Škoda Octavia 2011 na českém trhu: První cena 332.900,- Kč, přichází 2,0 TDI CR (103 kW)

Škoda Octavia 2011 na českém trhu: První cena 332.900,- Kč, přichází 2,0 TDI CR (103 kW)

 
 

Od 31.5. 2010 zahajuje Škoda prodej Octavií modelového roku 2011. Po skončení akce "Vystartujte včas" se Octavia prodává za běžné ceníkové ceny, které jsou vyšší o 20.000,- Kč proti dosud platným akčním cenám. V nabídce ale zůstává Octavia Prima.

Hlavní změnou modelového roku 2011 u Škody Octavia je výměna motoru 2,0 TDI PD o výkonu 103 kW za stejně výkonný modernější 2,0 TDI CR. Nový motor plní normu Euro 5, stejně jako dříve uvedený 1,6 TDI CR o výkonu 77 kW.

V nabídce i nadále zůstává osvědčený 1,9 TDI PD se 77 kW, který nesplňuje podmínky normy Euro 5, a proto musí být jeho výroba letos ukončena. K tomu dojde v 36. týdnu, tedy na začátku září. V současné době je pro 1,9 TDI na výběr manuální a dvouspojková převodovka. V případě manuální převodovky jsou ceny shodné s 1,6 TDI CR (navzdory tomu, že 1,9 TDI nemá filtr pevných částic), s dvouspojkovou převodovkou je devatenáctistovka o 5.000,- Kč dražší než 1,6 TDI CR DSG.

Na českém trhu také definitivně končí osmiventilový motor 1,6 MPI (75 kW), který je nahrazen 1,2 TSI (77 kW). V nabídce zatím zůstává provedení 1,6 MPI LPG. Jediná motorizace z výroby upravená pro spalování plynu je o 30 tisíc Kč dražší než 1,2 TSI. I ona však vyhovuje jen normě Euro 4.

Řada novinek pro nový modelový rok navíc zatraktivňuje interiér a dále usnadňuje obsluhu. Přípravy pro telefon pracují interaktivně, díky vylepšenému hlasovému ovládání. Pozměněna byla funkčnost kombinovaného přepínače pod volantem pro směrová a dálková světla.

K dispozici jsou nová 16palcová kola z lehké slitiny v designu Proxima a 17palcová kola z lehké slitiny Proteus s novým leštěným povrchem (na přání pro Octavii Scout). Octavia Scout kromě toho na přání nabízí i světla pro denní svícení sestavená ze světelných diod. V nabídce jsou dva nové odstíny laku – modrá Pacific a metalická béžová Safari (pouze pro Scout).

Škoda Octavia 2011 - Zážehové motory I
Motor1,4 MPI1,2 TSI1,6 MPI LPG
Převodovka5M6M (7DSG)5M
Zdvihový objem [cm3]139011971595
Válce/ventily4/44/24/2
Největší výkon [kW/min-1]59/500077/500072/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800175/1550-4100144/3800
Max. rychlost [km/h]173-186
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,210,8 (10,8)13,0
Komb. spotřeba [l/100 km]7,05,7 (5,9)-
Cena Prima [Kč]332.900,-373.900,-403.900,-
Cena Classic [Kč]352.900,-393.900,-423.900,-
Cena Ambiente [Kč]-449.900,-479.900,-
Cena Elegance [Kč]-489.900,-519.900,-

Základem je výbavě Octavia Prima, kterou Škoda uvedla na trh loni v létě. Prima je vždy o 20 tisíc Kč levnější než Classic. Výbava obsahuje čtyři airbagy, klimatizaci Climatic, elektrické stahování předních oken, elektricky vyhřívaná a ovládaná zpětná zrcátka, centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant nastavitelný ve dvou osách. Octavia Prima má standardně 15palcová ocelová kola.

Odlišnosti proti výbavě Classic jsou tři: Octavii Prima chybí ESP, které je od faceliftu u Octavie standardem, a okenní airbagy, naopak navíc má klimatizaci, která je jinak součástí až vyšší výbavy Ambiente.

Pro Classic je možno dokoupit klimatizaci Climatic (10.100,-Kč), dálkové ovládání centrálního zamykání (4.000,-Kč), Malý kožený paket (6.600,-Kč), Rádio Blues (1 DIN) s CD, MP3 (8.400,-Kč), dělené zadní sedadlo (2.800,-Kč), tónovaná skla (5.000,-Kč), parkovací senzory vzadu (9.100,-Kč), nebo kola z lehké slitiny s pneumatikami 205/60 R15 (13.500,-Kč).

Výbava Ambiente má navíc proti úrovni Classic vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu, přední mlhové světlomety, přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem, dělené zadní sedadlo, centrální zamykání s dálkovým ovládáním (dva sklopné klíčky), klimatizaci Climatic, rádio Blues (1 DIN) s CD, MP3, tónovaná skla nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami.

Za dalších 10.100,-Kč dostanete sadu Ambiente Plus, která obsahuje rádio Swing (2 DIN) s CD, MP3, Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou, audiozdířku v Jumbo Boxu, tempomat, malý kožený paket (čtyřramenný volant) a kola z lehké slitiny Pyxis 6,5J×15" – 4 ks.

