Škoda Octavia Combi 4x4

Škoda Octavia Combi 4x4

 
 

Škoda Octavia Combi 4x4 je novinkou, která znamená další rozšíření modelové řady Škoda Auto v nižší střední třídě. Vůz s pohonem všech čtyř kol vychází z modelu Octavia Combi, přičemž v sobě spojuje výhody zvýšené bezpečnosti při jízdě po klasické vozovce při zhoršených klimatických podmínkách i možnost jízdy po cestách s nepříliš kvalitním povrchem.

Octavia Combi 4x4 oslovuje zákazníky se zvýšenými nároky na bezpečnost a komfort, kteří by tento vůz mohli používat k práci. Vůz je pochopitelně předurčen i pro využití ve volném čase. Automobil oslovuje především ty klienty, kteří ocení praktický pohon všech čtyř kol i velkou variabilitu využití modelu. Škoda Octavia Combi 4x4 disponuje objemným zavazadlovým prostorem (mírně zmenšeným oproti Octavii Combi s pohonem předních kol) a díky pohonu všech kol může sloužit jako služební automobil pro profese převážně vykonávající svoji činnost v náročných klimatických nebo terénních podmínkách stejně dobře jako vůz pro volný čas či bezpečný rodinný automobil.

Nezanedbatelný je fakt, že automobil si stále zachovává svou relativně příznivou užitnou hodnotu v poměru k ceně. Pohon všech čtyř kol je také pokračováním snahy konstruktérů automobilky nabízet na trzích robustní, spolehlivá a bezpečná vozidla. Škoda Octavia Combi 4x4 má v základním provedení o 23 mm zvětšenou světlou výšku. Od běžných verzí vozů Octavia Combi se liší štítkem s nápisem 4x4 umístěným na zádi vozu pod nápisem Octavia, označením umístěným na zadním skle a nápisem 4x4 umístěným na hlavici řadicí páky.

Pohon 4x4

Špičkový a v historii firmy vůbec první systém pohonu všech kol aplikovaný ve voze Škoda Octavia Combi 4x4 je technicky vyspělejším a dokonalejším nástupcem systému Syncro s tzv. Visco-spojkou. Nový inteligentní systém spíná automaticky v závislosti na podmínkách jízdy bez nutnosti manuálního ovládání. Systém disponuje tzv. Haldex-spojkou, která například eliminuje omezení točivého momentu přenášeného na zadní kola, zabraňuje přílišné nedotáčivosti vozu na kluzké vozovce. Současný systém s Haldex-spojkou je navíc možné propojit s dalšími prvky elektronické výbavy - ABS, EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu) a MSR (systém regulace brzdného momentu motoru). Haldex-spojka reaguje i na malé změny tlaku způsobené rozdílem otáček ve velmi krátkých časových intervalech.

Vlastní Haldex-spojka zajišt'uje přenášení točivého momentu na zadní nápravu pomocí kardanového hřídele s ohledem na aktuální provozní situaci. Spojka je umístěna před diferenciálem zadní nápravy. Ve spojce je trvale vytvářen přetlak až 0,4 MPa elektricky poháněným olejovým čerpadlem. V případě nestejných otáček přední a zadní nápravyje tímto rozdílem uvedeno v činnost pracovní olejové čerpadlo, které zvýší tlak oleje v systému, jenž se přenáší na spojkové lamely. Ty jsou následně přitlačovány k sobě. Točivý moment tak přenášejí na zadní nápravu.

Způsob regulace přenášeného točivého momentu použitý ve vozu Škoda Octavia Combi 4x4 umožňuje i velmi citlivou reakci systému na nepatrný rozdíl otáček mezi přední a zadní nápravou.

Řídicí jednotka Haldex-spojky je propojena přes sběrnici dat CAN-Bus s řídicí jednotkou motoru a řídící jednotkou ABS. Parametry z řídících jednotek jsou zdrojem informací pro posouzení, v jaké situaci se vůz nachází. řídící jednotka pak automaticky spíná pohon zadní nápravy.

Mezi další výhody pak patří:

- zlepšení stability vozu v kritických situacích, jako například při průjezdu zatáčkou či při vyhýbacím manévru

- schopnost přenášet velmi vysoké či naopak nízké hodnoty točivého momentu

- velmi krátká doba reakce vozu na změnu adhezních vlastností vozovky

- lepší směrová stabilita při zrychlování vozu

- neutrální až mírně nedotáčivé chování při běžné jízdě

- kompatabilita s ABS, EDS a MSR a dalšími elektronickými řídicími systémy.

Motory

Škoda Octavia Combi 4x4 bude dodávána se dvěma pohonnými agregáty - přeplňovaným vznětovým motorem 1,9 TDI/66 kW a později i s novým benzinovým motorem 2,0 MPI/ 88 kW! Naftový motor 1,9 TDI/ 66 kW byl zvolen s ohledem na převažující poptávku na trzích, na kterých se bude vůz prodávat.

Za zmínku stojí rovněž použití víceprvkové zadní nápravy s kotoučovými brzdami.

Výbavy

Škoda Octavia Combi 4x4 je k dispozici ve dvou úrovních výbavy GLX a SLX. Součástí nabídky je rovněž "paket pro špatné cestý", zahrnující mimo jiné například ochranu citlivých částí podvozku automobilu při jízdě mimo silnice, o 23 mm vyšší světlou výšku získanou použitím jiných pružin a tlumičů a spodní ochranný kryt motoru. Octavia Combi 4x4 s motorem 1,9 TDI/66 kW má již v sériovém provedení systém ABS s MSR.



Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie

Nízká cena ropy nutí ropné firmy k nasazování nových…

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let

Británie směřuje k nejdelšímu propadu životní úrovně od…

Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 





 
Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Dnes 08:00

Ani druhá generace Insignie nezapomíná na dobrodruhy. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá ani chytrý pohon všech kol.




Blesk.cz

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli 850 čtenářům

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli…

Hloupá otázka je jen ta, kterou nepoložíte. To se stalo mottem projektu Blesku, jehož cílem bylo poradit…

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Tomáš Klus (31) má nyní starostí nad hlavu. Nejenže mají s manželkou Tamarou (29) na starosti hned tři malé…

 

iSport.cz

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to udělá, přiznal Šilhavý

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to…

V prvním poločase občas, zakroutil hlavou, hodil rukama, ale nakonec je zvednul šťastně k nebi. Trenér Jaroslav…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo zbytečných kampaní najít chlapce

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo…

Ženy tak dlouho bojovaly za svou rovnoprávnost, až jí dosáhly. A v momentě, kdy dosáhly uznání, že jsou stejně…

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…