Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Inovované motory Škoda 1,2 HTP: Nové informace

Ondřej Láník
Diskuze (414)
V závěru minulého týdne rozvířila hladinu počínající okurkové sezóny krátká zpráva o modernizaci tříválcových motorů z Mladé Boleslavi. Zjišťovali jsme proto další podrobnosti.

V tiskové zprávě vydané minulý pátek jsme se mohli dočíst, že k nejdůležitějším změnám patří výměna článkového řetězu, pohánějícího rozvodové ústrojí, za ozubený řetěz a že se podařilo snížit hmotnost klikové hřídele.

„Úpravy stávajícího agregátu se též díky provedené optimalizaci hmotnosti projeví zlepšením kultivovanosti jeho chodu, úsporou spotřeby paliva a snížením emisí a hlučnosti,“ doplnil Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast technického vývoje.

Ptali jsme se tedy na podrobnosti.

Auto.cz: Došlo v souvislosti s modernizací ke změně nejvyšších dosahovaných výkonů nebo momentů?

Škoda Auto: Cílem modernizace bylo kromě jiného zejména snížení spotřeby a emisních hodnot motorů, výkonové parametry se nezměnily.

Auto.cz: Motory 1,2 HTP byly v rámci modernizace připravovány k plnění emisní normy Euro 5?

Škoda Auto: Ano, splnění připravované normy Euro 5 byl jeden z hlavních cílů modernizace.

Auto.cz: Kdy se dostanou modernizované motory do vozů Škoda?

Škoda Auto: V současné době již probíhá montáž motorů 1,2 HTP v modernizovaném provedení.

Auto.cz: Je možné vyjádřit snížení kombinované spotřeby u modernizovaného motoru. Jak bylo tohoto zlepšení dosaženo?

Škoda Auto: Homologační hodnoty nemáme zatím pro vozy Škoda k dispozici, určitou korekci ale přesto očekáváme. Například u modelu VW Polo vybaveného modernizovaným motorem 1,2 HTP došlo ke snížení emisí CO2 o 10 g/km, současná hodnota tak dosahuje 128 g/km (původní hodnota 138 g/km).

Ondřej Láník
Diskuze (414)
10. 7. 2009 16:40
Re: MYŠLIENKA ROKA
Takže když to shrnu:
HTP je špatný základní motor pro Fabii protože tobě jako 4 měsíčnímu držitely řidičského průkazu nestačí 70koní:)

Nezní to trochu hloupě?
Avatar - Charger
6. 7. 2009 16:26
Re: MYŠLIENKA ROKA
pro bezpečné předjíždění určitě...ono nejde o to že bych nedokázal předjíždět s HTP bezpečně, ale je to fakt na dlouho a rozhodně to žádnému bezpeční nepřidává...jednoduše pro mě je ten motor naprosto nedostatečný. je pravda, že mám radši svižnou jízdu bez zbytečného zdržování a tak jak jezdím svižně v 130hp autě, které už mi pomalu přijde strašně lenivé, tak tak bych jel totálně na krev s HTP...a jezdit pořád totálně na krev se mi fakt nechce...
6. 7. 2009 11:24
Re: MYŠLIENKA ROKA
Když nedovedeš předjet auto co jede 80 s HTP tak děláš něco špatně:) Někdo prostě umí a někdo potřebuje nadupané auto a stejně mu pak musí lidi přibrzdit.
A jak sám píšeš, ani 130 koní nemusí být záruka "bezpečného" předjetí. Pak by teda musela být základní motorizace aut tak min. 300 koní:)
Avatar - Andromeda
6. 7. 2009 10:58
Re: SÚ TO NEZMYSLI
A v kterém století hodláš skončit??? >:-[]
Avatar - Charger
6. 7. 2009 10:31
Re: MYŠLIENKA ROKA
jak chceš předjíždět s autem, které slušně nezrychluje ani na dvojku? >:D Jo a prosím, nedělej tady ze mě hovado, které neumí předjíždět...ovšem když mám auto naložené, tak předjíždět třeba auto co jede 80 je na jiný stupen než na trojku v mém 130hp dvoulitru nebezpečné, páč to trvá rok. Co dělá naložené HTP ani radši nechci vědět...