Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid Spaceback podrobně: Lepší interiér, pestřejší výbava

Diskuze (85)
Škoda zveřejnila podrobné informace k Rapidu Spaceback. Co všechno víme o novém hatchbacku z Mladé Boleslavi?

Svěží vítr mezi kompaktními hatchbacky, tak Škoda označuje nejnovější přírůstek do modelové řady. Rapid Spaceback je v moderní historii prvním regulérním zástupcem v této kategorii, která patří nejen v Česku k nejžádanějším typům osobních automobilů.

S celkovou délkou 4304 mm je Spaceback o 179 mm kratší než výchozí Rapid. Zavazadlový prostor má základní objem 415 litrů. Změnila se jen zadní část karoserie, rozvor 2602 mm zůstává. Vnější vzhled s dynamickou siluetou může vylepšit netradiční panoramatické střešní okno – velká prosklená plocha 1713 × 1155 mm plynule přechází do pátých dveří s prodlouženým zadním sklem. Toto vylepšení je ale za příplatek, standardně je Rapid Spaceback konvenčně pojatým hatchbackem.

Novinkou jsou též xenonové světlomety se světelným tokem 2000 lumenů. Právě tento parametr umožňuje jejich zástavbu bez ostřikovačů a automatické nivelace, světla jsou proto jednodušší a příplatek za ně nižší. Výbavy Ambition a Elegance dostanou premiérově jeden ze čtyř dekoračních prvků: Metalic Graphite, Brushed Silver, Piano White nebo Piano Black.

Škoda Rapid Spaceback - technická data benzinových motorů
Motor1.2 MPI1.2 TSI1.2 TSI1.4 TSI DSG
Převodovka5M5M6M7DS
Zdvihový objem [cm3]1198119711971390
Válce/ventily3/44/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]55/540063/480077/500090/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]112/3750160/1500-3500175/1550-4100200/1500-4000
Max. rychlost [km/h]172180193203
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,811,710,29,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,1 (4,9)5,4 (5,0)5,8 (5,4)
Provozní hmotnost [kg]1130115011701225
Údaje v závorkách platí pro start-stop (varianta Green tec)

Nabídka motorů čítá šest agregátů od 55 do 90 kW. Nejúspornějšími pohonnými jednotkami jsou ty vybavené technologií start-stop: 1.2 TSI Green tec/63 kW s kombinovanou spotřebou 4,9 l/100 km a 1.6 TDI Green tec/77 kW, který vykazuje 3,9 l/100 km. Novinkou pro Rapid je slabší TDI o výkonu 66 kW, které je také základem speciální verze GreenLine. Díky úsporným opatřením má spotřebu 3,8 l/100 km (standardní provedení téhož motoru 4,4 l/100 km).

Všechny varianty sází na elektromechanický posilovač řízení. Dosud byl model Rapid vybaven elektrohydraulickým posilovačem.

Škoda Rapid Spaceback - technická data dieselových motorů
Motor1.6 TDI1.6 TDI DSG1.6 TDI GreenLine1.6 TDI
Převodovka5M7DS5M5M
Zdvihový objem [cm3]1598159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/420066/420066/420077/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1500-2500230/1500-2500230/1500-2500250/1500-2500
Max. rychlost [km/h]182182-190
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,912,1-10,3
Komb. spotřeba [l/100 km]4,44,53,84,4 (3,9)
Provozní hmotnost [kg]12601280-1260
Údaje v závorkách platí pro start-stop (varianta Green tec)

Diskuze (85)
Avatar - KubikCv
10. 9. 2013 21:57
Re: Motory
senilní důchodec by stejně nevěděl že tam tu šestku může dát :-)
Avatar - baca42
10. 9. 2013 19:45
Re: Fabia vs. Rapid
:yes:
10. 9. 2013 14:42
Re: Šrouby a matice
Máš jistě na mysli uchycení u magic seats ... Jenže tam je to z důvodu variability interiéru a je to řešení funkční - nikoliv šetřící !
10. 9. 2013 13:46
Re: Šrouby a matice
Pane bože, musíš tady furt ukazovat, že jsi ubožák, který ani neví, jak to v reálu v autě vypadá....dodej fotku, jak má "oplastované" šrouby pod sedadly ta Honda.....
10. 9. 2013 13:40
Re: Fabia vs. Rapid
Souhlas. A navíc je třeba si uvědomit, že to, že se Fabie prodává v Česku hůř než třeba Rapid je iluzorní, domácí trh není zdaleka prioritní, aby se modely vyráběly především pro něj. To si mohou dovolit Němci, ale fakt je, že daleko důležitější jsou dneska trhy v Německu, Číně, Velké Británii, Rusku a dalších velkých zemích, protože leckde Škoda prodá těch Fábií víc, než je její celý odbyt v České republice ve všech segmentech.

V Německu je Fabie vidět víc než třeba Oktávie a vsadím se, že třeba v Indii to bude ještě výraznější. Český trh skutečně není nejpodstatnější a určující, ale to je třeba vzít v úvahu při soudech co a za kolik v Česku škodovka prodává.

No a škodovka není rozhodně levná značka, na to zapomeňme. Nakonec, představa, že ve škodovce dělají z Čechů hlupáky nebo že jim "to" dělají naschvál je docela úsměvná, takovým směrem se uvažování ve firmách rozhodně neubírá. Spíš si řeknou, prodáme v Německu 30 tisíc Fábií, ale musí být z hlediska kvality, designu a vybavení takové, že se nedají udělat pod prodejní cenu 8 tisíc EUR. Když se to auto povede, prodáme jich v Německu 35 tisíc a že v Česku to bude o dva tisíce míň a převálcuje je Rapid, to jim bude v konečných počtech jedno, protože platí onen nárůst 3 tisíce aut......a kde to je, je dost jedno.