Škoda Octavia Combi 4x4

Škoda Octavia Combi 4x4

 
 

Škoda Octavia Combi 4x4 je novinkou, která znamená další rozšíření modelové řady Škoda Auto v nižší střední třídě. Vůz s pohonem všech čtyř kol vychází z modelu Octavia Combi, přičemž v sobě spojuje výhody zvýšené bezpečnosti při jízdě po klasické vozovce při zhoršených klimatických podmínkách i možnost jízdy po cestách s nepříliš kvalitním povrchem.

Octavia Combi 4x4 oslovuje zákazníky se zvýšenými nároky na bezpečnost a komfort, kteří by tento vůz mohli používat k práci. Vůz je pochopitelně předurčen i pro využití ve volném čase. Automobil oslovuje především ty klienty, kteří ocení praktický pohon všech čtyř kol i velkou variabilitu využití modelu. Škoda Octavia Combi 4x4 disponuje objemným zavazadlovým prostorem (mírně zmenšeným oproti Octavii Combi s pohonem předních kol) a díky pohonu všech kol může sloužit jako služební automobil pro profese převážně vykonávající svoji činnost v náročných klimatických nebo terénních podmínkách stejně dobře jako vůz pro volný čas či bezpečný rodinný automobil.

Nezanedbatelný je fakt, že automobil si stále zachovává svou relativně příznivou užitnou hodnotu v poměru k ceně. Pohon všech čtyř kol je také pokračováním snahy konstruktérů automobilky nabízet na trzích robustní, spolehlivá a bezpečná vozidla. Škoda Octavia Combi 4x4 má v základním provedení o 23 mm zvětšenou světlou výšku. Od běžných verzí vozů Octavia Combi se liší štítkem s nápisem 4x4 umístěným na zádi vozu pod nápisem Octavia, označením umístěným na zadním skle a nápisem 4x4 umístěným na hlavici řadicí páky.

Pohon 4x4

Špičkový a v historii firmy vůbec první systém pohonu všech kol aplikovaný ve voze Škoda Octavia Combi 4x4 je technicky vyspělejším a dokonalejším nástupcem systému Syncro s tzv. Visco-spojkou. Nový inteligentní systém spíná automaticky v závislosti na podmínkách jízdy bez nutnosti manuálního ovládání. Systém disponuje tzv. Haldex-spojkou, která například eliminuje omezení točivého momentu přenášeného na zadní kola, zabraňuje přílišné nedotáčivosti vozu na kluzké vozovce. Současný systém s Haldex-spojkou je navíc možné propojit s dalšími prvky elektronické výbavy - ABS, EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu) a MSR (systém regulace brzdného momentu motoru). Haldex-spojka reaguje i na malé změny tlaku způsobené rozdílem otáček ve velmi krátkých časových intervalech.

Vlastní Haldex-spojka zajišt'uje přenášení točivého momentu na zadní nápravu pomocí kardanového hřídele s ohledem na aktuální provozní situaci. Spojka je umístěna před diferenciálem zadní nápravy. Ve spojce je trvale vytvářen přetlak až 0,4 MPa elektricky poháněným olejovým čerpadlem. V případě nestejných otáček přední a zadní nápravyje tímto rozdílem uvedeno v činnost pracovní olejové čerpadlo, které zvýší tlak oleje v systému, jenž se přenáší na spojkové lamely. Ty jsou následně přitlačovány k sobě. Točivý moment tak přenášejí na zadní nápravu.

Způsob regulace přenášeného točivého momentu použitý ve vozu Škoda Octavia Combi 4x4 umožňuje i velmi citlivou reakci systému na nepatrný rozdíl otáček mezi přední a zadní nápravou.

Řídicí jednotka Haldex-spojky je propojena přes sběrnici dat CAN-Bus s řídicí jednotkou motoru a řídící jednotkou ABS. Parametry z řídících jednotek jsou zdrojem informací pro posouzení, v jaké situaci se vůz nachází. řídící jednotka pak automaticky spíná pohon zadní nápravy.

Mezi další výhody pak patří:

- zlepšení stability vozu v kritických situacích, jako například při průjezdu zatáčkou či při vyhýbacím manévru

- schopnost přenášet velmi vysoké či naopak nízké hodnoty točivého momentu

- velmi krátká doba reakce vozu na změnu adhezních vlastností vozovky

- lepší směrová stabilita při zrychlování vozu

- neutrální až mírně nedotáčivé chování při běžné jízdě

- kompatabilita s ABS, EDS a MSR a dalšími elektronickými řídicími systémy.

Motory

Škoda Octavia Combi 4x4 bude dodávána se dvěma pohonnými agregáty - přeplňovaným vznětovým motorem 1,9 TDI/66 kW a později i s novým benzinovým motorem 2,0 MPI/ 88 kW! Naftový motor 1,9 TDI/ 66 kW byl zvolen s ohledem na převažující poptávku na trzích, na kterých se bude vůz prodávat.

Za zmínku stojí rovněž použití víceprvkové zadní nápravy s kotoučovými brzdami.

Výbavy

Škoda Octavia Combi 4x4 je k dispozici ve dvou úrovních výbavy GLX a SLX. Součástí nabídky je rovněž "paket pro špatné cestý", zahrnující mimo jiné například ochranu citlivých částí podvozku automobilu při jízdě mimo silnice, o 23 mm vyšší světlou výšku získanou použitím jiných pružin a tlumičů a spodní ochranný kryt motoru. Octavia Combi 4x4 s motorem 1,9 TDI/66 kW má již v sériovém provedení systém ABS s MSR.



Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…