel typu Voyage Supreme v červené barvě. Hlavová část sedadla a lemování jsou zdobeny Swarovski-kameny a jsou sériově v koženém provedení.

Exteriér provedení Special Edition charakterizuje specifický bílý perleťový lak karoserie. Na krytech kol, volantu a porcelánové váze na A sloupku je jubilejní logo. Podobně jako u Final Edition i zde je v pracovišti řidiče použito obložení z javorového dřeva.

Součástí výbavy je informační a zábavní systém s připojením satelitní televize a rádia. Na monitorech, které jsou integrovány do zadní strany opěrky sedadel cestujících, v řadě za řidičem, za vstupem 1, a také na zadní stěně palubní kuchyňky, se může pouštět i obraz z kamery u řidiče.

Palubní kuchyňka je vybavena kávovarem s obsahem 40 šálků, 8,5litrovým párkovačem a zásuvkami.

Autobus je mimo jiné vybaven aktivním tempomatem s udržováním konstantního odstupu mezi vozidly (ART), aktivním brzdovým asistentem Active Brake Assist (ABA a asistentem pro jízdu v jízdním pruhu (SPA).

Model S 416 HDH má celkovou délku 13.190 mm, šířku 2.550 mm a výšku 3.860 mm. K pohonu autobusu s konfigurací sedadel 46 + 1 + 2 slouží motor OM 457 LA o výkonu 335 kW (456 k) splňující emisní normu Euro 5. S motorem spolupracuje osmistupňová převodovka GO 240-8 Power-Shift.

Setra S 415 NF

Zástupcem konstrukční řady MultiClass bude na výstavě Busworld 2011 autobus S 415 NF. Dvoudveřová varianta nízkopodlažního vozidla s 41 sedadly. Pro dosažení co nejlepší ergonomie na pracovišti řidiče, je mimo jiné jeho sedadlo otočné. Ve dveřích kabiny řidiče je pokladna s integrovaným měničem mincí se šesti sloupci na mince.

Autobus dlouhý 11.950 mm, široký 2.550 mm a vysoký 3.049 mm s konfigurací sedadel 41 + 1 má v zádí uložen vznětový šestiválec OM 457 hLA o výkonu 220 kW (299 k), který bez filtru pevných částic splňuje emisní normu EEV. S tímto motorem je u model S 415 NF spojena šestistupňová převodovka ZF Ecolife AP 1400.

Setra S 416 H

Členem konstrukční řady MultiClass je rovněž autobus S 416 H. Součástí výbavy tohoto vozidla je výtah značky Braun s prodlouženou výsuvnou rampou, který je umístěn ve vstupu číslo 2.

V interiéru autobusu se naproti zadnímu vstupu nachází místo pro invalidní vozík, který se může využívat i pro dětský kočárek. Tento prostor vznikne rychle díky sklopným kino sedadlům. Navíc se zde mohou cestující obsloužit ve svačinovém automatu s integrovaným měničem mincí.

Autobus nabízí cestujícím celkem 47 sedadel typu Route s koženými podhlavníky, stříbrně lakovanými okraji, podnožkami, sklopnými opěrkami a integrovanými madly. Pod podlahou, která je ve výšce zhruba 1.040 mm na vozovkou je zavazadlový prostor o objemu až 7,9 m3.

Podobně jako nízkopodlažní S 415 NF i S 416 H splňuje emisní normu EEV a jeho motor OM 457 hLA o výkonu 260 kW (354 k) přitom není vybaven filtrem pevných částic a je spojen s šestistupňovou převodovkou GO 190. Autobus s konfigurací sedadel 47+1+2 je dlouhý 13.040 mm, široký 2.550 mm a vysoký 3.350 mm.

Setra S 431 DT Special Edition

Na volné ploše výstaviště bude vystaven patrový autobus S 431 DT z limitované série Special Edition. Autobus nabízí 78 sedadel typu Voyage Plus se speciálním čalouněním a koženými podhlavníky.

V dolní části autobusu si mohou cestující udělat pohodlí u dvou klubových stolků, kde je umístěna palubní kuchyňka se dvěma 40-šálkovými kávovary a dvěma párkovači. Palubní telefon se dvěma základnami, umožňuje komunikaci se servisním personálem nebo průvodci během jízdy.

