Škodě se daří, New Small Family dorazí na český trh letos
Škoda Auto letos za pět měsíců roku prodala přes 372.000 vozů, což je o 21 procent více než ve stejném období loni. V samotném květnu zvýšila prodej na více než 77.000 aut z loňských 65.350 vozů. Uvedli to zástupci firmy na tiskové konferenci během mezinárodního veletrhu Autosalon Brno.
"Tento růst je konstantní ve všech regionech, kde jsme aktivní se značkou Škoda," uvedl ředitel prodeje pro region střední a východní Evropy Jan Hurt.
Podle něj firma letos očekává růst prodeje z loňských 750.000 vozů. Konkrétní číslo neuvedl s tím, že růst by měl být v intencích vývoje v první polovině roku. Kromě růstových trhů, jako jsou Čína, Indie a Rusko, chce firma posílit i na domácím trhu. Proto vytvořila samostatný prodejní tým pro ČR, ten bude mít na starosti prodej, komunikaci a marketingové aktivity na tuzemském trhu.
Ještě do konce letošního roku chce Škoda přidat k současným pěti modelovým řadám nový minivůz. Prvním trhem, kde auto představí, je Česko. V dalších letech by měla uvádět vždy po dvou nových modelech.
Do rozšiřování mateřského závodu v Mladé Boleslavi společnost hodlá investovat přes dvě miliardy korun. Ve Vrchlabí chce do konce příštího roku vybudovat závod na výrobu automatické dvouspojkové převodovky DQ 200 (sedmistupňové DSG) pro celý koncern VW, v Mladé Boleslavi pak má firma pro všechny rodinné koncernové vozy vyrábět převodovku MQ 100.
Škoda na Autosalonu vedle designové studie Vision D a všech modelových řad v provedení pro příští rok představila ve světové premiéře vlajkovou loď Superb v luxusním provedení Laurin & Klement. Designový paket je určený pro limuzínu i kombi. Svůj výsadní charakter prezentuje chromovanou mřížkou chladiče na přídi a plaketou Laurin & Klement na zádi vozu. Vůz je mimo jiné vybavený osmnáctipalcovými koly Sirius z lehké slitiny nebo sedačkami s ventilací. Vůz bude dodávaný s benzinovými motory 2,0 TSI a 3,6 FSI nebo naftovým 2,0 TDI. Superb Laurin & Klement firma začne prodávat do konce letošního roku. Cenu zatím nezveřejnila.
Škoda chce do roku 2018 prodávat 1,5 milionu aut, což je dvojnásobek toho, co v roce 2010. V Brně rovněž představila nové logo a nový firemní design. Novým logem budou označeny vozy škoda od příštího roku.