Smart-pro-čtyři je i pro pět
Smart forfour měří na délku už podstatně běžnějších 3,75 m a výrobce uvádí, že může být i pětimístný. Barevných kombinací rámu a odnímatelných panelů je téměř bezpočet, k dispozici budou i méně bláznivé barvy než u klasické dvoumístné verze. Střecha může být podle přání plastová, panoramatická skleněná, či skleněná se střešním oknem. Všechny verze mají v sériové výbavě ESP a kotoučové brzdy na všech kolech.
První dojem ze statické prezentace je očekávatelný – cestující vepředu nijak výrazně nestrádají, na zadních sedadlech je místa asi jako v pětidveřovém Peugeotu 206 – čili přijatelně, ale jen na kratší vzdálenosti. Základní zavazadlový prostor 268-330 l lze mít za dostatečný, maximální hodnotu po sklopení zadních sedadel 910 l můžeme také pochválit.
Přestože se forfour bude dodávat celkem se sedmi motory, při uvedení na český trh jsou k dispozici zatím pouze zážehové: tříválec 1.1 /55 kW (369.000,-) a čtyřválce 1.3/70 kW (409.000,-) a 1.5/80 kW (439.000). Turbodiesely 1.5 cdi 50 kW (449.000,-) a 1.5 cdi 70 kW (489.000,-) se objeví až letos na podzim. V září 2005 pak bude nabídka doplněna o krajní póly – tedy 1.1/45 kW a vrcholné provedení BRABUS 130 kW.
Všechny nyní uváděné verze mohou být dodány s pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou poloautomatickou převodovkou.