Nejdůležitější novinkou Škody ve Frankfurtu byl Superb Combi. Premiéru ale měla také Octavia spalující LPG.

Superb Combi

Nový Superb Combi je dlouhý 4838 milimetrů a široký 1817 milimetrů, což jsou parametry shodné s liftbackem. Výška Superbu Combi činí 1481 milimetrů. S připočtením standardně dodávaného střešního nosiče, který se dodává buď eloxovaný nebo černý, činí výška vozu 1510 milimetrů.

Nadprůměrná ložná kapacita dosahuje rekordních hodnot: zavazadlový prostor pojme 633 litrů a při sklopených zadních sedadlech dokonce 1865 litrů. Šířka pátých dveří umožňuje i naložení větších předmětů. Nízká nákladová hrana s výškou pouhých 600 milimetrů nad vozovkou umožňuje snadnou manipulaci se zavazadly.

Vnitřní výbava pětidveřového kombi je identická s výbavou výchozího modelu. Navíc je zde ale několik novinek.

Startování tlačítkem

Poprvé bude možno vybavit vůz značky Škoda systémem KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System) pro bezklíčové odemykání, zamykání a startování. Vysílač impulsů v těle klíče přitom komunikuje s řídicí jednotkou ve voze a při dotyku kliky odemkne zámek dveří. Vůz je možné také zamknout bez použití klíče nebo dálkového ovládání centrálního zamykání. Dveře se zamknou stisknutím tlačítka na vnější klice.

Motor se startuje a zhasíná pomocí tlačítka, umístěného vpravo na sloupku volantu. Pro nastartování je k tomu nutné u vozů s ručně řazenou převodovkou sešlápnout pedál spojky nebo u vozů s automatickou převodovkou brzdový pedál.

Elektrické ovládání 5.dveří místo Twindoor

Dalším zajímavým prvkem nového Superbu Combi jsou na přání dodávané elektricky ovládané páté dveře. S těmi je vždy dodáván také automatický roletový kryt zavazadlového prostoru, který je jinak dostupný na přání. Při otevření pátých dveří se roletový kryt automaticky odsune do střední polohy, a uvolní tak větší plochu pro manipulaci se zavazadly.

Praktickým detailem zavazadlového prostoru je výsuvná mezipodlaha, kterou je možné při otevřených pátých dveřích vysunout až nad zadní nárazník. To podstatným způsobem ulehčuje nakládání rozměrnějších předmětů.

Hliníkové lišty, síťový program a háčky v zavazadlovém prostoru umožňují optimální zajištění nákladu. Zavazadla jsou tak během jízdy spolehlivě chráněna proti pohybu.

V nabídce originálního příslušenství figuruje vedle toho i držák jízdních kol, který je po sejmutí horního dílu mezipodlahy možno namontovat na podlahu zavazadlového prostoru.

Přenosný LED

Zcela nový je koncept osvětlení zavazadlového prostoru v pátých dveřích. Neosvětluje jen zavazadlový prostor, ale i celou plochu kolem zádě vozu.

Další svítilna, tentokrát vyjímatelná, se nachází na levé straně zavazadlového prostoru. Je vybavena akumulátorem a v případě potřeby je možno ji vyjmout ze svého držáku, který funguje zároveň k dobíjení. Ve tmě tak se svou úspornou diodovou technikou funguje jako kapesní svítilna. Ve svítilně je integrován magnet, pomocí něhož je možno ji upevnit na karoserii a použít například při opravě kola.

Prosklená střecha vpředu i vzadu

Přes den zajistí v interiéru světlou atmosféru elektricky ovládané dvoudílné panoramatické okno. Při silném slunečním záření je možno skleněnou střechu zastínit ochrannou roletou. Sklo samotné propouští pouze 10 procent tepelné energie. Nová je také střešní anténa ve tvaru ploutve, která svým podstatně štíhlejším tvarem a absencí prutu elegantněji zakončuje linii střechy.

Tahejte 2 tuny

Stejně jako výchozí model Superb může být i nový Superb Combi vybaven asistentem pro rozjezd do svahu HHC (Hill Hold Control). Elektronický stabilizační systém má rozšíření o stabilizací přívěsu TSA (Trailer Stability Assist) při použití tažného zařízení montovaného z výroby. Tato funkce přijde vhod, neboť nový Superb Combi může s motorizacemi 2,0 TDI CR DPF/125 kW 4×4 a 3,6 FSI V6/191 kW 4×4 táhnout přívěsy o celkové hmotnosti až 2000 kilogramů. Nejen v takovém provozu poskytuje dobré služby pohon všech kol 4×4 s lamelovou spojkou Haldex.

Motory ze Supa

Paleta motorů nového modelu Superb Combi odpovídá z větší části nabídce výchozího modelu Superb. Zpočátku bude možno vybírat ze tří zážehových a dvou vznětových motorů. Všechny pracují s přímým vstřikováním paliva.

