Škoda Transportation má nový vizuální styl

Tímto krokem došlo k přizpůsobení vizuální stránky společnosti současným trendům. Změnou prošel mimo jiné i tradiční symbol Škody v podobě okřídleného šípu, reprezentujícího firmu již téměř jedno celé století.
Tomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation, k novému vizuálnímu stylu, uvedl, že plzeňská společnost uvádí každý rok nové moderní výrobky, ať už se jedná o nízkopodlažní tramvaje, lokomotivu Emil Zátopek a další vozidla, ale v současnosti nestačí inovovat pouze výrobky, ruku v ruce s jejich vývojem musí jít i design značky.
Podoba nového loga i grafického stylu v sobě zahrnuje kvalitu a technickou přesnost, kterou už historicky vyjadřuje i tradiční okřídlený šíp, ale také dynamiku, inovace, ekologičnost a moderní trendy, prostřednictvím nichž se firma stále více prezentuje vůči svým zákazníkům.
Libor Jelínek, creative director agentury Dynamo design a hlavní autor nového loga plzeňské Škodovky, dodal, že redesign značky se od původního loga liší jen v nepatrných detailech symbolu, viditelnější úpravou je plastičnost a s tím související světlý odstín modré a šedé. Změnila se také typografie.
Jasně definovaná pravidla pro používání loga by měla do budoucna zajistit jednotnou vizuální komunikaci všech dceřiných firem skupiny Škoda Transportation směrem k veřejnosti.
Firma bude nové logo a grafickou identitu implementovat do svých materiálů postupně. Nejprve změnu zaznamenal web společnosti a některé elektronické dokumenty a dále přijdou na řadu i tištěné prezentační materiály a výrobky.
Původní ochrannou známku plzeňské Škodovky zaregistroval Úřad pro zápis známek a vzorků 15. prosince 1923. Text Škoda byl k logu připojen v roce 1937 a s drobnými úpravami se používal dodnes.