Škoda Octavia Combi 4x4

Škoda Octavia Combi 4x4

 
 

Škoda Octavia Combi 4x4 je novinkou, která znamená další rozšíření modelové řady Škoda Auto v nižší střední třídě. Vůz s pohonem všech čtyř kol vychází z modelu Octavia Combi, přičemž v sobě spojuje výhody zvýšené bezpečnosti při jízdě po klasické vozovce při zhoršených klimatických podmínkách i možnost jízdy po cestách s nepříliš kvalitním povrchem.

Octavia Combi 4x4 oslovuje zákazníky se zvýšenými nároky na bezpečnost a komfort, kteří by tento vůz mohli používat k práci. Vůz je pochopitelně předurčen i pro využití ve volném čase. Automobil oslovuje především ty klienty, kteří ocení praktický pohon všech čtyř kol i velkou variabilitu využití modelu. Škoda Octavia Combi 4x4 disponuje objemným zavazadlovým prostorem (mírně zmenšeným oproti Octavii Combi s pohonem předních kol) a díky pohonu všech kol může sloužit jako služební automobil pro profese převážně vykonávající svoji činnost v náročných klimatických nebo terénních podmínkách stejně dobře jako vůz pro volný čas či bezpečný rodinný automobil.

Nezanedbatelný je fakt, že automobil si stále zachovává svou relativně příznivou užitnou hodnotu v poměru k ceně. Pohon všech čtyř kol je také pokračováním snahy konstruktérů automobilky nabízet na trzích robustní, spolehlivá a bezpečná vozidla. Škoda Octavia Combi 4x4 má v základním provedení o 23 mm zvětšenou světlou výšku. Od běžných verzí vozů Octavia Combi se liší štítkem s nápisem 4x4 umístěným na zádi vozu pod nápisem Octavia, označením umístěným na zadním skle a nápisem 4x4 umístěným na hlavici řadicí páky.

Pohon 4x4

Špičkový a v historii firmy vůbec první systém pohonu všech kol aplikovaný ve voze Škoda Octavia Combi 4x4 je technicky vyspělejším a dokonalejším nástupcem systému Syncro s tzv. Visco-spojkou. Nový inteligentní systém spíná automaticky v závislosti na podmínkách jízdy bez nutnosti manuálního ovládání. Systém disponuje tzv. Haldex-spojkou, která například eliminuje omezení točivého momentu přenášeného na zadní kola, zabraňuje přílišné nedotáčivosti vozu na kluzké vozovce. Současný systém s Haldex-spojkou je navíc možné propojit s dalšími prvky elektronické výbavy - ABS, EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu) a MSR (systém regulace brzdného momentu motoru). Haldex-spojka reaguje i na malé změny tlaku způsobené rozdílem otáček ve velmi krátkých časových intervalech.

Vlastní Haldex-spojka zajišt'uje přenášení točivého momentu na zadní nápravu pomocí kardanového hřídele s ohledem na aktuální provozní situaci. Spojka je umístěna před diferenciálem zadní nápravy. Ve spojce je trvale vytvářen přetlak až 0,4 MPa elektricky poháněným olejovým čerpadlem. V případě nestejných otáček přední a zadní nápravyje tímto rozdílem uvedeno v činnost pracovní olejové čerpadlo, které zvýší tlak oleje v systému, jenž se přenáší na spojkové lamely. Ty jsou následně přitlačovány k sobě. Točivý moment tak přenášejí na zadní nápravu.

Způsob regulace přenášeného točivého momentu použitý ve vozu Škoda Octavia Combi 4x4 umožňuje i velmi citlivou reakci systému na nepatrný rozdíl otáček mezi přední a zadní nápravou.

Řídicí jednotka Haldex-spojky je propojena přes sběrnici dat CAN-Bus s řídicí jednotkou motoru a řídící jednotkou ABS. Parametry z řídících jednotek jsou zdrojem informací pro posouzení, v jaké situaci se vůz nachází. řídící jednotka pak automaticky spíná pohon zadní nápravy.

Mezi další výhody pak patří:

- zlepšení stability vozu v kritických situacích, jako například při průjezdu zatáčkou či při vyhýbacím manévru

- schopnost přenášet velmi vysoké či naopak nízké hodnoty točivého momentu

- velmi krátká doba reakce vozu na změnu adhezních vlastností vozovky

- lepší směrová stabilita při zrychlování vozu

- neutrální až mírně nedotáčivé chování při běžné jízdě

- kompatabilita s ABS, EDS a MSR a dalšími elektronickými řídicími systémy.

Motory

Škoda Octavia Combi 4x4 bude dodávána se dvěma pohonnými agregáty - přeplňovaným vznětovým motorem 1,9 TDI/66 kW a později i s novým benzinovým motorem 2,0 MPI/ 88 kW! Naftový motor 1,9 TDI/ 66 kW byl zvolen s ohledem na převažující poptávku na trzích, na kterých se bude vůz prodávat.

Za zmínku stojí rovněž použití víceprvkové zadní nápravy s kotoučovými brzdami.

Výbavy

Škoda Octavia Combi 4x4 je k dispozici ve dvou úrovních výbavy GLX a SLX. Součástí nabídky je rovněž "paket pro špatné cestý", zahrnující mimo jiné například ochranu citlivých částí podvozku automobilu při jízdě mimo silnice, o 23 mm vyšší světlou výšku získanou použitím jiných pružin a tlumičů a spodní ochranný kryt motoru. Octavia Combi 4x4 s motorem 1,9 TDI/66 kW má již v sériovém provedení systém ABS s MSR.



 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Video, z kterého běhá mráz po zádech: Třísetletá mrtvola dětské světice otevřela oči!

Video, z kterého běhá mráz po zádech: Třísetletá…

Z toho videa běhá mráz po zádech! Turista v mexické katedrále Guadalajara si natáčel na kameru ostatky dětské…

Manažerka (†36) Dary Rolins po sobě zanechala dceru (8): Co s ní teď bude?

Manažerka (†36) Dary Rolins po sobě zanechala dceru…

Během nemoci, kdy bylo manažerce Dary Rolins (43) Evě Skallové (†36) úplně nejhůř, dělala vše proto, aby u toho…

 

iSport.cz

Kvitová srazila jedničku Kerberovou, nezlomila ji ani brutální výměna

Kvitová srazila jedničku Kerberovou, nezlomila ji…

Famózní bitva! Česká tenistka Petra Kvitová si v osmifinále turnaje v čínském Wu-chanu vyšlápla na světovou…

Bláznivá LM! Penaltové drama, přestřelka City i vtípek s autobusem

Bláznivá LM! Penaltové drama, přestřelka City i…

Co se to dělo? Středeční zápasy Ligy mistrů byly skutečně bláznivé! Tak například v utkání Celtiku s…

 

Reflex.cz

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení muslimské burky a nikábu

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení…

Česká média v úterý zveřejnila zajímavou zprávu, že švýcarská Národní rada (dolní komora parlamentu) schválila…