Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Electric dodá trolejbusy pro Plzeň, Pardubice a Zlín

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Nové nízkopodlažní trolejbusy 26 Tr a 30 Tr pro trojici tuzemských měst vyrobí v letošním roce plzeňská společnost Škoda Electric.

Škoda Electric uzavřela již dříve s Plzeňskými městskými dopravními podniky, a.s. (PMDP) rámcovou kupní smlouvu na dodávku až třiceti dvanáctimetrových nízkopodlažních trolejbusů.

Rámcová smlouva byla uzavřena na období 2015 až 2017. Předmětem dodávky jsou trolejbusy bez pomocného pohonu a trolejbusy s pomocným bateriovým nebo dieselovým pohonem.

Na základě této smlouvy Škoda Electric v loňském roce vyrobila a dodala PMDP první čtyři nové trolejbusy a podle aktuální dohody má letos následovat dalších osm vozidel typu 26 Tr. Hodnota zakázky je zhruba 77 milionů korun a celková hodnota kontraktu potom převyšuje 340 milionů korun.

Škoda Electric tímto krokem navazuje na dodávky stejných vozidel z let 2010 až 2014 kdy bylo PMDP dodáno celkem 26 vozidel.

Další tuzemským městem, do jehož ulic zamíří nové trolejbusy Škoda Electric 26 Tr, se stane Zlín a pro něj bude připravena dvojice vozidel s trakčními bateriemi, umožňujícími jízdu mimo trolejové vedení. Radek Kapr, obchodní manažer Škody Electric, k tomu dodal, že Zíln bude první městem v České republice, kde budou takové ve veřejné dopravě sloužit.

Zlín je navíc vůbec prvním českým městem, jehož dopravní podnik nechal část trolejbusů vybavit klimatizací salonu pro cestující. Podle Škoda Electric se výbavou jedná o nejkomfortnější vozidla, která jsou zákazníkům dodávána.

Do Zlína v minulých letech ze Škodovky již zamířilo 25 vozů a pro místní dopravní podnik plzeňská společnost vyráběla celkem čtyři typy vozidel v celkové hodnotě přes 328 milionů korun. Celá dodávka byla spolufinancována z evropských fondů. Celkově Škoda Electric dodala do Zlína od roku 2004 již 48 trolejbusů.

Na nové trolejbuse se mohou v letošním roce těšit i cestující v Pardubicích, kam zamíří tři nové vozy typu 30 Tr. Škoda Electric tím navazuje na předchozí dodávky, kdy od roku 2010 do tohoto východočeského města dodala deset vozidel typu 26 Tr a čtyři patnáctimetrové trolejbusy typu 28 Tr.

Škoda Electric typ 26 Tr je vyráběn ve spolupráci s polskou firmou Polaris a jedná se o dvounápravový nízkopodlažní trolejbus s celkovou délkou 12.000 mm, šířkou 2550 mm a výškou 3450 mm. Ve standardním provedení disponuje výkonem 160 kW a jeho kapacita může být až 102 cestujících.

Škoda Electric typ 30 Tr je výsledkem společného vývoje a výroby s firmou SOR Libchavy a i tento model představuje dvounápravový nízkopodlažní trolejbus. Celková délka tohoto typu je 12.180 mm, šířka 2550 mm a výška 3400 mm. Standardně disponuje model 30 Tr výkonem 160 kW a jeho maximální kapacita je 104 cestujících.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
22. 1. 2016 22:10
polaris
to sem něvěděl že polaris vyrabí už i autobusy