Škoda již v Číně prodala 1,5 milionu vozů
Česká automobilka Škoda překonala nový milník v historii značky, od roku 2007 dokázala čínským zákazníkům dodat 1,5 milionu automobilů. V následujících letech pak má společnost cíl dále expandovat a ve svém nejvýznamnějším odbytišti dosáhnout zvýšení prodeje na více než půl milionu vozů ročně. K tomu by měla pomoci i Škoda Superb, která se v Říši středu začne prodávat na podzim tohoto roku.
Prodeje Škody v Číně mají stoupající tendenci, za první pololetí roku 2015 stouply o 5,8 procenta oproti předchozímu roku. V roce 2014 činil roční odběr automobilů 281.400 kusů, což odpovídá jedné čtvrtině celkového odbytu Škodovky. V minulém roce automobilka rozšířila produktovou paletu na tamním trhu dvojnásobně na šest lokálně vyráběných modelů, a to Fabia II, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, a Superb II. V letošním dubnu pak byla představena současná třetí generace Fabie.
Superb III jakožto vlajková loď značky má pozvednout image automobilky v Číně. Vůz určený pro čínský trh bude sjíždět z výrobní linky v jihočínském závodě SVW Ning-po. Své aktivity totiž Škoda staví zejména na úzké spolupráci se společností Volkswagen Group China a lokálním partnerem Shanghai Volkswagen (SVW).