Součástí výbavy vlajkové lodi řady TopClass je mimo jiné aktivní tempomat s udržováním konstantního odstupu mezi vozidly (ART), aktivní brzdový asistent Active Brake Assist (ABA) a asistent pro jízdu v jízdním pruhu (SPA).

Patrový autobus S 431 DT je dlouhý 13.890 mm, široký 2.550 mm a vysoký 4.000 mm. Konfigurace sedadel u tohoto vozidla je 78 + 1 + 1. K pohonu slouží motor OM 502 LA o výkonu 370 kW (503 k), splňující emisní normu Euro 5, a spojený s dvanáctistupňovou automatickou převodovkou ZF AS Tronic.

Setra S 411 HD

K autobusům, které budou vystaveny na volné ploše se zařadí i Setra 411 HD s 36 sedadly typu Voyage Plus. Součástí komfortní výbavy tohoto zástupce řady TopClass je i palubní kuchyňka s 40-šálkovým kávovarem s výpustí, 8,5l párkovačem, zásuvkami a 5l ohřívačem vody. Infotainmentový systém autobusu je vybaven dvojicí 19“ monitorů pro cestující.

O bezpečnost se během jízdy stará aktivní tempomat s udržováním konstantního odstupu mezi vozidly (ART) a aktivní brzdový asistent - Active Brake Assist (ABA), ale i asistent pro jízdu v jízdním pruhu (SPA).

Setra S 411 HD má celkovou délku 10.160 mm, šířku 2.550 mm a 3.760 mm a její interiér nabízí 36 + 1 + 1 sedadel. Autobus je vybaven motorem OM 501 LA s výkonem 300 kW (408 k), splňujícím emisní normu Euro 5, a šestistupňovou převodovkou GO 190.

Setra S 417 UL s vybavení pro invalidy

Třetím autobusem, který Setra vystaví na volné ploše je třínápravový S 417 UL se sešikmenou přední částí, pneumatickými dveřmi a výbavou pro invalidy. Ta zahrnuje výtah značky Braun pro osoby na invalidním vozíku ve vstupu číslo 2, včetně zastávkové brzdy s blokací proti rozjetí a signalizací pro invalidní vozík.

Cestující mají k dispozici 63 sedadel typu Route. Sedadlo má nesklopnou opěrku, která je optimalizovaná na odstup mezi sedadly, sedáky v krátkém provedení, a jedno integrované madlo sedadla na straně chodbičky. Signalizace pro cestující má 8 tlačítek s optickým a akustickým signálem.

Motor OM 457 hLA o výkonu 300 kW (408 k) bez filtru pevných částic splňuje emisní normu EEV a spolupracuje s osmistupňovou převodovkou GO 240-8 PowerShift. Autobus s uspořádáním sedadel 63 + 1 + 1 je dlouhý 14.050 mm, široký 2.550 mm a vysoký 3.350 mm.

Setra S 416 GT-HD/2

Posledním autobusem značky Setra, který bude na letošním Busworld vystaven na venkovní volné ploše je dvouosý S 416 GT-HD/2. Tento autobus s karoserií v modré barvě zastupuje konstrukční řadu ComfortClass a jeho zvláštností je umístění druhého vstupu až za zadní nápravou, což je u současných zájezdových autobusu neobvyklé řešení.

Vozidlo díky tomuto řešení nabízí komfortní uličku v prostoru pro cestující a zavazadlový prostor o objemu 12,6 m3. Kromě druhé vstupu je v zádi umístěna i toaleta a velká palubní kuchyňka s lednicemi, která je vyzdobena airbrushem. Setra uvádí, že tento autobus je možné využívat pro linkovou i zájezdovou dopravu.

Setra S 416 GT-HD/2 má celkovou délku 13.020 mm, šířku 2.550 mm, výšku 3.620 mm a má uspořádání sedadel 42 + 1 + 1. V jeho zádi je umístěn šestiválcový motor OM 457 LA s výkonem 315 kW (428 k), splňující emisní normu EEV bez filtru pevných částic. S motorem je spojena osmistupňová převodovka GO 240-8 PowerShift.

Všechny autobusy značky Setra vystavené koncem října na veletrhu Busworld 2011 bude spojovat motiv 60 let Setra na jejich přídích a zádích.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s tanečnicí Hunčárovou. Nikdo třetí v tom není, tvrdila, když opouštěla Ondera

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s…

StarDance se protančili až ke společnému vztahu, Emanuele Ridi (43) při tom ovšem za sebou nechal manželství s…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…