Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia RS: Neprůstřelný speciál pro slovenskou policii

David Bureš
Diskuze (44)
Motor se standardním výkonem 132 kW má zvýšené momentové maximum 280 Nm mezi 2.000 a 4.500 min-1

Slovenské zastoupení Škody Auto předalo Krajskému ředitelství Policejního sboru v Bratislavě upravenou Fabii RS s balistickou ochranou a motorem 1,4 TSI s vyšším točivým momentem. Automobil byl slovenské policii zapůjčen na tři měsíce.

Policejní verze Fabie RS je upravena tak, aby splňovala podmínky balistické třídy odolnosti IIIA podle americké normy NIJ. Ta má zajistit ochranu posádky a nejdůležitějších částí vozu tak, aby zůstalo pojízdné při střelbě ze zbraní formátu 9 mm Luger, .357 Magnum nebo .44 Magnum.

Vedle řidiče a spolujezdce jsou tak chráněny nejdůležitější části automobilu, jako například baterie, motor, řídicí jednotka a hlavní kabelový svazek. Posádku na předních sedadlech chrání zesílené dveře, speciální přepážka mezi motorovým prostorem a palubní deskou, vyztužená palubní deska či silnější B-sloupek.

Tyto bezpečnostní prvky může doplnit i zesílený A-sloupek či neprůstřelná přední a boční skla. Celková hmotnost pancéřování je podle Škody Auto 33 kg.

V motorovém prostoru nadále pracuje benzinový čtyřválec 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním mechanickým kompresorem a turbodmychadlem. Výkon zůstává na hodnotě 132 kW při 6200 min-1, maximální točivý moment však vzrostl z 250 Nm na 280 Nm mezi 2000-4500 min-1.

Doba akcelerace z 0 na 100 km/h činí 7,3 s. Také maximální rychlost 224 km/h zůstala zachována. Udávaná průměrná spotřeba paliva je 6,2 l/100 km.

Zážehový motor je tak jako v sériovém provedení kombinován se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou DSG.

Vedle speciálního policejního zbarvení a nezbytného majáku je upravená Fabia RS pro slovenskou policii vybavena radarovým měřičem rychlosti.

Škoda Fabia RS v úpravách pro slovenskou policii byla představena již v květnu na veletrhu policejní a zabezpečovací techniky v Bratislavě.

Druhá generace Škody Fabia RS se představila na ženevském autosalonu v roce 2010. Zatímco předchozí generace byla poháněna nepříliš sportovně působícím turbodieselem 1,9 TDI (96 kW), v motorovém prostoru aktuální varianty je tradičnější benzinový agregát.

Vedle pětidveřového hatchbacku je Fabia RS nabízena i v praktičtější variantě Combi.

David Bureš
Diskuze (44)
Avatar - Shr3k
28. 11. 2011 13:01
Proti chodci uspěla
[odkaz]
22. 8. 2011 11:02
Re: Žiadny "špeciál" to teda nie je ...
Aj tak ich kupia aspon 10ks. Je to predsa Skoda - najlepsie auto na svete...
21. 8. 2011 14:57
Re: technická
Já se ve škole učil, že právě novináři, spisovatelé, moderátoři a jim podobní mají používat spisovný jazyk a vyvarovat se chyb, protože běžný člověk jejich výtvory konzumuje a ovlivňují ho. Proto existují korektoři. Pokud se na tebe ze všech stran hrne nespisovný jazyk a hromada chyb, tak co z našeho jazyka za pár desítek let zbyde? A co vyroste z našich dětí?

Já jsem si díky internetu kompletně zničil angličtinu. Každý má právo na názor, ale už se téměř nikdo neobtěžuje naučit se jazyk. Degenerace nejvyššího stupně.
Avatar - white label
20. 8. 2011 14:20
Re: Radar
Tak jsme se trošku gramaticky "zakecali", nakonec se k tomu vláknu přidal i theolli70 a vlastně i ty... a pak to vlákno nemá být nejdelší, když je tu celkem jen nějakých 40 příspěvků... ;-)
Snad tě to vlákno v téhle (jinak "mimořádně zajímavé") diskusi příliš neomezuje...? :-)
Avatar - gld
20. 8. 2011 13:26
Re: Radar
Článok je o policajnom špeciále...ja komentujem radar, vy si vediete klub gramatickej správnosti, paradoxne tvoriaci najdlhšie vlákno v diskusii. Čo je viac k téme?