16.2. 2013 Auto Tip

Škoda Octavia III vs. Audi A3 Sportback, Seat Leon a Volkswagen Golf - Bratrovražedný boj

Škoda Octavia III vs. Audi A3 Sportback, Seat Leon a Volkswagen Golf - Bratrovražedný boj

Na nové modulární platformě MQB postavil koncern VW čtyři skvělá auta: Audi A3, Seat Leon, Volkswagen Golf a také Škodu Octavia, která by klidně mohla být nejlepší ze všech. Nebo ne?

Sdílené platformy koncern Volkswagen uplatňuje už nějaký ten pátek, stačí si vzpomenout na PQ35 (od roku 2003 pro Audi A3 II, Škodu Octavia II, Seat Leon II/Toledo III/Altea, VW Golf V) nebo na bázi, na níž bylo postavené první české auto kompletně pod křídly Volkswagenu: Škoda Octavia první generace. Ta sdílela podlahovou plošinu a základní konstrukční komponenty například s prvním Audi A3, Seatem Toledo II/ Leon I nebo „čtyřkovým“ golfem, respektive sedanem Bora. Úspěch všech asi netřeba zdůrazňovat.

Značka Volkswagen má globální rozpínavost v popisu práce a netají se tím, že by ráda zaujala místo světové jedničky v produkci osobních aut. Proč ne, golf patří dlouhodobě k nejprodávanějším vozům vůbec (na silném německém trhu léta jasnou jedničkou) a třeba novou octavii by škodováci za pár let rádi viděli mezi top 10 nejprodávanějších automobilů v celosvětovém měřítku.

Spolu s třetí generací kompaktních vozů volkswagenovské rodiny přijíždí také třetí generace platformy nazvaná MQB, která umožňuje libovolně mixovat délky, rozvory, motory, zadní nápravy, pohony 4x4 atd. První vlaštovkou se loni v květnu stalo prémiové Audi A3 – nepatrně užší a s kratším rozvorem než golf a nejprve s třídveřovou karoserií. Od letošního března doplní řady „á-trojky“ praktičtější pětidveřový sportback, kterému prodloužili rozvor prakticky na roveň golfu. K tomu audi přidává parádní interiér s fajnovými plasty a dokonalým utlumením, sportovce potěší dynamičtěji naladěný podvozek zvládající i hodně ostré tempo.

Bratrský Seat Leon má k audi sportovním pojetím docela blízko. A těm, kdo nemají bezednou peněženku, bude vítanou alternativou už proto, že má emotivní design a mezi kompakty přivezl diodové hlavní světlomety. Uvnitř však nižší cenovku nezapře.

To golf je perfekcionista ve všech ohledech, v sedmé generaci se odlehčil a přidal propracovanější design bez zbytečných extravagancí. Proč si rozhádat loajální zákazníky, že? Tím spíše, když loni jenom v Německu našel přes 240 000 zákazníků (nejprodávanější), v Evropě pak 408 412 (jasná jednička) a u nás oslovil 3636 lidí (2. místo v segmentu).

V Česku byla ale ještě úspěšnější Škoda Octavia, což je logické nejen vzhledem k pozici domácího výrobce a vlasteneckému cítění české klientely, ale také kvůli praktickým kvalitám boleslavského bestselleru, jenž opanoval absolutní prodejní žebříčky za rok 2012 s počtem registrací na čísle 22 406. Nástupnická třetí generace chce samozřejmě víc a také víc nabízí – mezi nápravami byste jí naměřili 2,69 metru, tedy nejvíc ze všech aut na platformě MQB. I to má posunout octavii mezi střední třídu, v níž dokáže porazit také passat (AT 3/12). Rozumná základní cena 334 990 Kč (pod úrovní golfu), příkladná prostornost korunovaná zavazadelníkem objemu 590 litrů, moderní design a nové systémy, na to zákazníci uslyší…

