Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb plošně zdražuje. A omezuje nabídku motorů

David Bureš
Diskuze (104)
Mladoboleslavská automobilka upravila český ceník superbu. Výsledkem je rozšíření základní výbavy o bluetooth, ale také plošné zdražení.

Škoda tento týden zveřejnila upravený ceník pro model superb. Pohled do něj zákazníky příliš nepotěší, superb plošně zdražil ve všech nabízených verzích. Už dříve z nabídky vypadla úsporná varianta GreenLine s motorem 1.6 TDI (88 kW). To samé platí také pro běžnou verzi tohoto turbodieselu, která už též nabízena není.

Základní cenovka superbu aktuálně činí 615.900 korun za benzinový motor 1.4 TSI (110 kW) s vypínáním válců v základní variantě Active. To je o 15.000 korun více než dosud. Ještě k většímu nárůstu cen došlo u vznětových agregátů. Základním turbodieselem se nově stalo 2.0 TDI (110 kW), jež lze ve verzi Active pořídit za 673.900 korun. Dosud byl superb v tomto provedení o 17.000 korun levnější.

Základní výbava čitá sedm airbagů, 16palcová kola z lehkých slitin, elektrické stahování oken, tempomat, dvouzónovou automatickou klimatizaci a nově i bluetooth. Zájemci si pak mohou přikoupit paket Active Plus za 15.000 Kč, který zahrnuje přední mlhovky s funkcí přisvětlování do zatáček, bederní opěrky předních sedadel, neplnohodnotné rezervní kolo, kožený multifunkční volant a nově i multimediální systém Bolero s osmipalcovou obrazovkou, bluetooth a funkcí SmartLink.

Druhý stupeň Ambition zdražil v případě zážehových motorů o 12.000 korun, v případě těch vznětových dokonce o 14.000 Kč. Stejné příplatky platí i pro Style.

To Laurin & Klement je o 13.000 korun dražší v případě benzinových a o 15.000 korun dražší u turbodieselů. Nejmenší nárůst je tak u letos uvedeného sportovního derivátu SportLine, zážehové agregát v jeho případě podražily o 2.000 korun, zatímco naftové o 4.000 korun.

Obohatila se i příplatková výbava. Novinkou v nabídce je totiž vyhřívaný volant, dodávaný malého koženého paketu za 3.000 Kč, respektive 5.000 Kč (dle převodovky).

Plošné zdražení se týká také Superbu Combi. Příplatek za praktičtější karoserii každopádně pořád činí 30.000 korun.

Škoda Superb – technická data a ceny zážehových motorů
Motor1.4 TSI ACT1.8 TSI2.0 TSI2.0 TSI 4x4
Zdvihový objem [cm3]1395179819841984
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/5000-6000132/4000-6200162/4500-6200206/5600-6500
Točivý moment [N.m/min]250/1500-3500320/1450-3900350/1500-4400350/1700-5600
Převodovka6M* (7DS)6M (7DS)6DS6DS
Max. rychlost [km/h]220 (220)232 (231)243250
Zrychlení z 0-100 km/h [s]8,6 (9,0)8,0 (8,1)75,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,8 (4,9)5,8 (5,5)6,17,1
Cena Active [Kč]630.900---
Cena Ambition [Kč]694.900739.900854.900984.900
Cena Style [Kč]744.900789.900904.9001.034.900
Cena Laurin & Klement [Kč]-860.900975.9001.105.900
Cena SportLine [Kč]-865.900980.9001.110.900
Příplatek za DSG je 65.000 Kč, příplatek za 4x4 je 65.000 Kč

Škoda Superb – technická data a ceny vznětových motorů
Motor2.0 TDI2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]19681968
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]110/3500-4000140/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]340/1750-3000400/1750-3250
Převodovka6M* (6DS)6M (6DS)*
Max. rychlost [km/h]220 (218)237 (234)
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,8 (8,9)8,0 (7,7)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,0 (4,4)4,0 (4,5)
Cena Active [Kč]673.900-
Cena Ambition [Kč]735.900781.900
Cena Style [Kč]785.900831.900
Cena Laurin & Klement [Kč]856.900902.900
Cena SportLine [Kč]861.900907.900
Příplatek za DSG je 65.000 Kč, příplatek za 4x4 je 65.000 Kč

David Bureš
Diskuze (104)
20. 9. 2016 00:20
Re: superb se nekupuje
Jakože mimo toho jednoho procenta z ceny auta, nepeněžního příjmu, jim připočítám do daňového základu ještě to DPH?
no vlastně šlo by to, nedostanou prémie, nebo strhneme z platu.

DPH se do mezd nijak nepřenáší.
Avatar - grifith
19. 9. 2016 20:23
Re: na ceníkové ceně až tak nezáleží...
Chceš-li jeden kus, pak v řádu procent.
Avatar - Barry Lyndon
19. 9. 2016 16:37
na ceníkové ceně až tak nezáleží...
... kolik jsou teď slevy?
19. 9. 2016 13:26
Re: Trzní podíl
Pokud auto blbě nakonfiguruješ, tak to může být i přes rok (a to se bavím o obyčejných autech, tedy mainstream).
19. 9. 2016 13:15
Re: Bluetooth je nesmírně
Problém je, že ti, kdo by to potřebovali povinně, to stejně používat nebudou a prostě ten telefon z ruky nedají.