Jak jezdí elektrická Škoda Octavia?

Jak jezdí elektrická Škoda Octavia?

 

Prvních deset elektromobilů Škoda Octavia Green E Line vyrazilo do běžného provozu.

Časopis Svět motorů ve svém aktuálním vydání (na stáncích do 22. ledna) přináší rozsáhlý materiál o Škodě Octavia Green E Line, její technické údaje a rozhovor s vedoucím vývoje elektromobility ve Škoda Auto. Technický poradce Světa motorů Martin Vaculík se s námi při této příležitosti podělil o první dojmy z jízdy v elektrické Octavii.

„Na české silnice vyjelo už deset elektromobilů Škoda Octavia Green E Line. Ani jeden z nich si ovšem nekoupíte, ač jde o vozidla homologovaná pro silniční provoz, upozorňuje Vaculík. „Následujících dvanáct měsíců bude osm elektrických škodovek jezdit u vysokých škol, ministerstev a jiných partnerů. Jedna poslouží jako VIP taxi z Letiště Praha do centra. A poslední zůstane k dispozici ve flotile testovacích vozů zejména pro motoristické novináře.“ Někteří z nich, mezi nimi právě Vaculík, ale už elektromobil Škoda Octavia řídili. Jaké to bylo?

„Musím přiznat, že ve zcela tichém a bezprostředním tahu je i něco řidičský záživného,“ přiznává. „Elektromobil nutně nemusí ztělesňovat takový konec všech řidičských ctností, jak se všichni bojíme. Na sešlápnutí plynového pedálu reaguje prostě hned, rychleji než spalovací motor.“

Octavia Green E Line je o 290 kg těžší než zážehová 1.4 TSI. Baterie sice znamenají přítěž 315 kg, ale elektromotor s jednostupňovou převodovkou je proti spalovacímu motoru o 25 kg lehčí. Právě změněné rozložení hmot (baterie jsou vzadu pod podlahou a částečně i v zavazadelníku) způsobuje časté protáčení předních kol při prudké akceleraci. Zrychlení z klidu na městských 50 km/h je přesto bleskové, na stovku pak (za 12 s) již spíše průměrné.

„Octavia mi hodně připomněla koncept elektrického Volkswagenu Golf, s nímž jsme se ve Wolfsburgu svezli před rokem a půl,“ pokračuje Vaculík. „I u něj si mohl řidič vybrat úroveň brzdné síly elektromotoru při ubrání plynu. Elektřina v tu chvíli proudí zpět do baterií a citlivě jezdící člověk tak vrátí zpět až 25 procent energie.“

K dispozici jsou tři režimy (Normal, Eco a Range), které se liší dynamikou a komfortními funkcemi. V nejúspornějším módu Range poklesne výkon motoru na 50 kW, maximální rychlost na 95 km/h a topení ani klimatizace nefungují – pouze běží ventilátor.

A jak se přestavba na elektromobil projevila na ovladatelnosti vozu? „Kromě prokluzování kol při rozjezdu řidič za běžné jízdy žádná velká negativa zvýšené hmotnosti necítí, přetěžká záď se nehoupe,“ říká Vaculík.

První komerčně nabízený elektromobil by se mohl objevit u prodejců Škody v roce 2014. Pokud se tak ovšem stane, nepůjde o Octavii, nýbrž o elektrizovanou verzi malého modelu Citigo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vejce kvůli nedostatku nosnic zdražují Vejce kvůli nedostatku nosnic zdražují

Vejce v obchodech letos zdražují. Podle údajů Českého…

Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií

Výrobce fitness náramků FitBit v současnosti rozšiřuje…

Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit

Podle předsedy Evropského parlamentu Antonia Tajaniho je…

Trump je pro Trump je pro "odpovědné" ulehčení řeckého dluhu

Americký prezident Donald Trump dnes vyzval řeckou vládu,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jak jezdí elektrická Škoda Octavia?







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 






 
Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

TEST: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

Dnes 12:57

Krátce po Nissanu X-Trail se v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.




Blesk.cz

Lékař zfackoval těhotnou ženu při porodu a ještě se tím chlubil. Dostal vyhazov

Lékař zfackoval těhotnou ženu při porodu a ještě se…

Lékař z největší slovenské nemocnice se v dokumentárním filmu o neutěšených podmínkách v bratislavských…

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat za opilství: Hrozí mu „pouze“ 10 let vězení

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat…

Pražská policie navrhla obžalovat šestadvacetiletého muže v souvislosti s březnovým pobodáním tří lidí v Horních…

 

iSport.cz

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají také s Islandem

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají…

Čeští fotbalisté se v listopadových přípravných zápasech utkají s Islandem a Katarem. Oba duely sehrají v Dauhá,…

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal dělo na tribunu

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal…

Deset kol letošní sezony, desáté pokračování Ligy naruby. Po zápase Sparty s Plzní trenér domácích Stramaccioni…

 

Reflex.cz

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami. Spisovatel Padevět v Krvavých létech ukazuje zrůdnost obou totalit

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami.…

Nejtemnější doba naší historie. Nacistická okupace, vyhnání Němců, nástup komunistů. Seriál Krvavá léta…

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat za sebe rozhodovat souseda

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat…

Přátelé, pojďme volit. První nepravda je, že to nemá cenu. Má to cenu. Pokud nepůjdete, bude o vás rozhodovat…