Audi A3 Sportback 2.0 TDI Ambition

Prémiová „á-trojka“ nikdy nebyla a nebude vozem obyčejných lidí, průměrně vydělávající člověk prostě tolik peněz za auto dát nemůže, byť by pak vozil na masce logo spojeného čtyřkruží. Jenže u Audi A3 nepřiplácíte pouze za image, za své peníze dostanete spoustu věcí navíc. Otázkou jen zůstává, zda to potřebujete. Navýšení v řádech stovek tisíc nedoceníte pohledem do tabulek nebo na fotky, ale až při jízdě. Stačí přibouchnout dveře: tlumené „dusnutí“ neumí nikdo jiný z konkurentů, prvotřídní materiály by uspěly i o dvě třídy výš. Haptici od Audi jsou mistři svého oboru, tuhá a jednoznačná tlačítka je radost tisknout, stejně jako ovládat aluminiové rámečky výdechů klimatizace. Občas se přistihnete, že rukou jen tak přejíždíte po palubní desce, ze které vyjíždí velký displej příplatkové navigace...

 [600×337]

Seat Leon 2.0 TDI FR

Po období temna a červených čísel má Seat opět namířeno k výškám, kde se pohyboval například v 90. letech díky podnikatelskému hitu - toledu. Kromě schopné ibizy má nyní španělská koncernová dcera v rukávu eso jménem Leon. Jeho třetí generace přivezla mezi kompakty například unikátní diodové hlavní světlomety. Design sám o sobě nevybočuje z řady, testovaná špičková verze FR na 18“ kolech lakovaná výraznou červení Emotion však dokonale prodává křivky karoserie a zamračen na sebe strhávají pozornost.

 [600×334]

Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Elegance

Jak na tom bude octavia v porovnání s golfem, napovědělo již premiérové zběžné srovnání zpoza volantu v rámci novinářské prezentace v Portugalsku (viz AT č. 2/13). Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávky“ do střední třídy, což potvrzuje exkurze obřího interiéru – prostorový bonus je patrný hlavně ve druhé řadě. Výhoda číslo dvě se pak nachází pod výklopnou stěnou zavazadelníku: 590 litrů je nejen bezkonkurenčně velkých, ale také chytře organizovaných systémem příček na suchý zip nebo síťovým programem, nechybí ani oboustranná podlážka.  [600×381]

Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

Auto pro každý den, na němž vám nebude vadit zhola nic. Tedy pokud vás jeho dokonalost nezačne nudit. Ne nadarmo platí Volkswagen Golf za etalon kompaktních aut: líbí se mladým i starým, sigle i rodinám, kliďasům i sportovcům. Perfekcionista v každém ohledu. A v sedmé generaci dokáže jeho efektnější design oslovit víc lidí, než tomu bylo u nudné „pětky“ a „šestky“.

Proti stejně motorizované škodovce obdržel golf koncernovým nařízením i další benefit – víceprvkovou zadní nápravu, která má pozitivní vliv spíše na pohodlí a přenos vibrací než samotnou stabilitu.

 [600×283]

Sdílená platforma

Modulární stavebnicová platforma MQB (Modularer Querbaukasten) je novou „základovou deskou“ koncernu VW pro kompaktní třídu. Umožňuje libovolně organizovat rozvor náprav (zadní buď s vlečenými rameny, nebo víceprvkovým závěsem) a délku karoserie, fixní zůstává jen vzdálenost pedálu plynu od středu předních kol. Díky nasazení vysokopevnostních ocelí a formování za tepla se podařilo snížit hmotnost o více než sto kilogramů. Skupina VW hodlá na MQB postavit až 40 různých modelů.

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot, porovnání výbav a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 4/13, který je právě k dostání na stáncích.

Spolupracujeme s TipCars.com
V Itálii zahynulo při zemětřesení 120 lidí, oznámil Renzi V Itálii zahynulo při zemětřesení 120 lidí, oznámil Renzi

Střední Itálii dnes postihlo silné zemětřesení, po kterém…

Vědci našli planetu jako Země v obyvatelné zóně Proximy Centauri Vědci našli planetu jako Země v obyvatelné zóně Proximy Centauri

Astronomové doslova "za humny" Sluneční…

Jsou britské vlaky přeplněné? Šéf labouristů možná nafingoval cestu na podlaze Jsou britské vlaky přeplněné? Šéf labouristů možná nafingoval cestu na podlaze

