Škoda Tudor - Mladoboleslavské překvapení

Škoda Tudor - Mladoboleslavské překvapení

 
 
5.3. 2002

Škoda Auto porušila tradici a poprvé ve své historii vystavila automobil, který je údajně pouhou studií bez naděje na sériovou výrobu. Nejsme si ale vůbec jistí, zda je to dobře, nebo špatně...

Většina z vás má jistě v živé paměti, že na otázky, proč Škodovka nepřipravuje na autosalony studie, odpovídali její mluvčí v tom smyslu, že je vývojové centrum natolik vytíženo prací na sériových modelech, že jim na "hraní" nezbývají peníze. Všechny dosavadní "koncepty" totiž byly vždy pouze prototypy sériových modelů. Jak se zdá, vloni jim trochu času zbylo, a výsledkem je opravdu nádherná studie luxusního kupé Tudor. A co že se nám na tomto skvostu nelíbí? Pouze jediná věc - že jej podle tvrzení automobilky na silnicích nikdy neuvidíme.

Ten, kdo navštívil stánek Škodovky ještě před tiskovou konferencí, nemohl přehlédnout pod plachtou skrytý automobil, který sice nesl zřetelné prvky superbu, ovšem nějak postrádal zadní dveře a zdál se být o poznání kratší. Teprve po stažení plachty, kterému asistovaly jako vždy pohledné modelky, bylo jasno - před zraky stovek novinářů se objevilo v celé své kráse kupé, vzešlé ze současného největšího modelu Škody Auto, nesoucí jméno Tudor. Toto jméno již v minulosti nesl jeden z vozů Škoda a vznikl prostým přepisem anglického "two door", tedy "dvoudveřák". Podle tvrzení automobilky však jde pouze o vůz, který má ukázat schopnosti designérů, i když stále existuje alespoň malá naděje, že se výroby tohoto kupé dočkáme, protože by sdílelo platformu i většinu ostatních konstrukčních prvků s vozem Superb, což by výrazně minimalizovalo náklady na jeho produkci. Na nedostatek zájmu si rozhodně tenhle model stěžovat nemohl a také reakce na jeho design byly vesměs kladné, což je u naprosté většiny značek dostatek důvodů pro spuštění produkce. Jestli to ovšem dokáže přesvědčit českou značku, tedy přesněji řečeno vedení koncernu, to ukáže až čas.

Škoda Tudor by rozhodně nelezla "do zelí" dynamicky laděné části koncernu, tedy Seatu a Audi, protože jde o luxusní kupé, nikoliv sportovní. Má mohutnou (nikoliv dnes obvyklou špičatou) příď tak trochu ve stylu Bentleye, velice zdařilý profil se zajímavě zkoseným zadním bočním oknem, osmnáctipalcovými litými koly a z octavie známým masivním zadním sloupkem. Lahůdková je pak i zadní partie, která nese rysy známé z modelů Octavia a Superb, ovšem v případě tudoru působí ještě honosněji. Může za to zejména výrazný nápis na víku zavazadlového prostoru a zajímavě ztvárněná koncová světla. Výsledkem je pak noblesní automobil, který by mohl být sebevědomou vlajkovou lodí značky, která má v rámci koncernu Volkswagen spadeno na nikoho menšího, než je Volvo. Také interiér se u tudoru povedl. Nese sice základní rysy těch mnohokrát diskutovaných sériových (výdechy ventilace a kaplička nad přístroji), stačilo však pár detailů, a z ošklivého kačátka je krasavice. Může za to nejen černobílé provedení a obložení z hliníku, ale i zajímavě stylizovaný volant, prolis v desce před spolujezdcem a výrazný sklon středového panelu, který přechází prostřednictvím dvou lamel do středového tunelu. Mezi nimi je umístěna řadicí páka mechanické převodovky. Zvláštní pozornost pak zaslouží kruhové přístroje s masivními chromovými číselníky a bohatě profilovaná přední sedadla.

Podle dostupných informací by měl být Tudor plně funkčním prototypem s motorem 2.8 V6 ze superbu, a vzhledem k pečlivému propracování i těch nejmenších detailů se nám nějak nechce věřit, že by šlo jen o stylistické cvičení a velmi rádi bychom spoléhali na to, že jde pouze o marketingový trik a ani Tudor neporuší tradici, kterou jsme u Škodovky vzpomněli výše - že nechce ztrácet čas s koncepty, které by nepřišly do sériové výroby. Pokud by se přece jen stal Tudor součástí modelové palety značky Škoda, dalo by se předpokládat, že se pod jeho kapotou objeví i větší pohonná jednotka. Tou by mohl být třeba osmiválec s řadami uspořádanými do W, známý u Passatu, který by však měl výkon snížený na 184 kW. Dobře informovaný německý tisk totiž nedávno uvedl, že by se tato pohonná jednotka měla objevit pod kapotou modelu Superb, což Škoda Auto popírá. Pokud tedy v Mladé Boleslavi říkají pravdu o jeho absenci v superbu a zároveň mají v Německu dobré informace, výsledkem může být zanedlouho nejen překvapivý zrod kupé značky Škoda, ale i osmiválce pod jeho kapotou. To však ukáže až čas...



Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím

Budoucnost letadlové dopravy se rozbíhá do nejrůznějších…

ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie

Sociální demokraté budou při jednáních o rozpočtu na…

Cestovky hlásí rekordní sezonu Cestovky hlásí rekordní sezonu

Růst platů, nízká nezaměstnanost a opadnutí strachu…

Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států

Americký prezident Donald Trump označil Evropskou unii za…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Ptačí trus, hromady mrtvého hmyzu, pyl či smůla ze…

Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem? Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem?

Vnímání jízdních vlastností aut je často hodně…

 





 
Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Včera

Na okruhu v Mostě závodily vozy formule 1, které tvořily na přelomu 70. a 80. let minulého století dějiny. Poháněly je tehdy atmosférické třílitrové osmiválce.




Blesk.cz

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a spoustu drobných oprav

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a…

Google uvolnil třetí betu Androidu P, záhy následují také jednotliví výrobci. My jsme aktualizaci nainstalovali…

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“. Rozohnil ho dopis z Itálie

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“.…

Česká republika dostala žádost italského premiéra, aby země Evropské unie pomohly se 450 migranty, kteří jsou na…

 

iSport.cz

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak zklamání i hrdost

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Nevyhráli, přesto jsou naši hrdinové. Zaplněné centrum Záhřebu věřilo, že se dočká…

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený, ale gólman se bude stydět

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený,…

Francie to zvládla! Po dvaceti letech „Les Bleus“ znovu ovládli mistrovství světa ve fotbale, ve finále porazili…

 

Reflex.cz

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava připomíná časy maršála Tita

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava…

Zlatá éra brutalistické architektury. I tak lze pojmenovat období od jugoslávsko-sovětské roztržky v roce 1948…