Výbava Elegance obsahuje navíc proti Ambiente kola z lehké slitiny Deimos 6J×15", Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou, Maxi DOT, vkládané tkané koberce, dvouzónovou klimatizaci s elektronickou regulací Climatronic, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou, malý kožený paket (volant, hlavice řadicí páky, madlo ruční brzdy), osvětlení nástupního prostoru Boarding Spots, rádio Swing (2 DIN) s CD, MP3, radiopřípravu s 8 reproduktory, signalizaci vzdálenosti při parkování vzadu, tempomat a vyhřívání předních sedadel.

Za 20.600,-Kč je v nabídce sada Elegance Plus, která obsahuje signalizaci vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu, interiér Duo (sedadla v kombinaci látka/kůže/umělá kůže) a kola z lehké slitiny Crateris 6,5J×16" – 4 ks.

Škoda Octavia 2011 - Zážehové motory II
Motor1,4 TSI1,8 TSI2,0 TSI
Převodovka6M (7DSG)6M (7DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]139017981984
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]90/5000118/5000-6200147/5100–6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1500-4000250/1500-4200280/1700–5000
Max. rychlost [km/h]203 (202)223 (223)242 (240)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,7 (9,7)7,8 (7,8)7,2 (7,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,6 (6,3)7,0 (6,6)7,5 (7,7)
Cena Classic [Kč]434.900,---
Cena Ambiente [Kč]490.900,-530.900,--
Cena Elegance [Kč]530.900,-570.900,--
Cena L&K [Kč]-656.900,--
Cena RS [Kč]--710.900,-

Výbava Laurin & Klement má navíc proti verzi Elegance chromované vnitřní kliky dveří s osvětlením, interiér Royalty, sedadla v kombinaci kůže, umělá kůže, kola z lehké slitiny Cepeus 7J×17", pneumatiky 225/45 R17, zadní díl výfuku se zdvojenou koncovkou, asistent rozjezdu do kopce, kontrolu tlaku v pneumatikách, Light assistant (Coming home, Leaving home, Tunnel light, Day light), vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, dešťový senzor, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, xenonové světlomety s natáčením a dynamickou regulací sklonu, výsuvné integrované ostřikovače světlometů, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, vyjímatelný vak Unibag, čtyřramenný kožený multifunkční volant pro ovládání rádia a telefonu, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce (řidiče s pamětí), přípravu pro telefon s Bluetooth Premium GSM III (UHV + rSAP), rádio Bolero (2 DIN) s integrovaným CD měničem (6 CD), MP3, signalizaci vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu, Sound System (12 reproduktorů, digitální ekvalizér), SunSafeGlass a vyhřívání předních a zadních sedadel.

Škoda Octavia 2011 - Vznětové motory
Motor1,6 TDI CR DPF1,9 TDI PD2,0 TDI CR DPF2.0 TDI CR DPF
Převodovka5M (7DSG)5M (6DSG)6M (6DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]1598189619681968
Válce/ventily4/44/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/440077/4000103/4200125/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/1500-2500250/1900320/1750-2500350/1750–2500
Max. rychlost [km/h]191 (190)192 (189)211 (209)226 (224)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,0 (12,0)11,8 (12,2)9,5 (9,6)8,3 (8,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,5 (4,7)4,9 (5,9)4,8 (5,3)5,7 (6,0)
Cena Prima [Kč]418.900,-418.900,---
Cena Classic [Kč]438.900,-438.900,---
Cena Ambiente [Kč]494.900,-494.900,-554.900,--
Cena Elegance [Kč]534.900,-534.900,-594.900,--
Cena L&K [Kč]--680.900,--
Cena RS [Kč]---735.900,-

Combi je vždy o 40.000,-Kč dražší, příplatek za převodovku DSG činí 55.000,-Kč. Octavia Combi se navíc nabízí i ve verzích 1,8 TSI 4x4, 1,6 TDI 4x4 a 2,0 TDI 4x4. I za pohon všech kol se připlácí 55.000,- Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou

Asociace českého tradičního obchodu narazila…

Bitcoin je na novém rekordu, stojí přes 2400 dolarů Bitcoin je na novém rekordu, stojí přes 2400 dolarů

K růstu bitcoinu v poslední době přispívá příliv nového…

Pilný je osmým novým ministrem v Sobotkově vládě Pilný je osmým novým ministrem v Sobotkově vládě

První personální změnou v současné vládě byl odchod…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 2011 na českém trhu: První…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika? Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika?

Jednou z cest ke snížení spotřeby paliva může být…

Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky! Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky!

K těžké nehodě došlo včera ráno na dálnici D2 směrem na…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Syn Agáty Prachařové Kryšpín: Zahraje si ve filmu s nevlastním tátou!

Syn Agáty Prachařové Kryšpín: Zahraje si ve filmu s…

Jde ve stopách svého babičky Veroniky Žilkové (55) a nevlastního otce Jakuba Prachaře (33)? Syn Agáty Prachařové…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Sedmnáctou etapu Gira ovládl Rolland. Dumoulin uhlídal růžový trikot

Sedmnáctou etapu Gira ovládl Rolland. Dumoulin…

Sedmnáctou etapu Gira d'Italia ovládl po samostatném úniku v závěru francouzský cyklista Pierre Rolland z týmu…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…

Převratný objev: Vědci tvrdí, že první předchůdci lidí pocházeli z jižní Evropy a byli staří 7 milionů let

Převratný objev: Vědci tvrdí, že první předchůdci…

Nejnovější výzkumy tvrdí, že první předchůdci člověka nepocházeli z Afriky, jak se vědci domnívali doteď, ale…