Škoda Octavia Combi TDI 81kW

Škoda Octavia Combi TDI 81kW

 
 

V redakci AUTO. CZ jsme již otestovali mnoho octávií, takže se asi ptáte, jaké nové informace vám tento test může přinést. Odpověď je však jednoduchá, octavie má za sebou první facelift, neboli první větší úpravu designu i funkčnosti od zahájení výroby. Je však pravda, že u škodovky "optimalizují" své modely průběžně, takže facelift není tak nápadný, jak se očekávalo.

V redakci AUTO. CZ jsme již otestovali mnoho octávií, takže se asi ptáte, jaké nové informace vám tento test může přinést. Odpověď je však jednoduchá, octavie má za sebou první facelift, neboli první větší úpravu designu i funkčnosti od zahájení výroby. Je však pravda, že u škodovky "optimalizují" své modely průběžně, takže facelift není tak nápadný, jak se očekávalo.

Z pohledu vnějšího designu potěší lepší integrace přední masky do karosérie (podobně jako u Fabie) a také čirá optika světlometů. Nový tvar má také přední i zadní nárazník. Zvýšena byla tuhost karosérie, což se odráží v lepší schopnosti ochránit posádku při nehodě. Změnou tvaru sedadel bylo vyšetřeno dalších 22 mm v podélném směru pro cestující na zadních sedadlech. Další informace k facelitu octavie najdete .

TDI motor s výkonem 81 kW je zatím nejvýkonnější variantou, kterou je možno do octavie objednat, přestože už jsou v koncernu VW k dispozici nové TDI-PD motory 74, 85, 96 a 110 kW. Zřejmě zde hraje roli vyšší cena nebo nedostatek těchto nových motorů. Turbodiesel "TDI 81 kW" však plní roli nejvýkonnější vznětové jednotky pro octavii s přehledem a jistotou. Motor má ve všech režimech otáček dostatek síly pro zrychlení. Rozsah použitelných otáček je opravdu pozoruhodný - i ve velmi nízkých otáčkách (okolo 1400-1600 ot/min) má motor ochotu zrychlovat. Naopak i v nejvyšších otáčkách (4000-4300 ot/min) má stále dostatek síly. Typický pokles výkonu nastává až u 4500 otáček za minutu. Zpřevodování je však tak ideálně nastaveno, že nejvyšší otáčky není nutno běžně vůbec využívat. Dieselové "nýtování" pronikající k cestujícím od motoru je na poměrně nízké úrovni a při rychlejší jízdě jej přehlušují pneumatiky a aerodynamický hluk. Velmi oce®ĺuji také absenci "dunění" motoru přenášeného k uším posádky (v cca 2200-2500 ot/min), které je typické pro TDI motory v Passatu a Audi A4. Toto je zřejmě způsobeno odlišným - podélným uložením motoru v Passatu a A4 narozdíl od podélného v octavii.

Spotřeba jak, už u TDI motorů bývá zvykem, se nijak výrazně nemění se zatížením motoru. Proto také při plném využívání výkonu motoru při cestě na ženevský autosalon (reportáž z ženevského autosalónu najdete ) bylo dosaženo průměru 6,4 l/100 km. Při úspornější, ale ne pomalé jízdě je možné se bez problémů dostat pod šestilitrovou hranici.

U některých, především lehčích automobilů, těžké vznětové motory nepříznivě ovliv®ĺují jízdní vlastnosti vozu. V tomto směru nezbývá než octávii s TDI motorem opět pochválit, protože jízdní vlastnosti jsou nezáludné a až v mezních situacích je octavia nedotáčivá. Brzdové soustavě s ABS a kotoučovými brzdami na všech kolech také nelze nic vytknout.

Facelift se "dotknul" i interiéru, který je nyní laděn do černa (dříve šedá) nebo jako v případě testovaného vozu "černo-béžově". Pozměněn byl také design číslic rychloměru a otáčkoměru. Na první pohled se změněné číslice zdají být nepřehledné, ale v praxi jsem s odečítáním rychlosti a otáček neměl žádné problémy. Sedáky mají také nové barvy potahů, ale jejich značná tvrdost zůstala nezměněna. Mimochodem ve Fabii jsou sedáky o poznání měkčí. Ke kladům patří i nadále prostor vepředu. Po několika úpravách vybrání předních opěradel i zadních sedadel je přijatelné i místo vzadu. Je škoda, že octavia neměla takto provedené sedadla hned v začátku prodeje. Mohla se vyhnout nepříjemné pověsti o miminu místa na zadních sedadlech.

