Škoda Octavia Combi 4x4

Škoda Octavia Combi 4x4

 
 

Škoda Octavia Combi 4x4 je novinkou, která znamená další rozšíření modelové řady Škoda Auto v nižší střední třídě. Vůz s pohonem všech čtyř kol vychází z modelu Octavia Combi, přičemž v sobě spojuje výhody zvýšené bezpečnosti při jízdě po klasické vozovce při zhoršených klimatických podmínkách i možnost jízdy po cestách s nepříliš kvalitním povrchem.

Octavia Combi 4x4 oslovuje zákazníky se zvýšenými nároky na bezpečnost a komfort, kteří by tento vůz mohli používat k práci. Vůz je pochopitelně předurčen i pro využití ve volném čase. Automobil oslovuje především ty klienty, kteří ocení praktický pohon všech čtyř kol i velkou variabilitu využití modelu. Škoda Octavia Combi 4x4 disponuje objemným zavazadlovým prostorem (mírně zmenšeným oproti Octavii Combi s pohonem předních kol) a díky pohonu všech kol může sloužit jako služební automobil pro profese převážně vykonávající svoji činnost v náročných klimatických nebo terénních podmínkách stejně dobře jako vůz pro volný čas či bezpečný rodinný automobil.

Nezanedbatelný je fakt, že automobil si stále zachovává svou relativně příznivou užitnou hodnotu v poměru k ceně. Pohon všech čtyř kol je také pokračováním snahy konstruktérů automobilky nabízet na trzích robustní, spolehlivá a bezpečná vozidla. Škoda Octavia Combi 4x4 má v základním provedení o 23 mm zvětšenou světlou výšku. Od běžných verzí vozů Octavia Combi se liší štítkem s nápisem 4x4 umístěným na zádi vozu pod nápisem Octavia, označením umístěným na zadním skle a nápisem 4x4 umístěným na hlavici řadicí páky.

Pohon 4x4

Špičkový a v historii firmy vůbec první systém pohonu všech kol aplikovaný ve voze Škoda Octavia Combi 4x4 je technicky vyspělejším a dokonalejším nástupcem systému Syncro s tzv. Visco-spojkou. Nový inteligentní systém spíná automaticky v závislosti na podmínkách jízdy bez nutnosti manuálního ovládání. Systém disponuje tzv. Haldex-spojkou, která například eliminuje omezení točivého momentu přenášeného na zadní kola, zabraňuje přílišné nedotáčivosti vozu na kluzké vozovce. Současný systém s Haldex-spojkou je navíc možné propojit s dalšími prvky elektronické výbavy - ABS, EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu) a MSR (systém regulace brzdného momentu motoru). Haldex-spojka reaguje i na malé změny tlaku způsobené rozdílem otáček ve velmi krátkých časových intervalech.

Vlastní Haldex-spojka zajišt'uje přenášení točivého momentu na zadní nápravu pomocí kardanového hřídele s ohledem na aktuální provozní situaci. Spojka je umístěna před diferenciálem zadní nápravy. Ve spojce je trvale vytvářen přetlak až 0,4 MPa elektricky poháněným olejovým čerpadlem. V případě nestejných otáček přední a zadní nápravyje tímto rozdílem uvedeno v činnost pracovní olejové čerpadlo, které zvýší tlak oleje v systému, jenž se přenáší na spojkové lamely. Ty jsou následně přitlačovány k sobě. Točivý moment tak přenášejí na zadní nápravu.

Způsob regulace přenášeného točivého momentu použitý ve vozu Škoda Octavia Combi 4x4 umožňuje i velmi citlivou reakci systému na nepatrný rozdíl otáček mezi přední a zadní nápravou.

Řídicí jednotka Haldex-spojky je propojena přes sběrnici dat CAN-Bus s řídicí jednotkou motoru a řídící jednotkou ABS. Parametry z řídících jednotek jsou zdrojem informací pro posouzení, v jaké situaci se vůz nachází. řídící jednotka pak automaticky spíná pohon zadní nápravy.

Mezi další výhody pak patří:

- zlepšení stability vozu v kritických situacích, jako například při průjezdu zatáčkou či při vyhýbacím manévru

- schopnost přenášet velmi vysoké či naopak nízké hodnoty točivého momentu

- velmi krátká doba reakce vozu na změnu adhezních vlastností vozovky

- lepší směrová stabilita při zrychlování vozu

- neutrální až mírně nedotáčivé chování při běžné jízdě

- kompatabilita s ABS, EDS a MSR a dalšími elektronickými řídicími systémy.

Motory

Škoda Octavia Combi 4x4 bude dodávána se dvěma pohonnými agregáty - přeplňovaným vznětovým motorem 1,9 TDI/66 kW a později i s novým benzinovým motorem 2,0 MPI/ 88 kW! Naftový motor 1,9 TDI/ 66 kW byl zvolen s ohledem na převažující poptávku na trzích, na kterých se bude vůz prodávat.

Za zmínku stojí rovněž použití víceprvkové zadní nápravy s kotoučovými brzdami.

Výbavy

Škoda Octavia Combi 4x4 je k dispozici ve dvou úrovních výbavy GLX a SLX. Součástí nabídky je rovněž "paket pro špatné cestý", zahrnující mimo jiné například ochranu citlivých částí podvozku automobilu při jízdě mimo silnice, o 23 mm vyšší světlou výšku získanou použitím jiných pružin a tlumičů a spodní ochranný kryt motoru. Octavia Combi 4x4 s motorem 1,9 TDI/66 kW má již v sériovém provedení systém ABS s MSR.



Autosalon Frankfurt 2017
Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle…

Britská policie obvinila údajného pachatele z pumového útoku v metru Britská policie obvinila údajného pachatele z pumového útoku v metru

Pumový útok v londýnském metru má pokračování. Britská…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

 





 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Dnes 18:52

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Prachařová pár dní po porodu: S dítětem pospíchala do nemocnice!

Prachařová pár dní po porodu: S dítětem pospíchala…

Zrovna ve chvílích, kdy se Agáta Prachařová (32) vzpamatovává z porodu dcerky Mii (9 dní), má modelka hned o…

Další Miss pod čepcem! Blondýnka Zuzana Štěpanovská řekla ANO tomuhle finančníkovi

Další Miss pod čepcem! Blondýnka Zuzana Štěpanovská…

Půvabná Zuzana Štěpanovská (34) je historicky první Českou Vicemiss. Ale místo toho, aby využívala svou krásu,…

 

iSport.cz

Ve Francii vybrali TOP 50 talentů do 21 let: Schick skončil dvacátý

Ve Francii vybrali TOP 50 talentů do 21 let: Schick…

Český útočník Patrik Schick se umístil na 20. místě žebříčku francouzského magazínu L'Équipe, který vybral…

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy hráčů, přidali se i v Česku

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy…

V přepočtu 130 tisíc korun měsíčně si vydělá nejlépe placený hráč slovenského extraligového celku ze Žiliny.…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…