Šéf britských labouristů Jeremy Corbyn vytvořil video, na…

Turecké tanky přejely syrskou hranici, chtějí dostat Kurdy za Eufrat Turecké tanky přejely syrskou hranici, chtějí dostat Kurdy za Eufrat

Ofenziva proti radikálům z Islámského státu (IS)…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia III vs. Audi A3 Sportback,…






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Lada Xcode není zdaleka vše. Podívejte se, co Lada přivezla do Moskvy Lada Xcode není zdaleka vše. Podívejte se, co Lada přivezla do Moskvy

Hlavní hvězdou moskevského autosalonu je pro automobilku…

Test Hyundai H350 Van 2.5 CRDi 125 kW: Povedená dodávka Test Hyundai H350 Van 2.5 CRDi 125 kW: Povedená dodávka

Můžete mít rádi osobní auta, veterány, nebo třeba…

 




Svezli jsme se v modernizovaném Audi A3. Tříválce se nebojte! (+video) Svezli jsme se v modernizovaném Audi A3. Tříválce se nebojte! (+video)

Vedle světlometů Matrix LED a digitálního přístrojového…

Modernizované Audi A3 umí jezdit samo. Základem je tříválec TFSI za 630.000 Kč Modernizované Audi A3 umí jezdit samo. Základem je tříválec TFSI za 630.000 Kč

Třetí generace Audi A3 se prodává od roku 2012. Facelift…

 

Související články
Ideální rodinné auto: MPV vs. kombi vs. SUV - Kdo je tady rodinný typ? Ideální rodinné auto: MPV vs. kombi vs. SUV - Kdo je tady rodinný typ?

Často se nás ptáte, jaké rodinné auto je nejlepší.…

Ojetiny se prodávají levněji, než prodejci avizují Ojetiny se prodávají levněji, než prodejci avizují

Ojeté vozy se obvykle prodají za nižší cenu, než jakou…

 



 
Oslavy 50 let Lady ve velkém stylu. Lovecká niva a sportovní sedan!

Oslavy 50 let Lady ve velkém stylu. Lovecká niva a sportovní sedan!

Včera

Vedle konceptu zvažovaného crossoveru Lada na moskevském autosalonu ukazuje i zvýšený sedan nebo doslova šílenou nivu.




Blesk.cz

V Olomouci se sesunula část střechy: Suť zranila rodinu včetně malého dítěte

V Olomouci se sesunula část střechy: Suť zranila…

Z domu v centru Olomouce se dnes kolem 14:00 sesula část střechy na chodník. Na místě je záchranná služba,…

Předvolební debata Blesku z Plzeňska zacílí na nedostatek lékařů i migraci

Předvolební debata Blesku z Plzeňska zacílí na…

Seriál krajských předvolebních debat Blesku pokračuje ve čtvrtek druhým dílem z Plzeňského kraje. V živé…

 

iSport.cz

Chceme zažít znovu ty krásné zápasy v Evropě, tvrdí kapitán Lafata

Chceme zažít znovu ty krásné zápasy v Evropě, tvrdí…

Zdá se, že chytl formu zrovna v tu nejlepší chvíli. Sparťanský kapitán David Lafata v neděli dvěma góly…

Slávisté trénovali v Bruselu. Cítíme se dobře, říkají Van Kessel a Mešanovič

Slávisté trénovali v Bruselu. Cítíme se dobře,…

PŘÍMO Z BRUSELU | Fialová, kam se podíváš. Hned poznáte, že na tomto stadionu v Bruselu sídlí Anderlecht. Neboli…

 

Reflex.cz

Pravidla pro volbu prezidenta jsou jasná. Teď aby se už někdo konečně přihlásil

Pravidla pro volbu prezidenta jsou jasná. Teď aby se…

Vláda nechce měnit Ústavu, počet podpisů pro kandidáta do prezidentské volby tak zůstane 50 tisíc, ale…

Biskup Tomáš Holub: Stále věřím, že islám není ve své podstatě zlem

Biskup Tomáš Holub: Stále věřím, že islám není ve…

Příběh nejmladšího biskupa v zemi Tomáše Holuba (49) začněme už v čase po druhé světové válce: ve farnosti v…