Vždy ocením dvouose a ve velkém rozmezí seřiditelný volant a velmi přesně a lehce jdoucí řazení. Posilovač řízení má ideální účinek a spojka vzhledem k velkému točivému momentu motoru jde také poměrně lehce. Tato kombinace zaručuje příjemné ovládání vozu i při řízení na velké vzdálenosti.

Zavazadlový prostor octavie má pozoruhodný objem 548 litrů, který po sklopení zadních sedadel překoná hranici 1500 l. Za příplatek 4700 korun je možné mít "mezipodlážku", která umožní uschování menších předmětů, které by se jinak "válely" po zav. prostoru.

Octavia Combi je dnes již vyzrálým automobilem se kterým musí konkurence počítat. Seznam výbavy modelu Elegance je velmi dlouhý (viz níže) a zahrnuje téměř veškeré prvky výbavy, které si běžný motorista může přát. V nadstandardní výbavě testovaného vozu se objevily dokonce xenonové světlomety, boční airbagy, senzor automatického spouštění stěračů, parkovací asistent automatická klimatizace či stabilizační systém ESP (!) Proto se nelze divit, že cena přesáhla tři čtvrtiny miliónu korun. V této cenové hladině ale již "krouží" nemilosrdná konkurence, ať už ve stejné třídě vozů nebo méně vybavené vozy střední třídy. Škoda Octavia Combi však má mnoho předpokladů uspět.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 633 000 Kč Cena v testované výbavě: 756 950 Kč

Základní výbava:kola z lehké slitiny 15", lakovaná vnější zrcátka, airbag řidiče i spolujezdce, signalizace zapnutí bezpečnostního pásu u řidiče, ABS+ASR, mlhové světlomety integrované do hlavních světel, příprava pro dvě dětské sedačky s bezp. uchycením ISOFIX, 4 opěrky hlavy, imobilizer, přerušení přívodu paliva při nárazu, dálkové ovládání centrálního zamykání, odkládací schránka s osvětlením, vícefunkční ukazatel, síť pro upevnění zavazadel v zavazadlovém prostoru, příprava na rádio (anténa + 8 reproduktorů), posilovač řízení, zadní stěrač s ostřikovačem, osvětlení zavazadlového prostoru, plnohodnotné rezervní kolo, zadní sedadla dělená (1/3 ku 2/3), vyjímatelný roletový kryt v zavazadlovém prostoru, klimatizace s mechanickou regulací, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu s dětskou pojistkou, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, bederní opěrky, elektricky synchronně nastavitelná vnější zpětná zrcátka, tónovaná skla, loketní opěrka mezi zadními sedadly s vnitřním prostorem

Výbava testovaného vozu:ESP (+ 21.700,-), boční airbagy vpředu (+ 8900,-), automatická klimatizace (+17.400,-), dělící síť pro combi (+ 5000,-), el. ovládané střešní okno (+ 19800,-), mezipodlaha v zavazadlovém prostoru (+ 4700,-), ostřikovače světlometů (+ 2000,-), rádio Škoda MS 303 (+ 6800,-), senzor automatického spouštění stěračů (+ 2650,-), signalizace vzdálenosti při parkování (+ 9000,-), sound systém (+ 5500,-), xenonové světlomety (+ 20500,-)

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4150
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 191
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.9 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 548 / 1512
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1429 / 440
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4513
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1448
d) rozvor (mm): 2512
e) rozchod vpředu (mm): 1516
f) rozchod vzadu (mm): 1492
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,62
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Hledáte unikátní Škodu Octavia? Jedna by tu byla... Hledáte unikátní Škodu Octavia? Jedna by tu byla...

Škoda postavila jen 100 exemplářů Octavie RS v edici WRC.…

Bude z jedničkové Škody Octavia veterán? Tahle ujela jenom 17.534 km za 20 let! Bude z jedničkové Škody Octavia veterán? Tahle ujela jenom 17.534 km za 20 let!

Octavie první generace z let 1996 až 2000 jsou stále…

 



 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Včera

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

PSG bez Neymara padlo s Lyonem, zranil se i Mbappé. Rozhodla Depayova paráda

PSG bez Neymara padlo s Lyonem, zranil se i Mbappé.…

Gólem ve čtvrté minutě nastavení rozhodli fotbalisté Lyonu v 22. kole francouzské ligy o vítězství 2:1 nad…

 

Reflex.cz

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Nespal jsem pořádně dvě noci, nezbývá než se natáhnout přes prázdné sedačky a nechat se unášet sny. Probouzí mě…