Známý vznětový motor 2,0 TDI PD DPF poskytuje i nadále výkon 103 kW a je nabízen v kombinaci s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou nebo se šestistupňovou převodovkou DSG. Silnějším agregátem z naftového dua je motor 2,0 TDI CR DPF pracující se vstřikovacím systémem common-rail, který poskytuje výkon 125 kW a dosahuje nejvyššího točivého momentu 350 Nm v rozsahu od 1750 min-1 do 2500 min-1. I tento motor spolupracuje s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou nebo automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG. Filtr pevných částic je dodáván standardně.

Základem zážehové nabídky je čtyřválec 1,4 TSI (92 kW, 200 Nm), který se s výbavou Comfort bude prodávat za 589.900,-Kč. Příplatek proti liftbacku činí u této výbavy jen 20 tisíc Kč, u vyšších stupňů výbav bude příplatek 25 tisíc Kč.

Součásti palety benzinových motorů je také motor 1,8 TSI o výkonu 118 kW s maximálním točivým momentem 250 Nm v rozsahu od 1500 min-1 do 4500 min-1. Vedle ručně řazené šestistupňové převodovky je pro agregát 1,8 TSI k dispozici i automatizovaná sedmistupňová převodovka DSG.

Špičkovou motorizací nového Superbu Combi je motor 3,6 FSI V6 o výkonu 191 kW, s maximálním točivým momentem 350 Nm v rozsahu od 2500 min-1 do 5000 min-1. Agregát 3,6 FSI V6 je nabízen výhradně se šestistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Pro verze 1,8 TSI a 2,0 TDI CR DPF je pohon 4×4 k dispozici na přání.

Octavia LPG

Do Frankfurtu Škoda nepřivezla jen nový Superb Combi, ale také tovární Octavii spalující vedle benzinu také LPG. S motorem o objemu 1,6 l se již nabízí ve výbavách Classic, Ambiente a Elegance. Při spalování benzinu dosahuje motor stejně jako jeho běžná verze výkonu 75 kW, po přepnutí do režimu spalování plynu se změní nastavení řídicí jednotky a výkon nepatrně klesne na 72 kW.

Objem nádrže na benzin zůstává 55 litrů, LPG bude možné natankovat dalších 44 litrů. Škoda zvolila úsporné řešení s nádrží umístěnou místo náhradního kola, takže zavazadlový prostor zůstává touto úpravou nezasažen. Přepínání pohonu probíhá pomocí tlačítka, stav nádrže na plyn zobrazuje ukazatel na středové konzoli.

Zvýšení pohotovostní hmotnosti jde na vrub úpravám na motoru a větší zásobě paliv na palubě (palivová nádrž je naplněna na 90 %). To ovlivňuje také kombinovanou spotřebu, kterou musí vyvažovat nižší cena LPG. Octavia LPG bude mít zřejmě největší dojezd mezi zážehovými motorizacemi na jedno natankování.

Tak jako u všech továrních úprav na LPG nabízí tato verze Octavie ve srovnání s dodatečnými montážemi garanci bezpečnosti podloženou povinností splnit veškeré bezpečnostní požadavky pro nová auta a plnou tovární záruku.

První cena liftbacku činí 419.900,- Kč, ceník Octavie Combi LPG začíná částkou 459.900,-Kč.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Nemocnice hledají miliardy na kybernetickou bezpečnost Nemocnice hledají miliardy na kybernetickou bezpečnost

Evropské nařízení na podporu kybernetické bezpečnosti,…

Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste

Záměrně zveličované hrozby terorismu, extremismu a daňové…

Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové

Zemské volby v západoněmeckém Sársku vyhrála podle…

 
Zdroj: redakce
 













Blesk.cz

Dívka (†4) zemřela mámě v náručí, srazilo ji auto a viníci utekli

Dívka (†4) zemřela mámě v náručí, srazilo ji auto a…

Violet-Grace Youens (†4) z anglického St Helens šla se svou babičkou ze školy, když obě přejel vůz Ford Focus.…

Útočník z Londýna nebyl „osamělý vlk“? Další muž skončil ve vazbě za plánování teroru

Útočník z Londýna nebyl „osamělý vlk“? Další muž…

Britská policie dál prošetřuje okolnosti středečního teroristického útoku v Londýně. Stále není úplně vyloučené,…

 

iSport.cz

Bitva o hokejové hvězdy vrcholí. Bez olympiády si NHL uškodí, hrozí Fasel

Bitva o hokejové hvězdy vrcholí. Bez olympiády si…

Apokalypsa ještě nenastala. Ale poslední vyjádření bosse NHL Garyho Bettmana ji připomněla. „Ze současného stavu…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…