Elektrická Škoda Citigo by se mohla objevit v roce 2014

Elektrická Škoda Citigo by se mohla objevit v roce 2014

 
 

První komerčně nabízený elektromobil Škoda by se mohl objevit u prodejců v roce 2014. Uvedl to ve středu šéf Škody Winfried Vahland.

Na české silnice vyjelo prvních deset testovacích elektromobilů značky. Upravený model Octavia má pomoci získat zkušenosti s tímto pohonem v praxi. Každá z Octavií Green E Line má během 12 měsíců najet nejméně 15.000 kilometrů. Zhruba do dubna budou vozy testovat externě zaměstnanci. Od února bude jeden vůz jezdit mezi letištěm v Ruzyni a centrem Prahy a od dubna Škoda elektromobily nabídne k využití vybraným externím partnerům.

"Octavia Green E Line dokazuje naši technologickou kompetenci na poli elektromobility a je milníkem v rámci naší rozsáhlé strategie trvale udržitelného rozvoje," uvedl Vahland. Elektrický pohon má podle něj zásadní význam pro řešení mobility bez emisí.

Škoda při vývoji elektrického pohonu spolupracuje s mateřským Volkswagenem. Podle technického ředitele Eckharda Scholze se zaměřuje zejména na zvýšení kapacity baterií, dojezdu vozidla a zkrácení doby nabíjení. Automobilka pro elektromobily vytvořila vlastní specializované oddělení.

Výchozím modelem pro elektromobil se stala Octavia Combi, která se díky své modulární podvozkové skupině hodí pro montáž sady baterií, elektronického řízení a elektromotoru. Pro sériovou výrobu ale firma počítá s menším automobilem, který se více hodí do města. V tomto segmentu má firma nyní model Citigo. S jeho sesterským modelem Up! se rovněž počítá ve formě elektromobilu.

Baterie je v Octavii Green E Line umístěna pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Skládá se ze 180 lithium-iontových článků a má energii 26,5 kilowatthodin. Váží zhruba 315 kilogramů. Dobíjecí body jsou vepředu pod logem Škoda a na boční části vzadu. Nabíjení na 80 procent kapacity trvá při použití napětí 400 V dvě hodiny a osm hodin při nabíjení z běžné sítě 230 V.

Baterie napájí elektromotor s trvalým výkonem 60 kW. Elektricky poháněná Octavia zrychlí z 0 na 100 km/h přibližně za dvanáct sekund a její maximální rychlost je omezena na 135 km/h. Dojezd je zhruba 150 km.

Škoda získala homologaci pro běžný silniční provoz loni v září. Má jen několik omezení zejména v oblasti bezpečnosti, například nedoporučuje jízdu po nezpevněném povrchu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace? Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace?

V rámci letošního faceliftu Citigo měnilo hlavně své…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…