Škoda Yeti 2014: Nová tvář a nové motory
Škoda Yeti přichází po čtyřech letech s výraznou proměnou. Zmizely charakteristické oddělené mlhovky, provedení přídě se sjednotilo s novými modely, především s Octavií. Hranaté světlomety opticky rozšiřují karoserii, diody pro denní svícení jsou uspořádány do tenkého proužku v hlavních bi-xenonových světlech. LED najdeme i v zadních svítilnách, tvoří typický tvar písmene C, nyní výrazně hranatý.
Exteriér nově nabízí dvě designové linie – outdoorovou, která rozvíjí stávající podobu Yetiho, a městskou. Ta se odlišuje jiným tvarem nárazníků a postrádá černé ochranné prvky. Místo toho je celá karoserie v laku. Navíc je „městský“ Yeti o 5 mm kratší a o 20 mm nižší.
Změny proběhly i v interiéru, pozornost upoutá především nový volant a řadicí páka podobná té v Octavii a Rapidu. Nabídku osvěží nové vzory potahů a dekoračních prvků, později přibude i volant ve sportovním provedení. Zůstává pochopitelně posuvná a vyjímatelná zadní lavice VarioFlex, novinkou je naopak parkovací kamera a automatický parkovací asistent druhé generace.
Škoda Yeti - technická data benzinových motorů | ||||||
Motor | 1.2 TSI | 1.2 TSI DSG | 1.4 TSI Green tec | 1.4 TSI DSG | 1.8 TSI 4x4 DSG | 1.8 TSI 4x4 |
Převodovka | 6M | 7DS | 6M | 7DS | 6DS 4x4 | 6M 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1197 | 1197 | 1390 | 1390 | 1798 | 1798 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 77/5000 | 77/5000 | 90/5000 | 90/5000 | 112/4300-6200 | 118/4500-6200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 175/1550-4100 | 175/1550-4100 | 200/1500-4000 | 200/1500-4000 | 250/1500-4200 | 250/1500-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 177 | 176 | 185 | 182 | 192 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,4 | 11,7 | 10,6 | 10,6 | 9,0 | 8,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,0 | 6,1 | 6,4 | 6,6 | 8,0 | 7,8 |
Provozní hmotnost [kg] | 1334 | 1359 | 1395 | 1410 | 1540 | 1505 |
Technickou novinkou je příchod spojky Haldex páté generace, která se stará o pohon všech kol už v Octavii Combi 4x4. Dále se rozšiřuje nabídka motorů – po loňské novince 1.4 TSI/90 kW s převodovkou DSG se samočinného řazení dočká i 1.8 TSI 4x4, který dostane nové naladění na 112 kW. DSG je tedy po faceliftu dostupné s každým z nabízených zážehových motorů.
Škoda Yeti - technická data dieselových motorů | ||||
Motor | 1.6 TDI GreenLine | 1.6 TDI DSG Green tec | 2.0 TDI | 2.0 TDI Green tec |
Převodovka | 5M | 7DS | 5M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1968 | 1598 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 77/4400 | 77/4400 | 81/4200 | 103/4200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 250/1500-2500 | 250/1500-2500 | 250/1500-2500 | 320/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 176 | 175 | 177 | 193 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,1 | 12,2 | 11,6 | 9,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,6 | 5,0 | 5,1 | 5,1 |
Provozní hmotnost [kg] | 1446 | 1445 | 1420 | 1465 |
Spodní okraj nabídky turbodieselů se rozšiřuje o variantu 1.6 TDI/77 kW s převodovkou DSG. Tato specifikace doplňuje již nabízené trio 1.6 TDI GreenLine/77 kW, 2.0 TDI/81 kW a 2.0 TDI 4x4/81 kW. A stejného druhu je i obohacení výrobního programu na opačné straně výkonového spektra – také nejsilnější motor, kterým je 2.0 TDI/125 kW, bude nově možné specifikovat s převodovkou DSG.
Škoda Yeti - technická data dieselových motorů 4x4 | |||||
Motor | 2.0 TDI 4x4 | 2.0 TDI 4x4 | 2.0 TDI 4x4 DSG | 2.0 TDI 4x4 | 2.0 TDI 4x4 DSG |
Převodovka | 6M 4x4 | 6M 4x4 | 6DS 4x4 | 6M 4x4 | 6DS 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 81/4200 | 103/4200 | 103/4200 | 125/4200 | 125/4200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 280/1750-2750 | 320/1750-2500 | 320/1750-2500 | 350/1750-2500 | 350/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 174 | 190 | 187 | 201 | 197 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,2 | 9,9 | 10,2 | 8,4 | 8,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,8 | 5,6 | 6,3 | 5,7 | 6,3 |
Provozní hmotnost [kg] | 1525 | 1535 | 1560 | 1540 | 1565 |