Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Smart #1 Brabus zvládne sprint na stovku do 4 sekund

Brabus Smart #1
Brabus Smart #1
Brabus Smart #1
Brabus Smart #1
24 Fotogalerie
Diskuze (0)

Sportovní provedení nového elektrického Smartu #1 se nejprve ukázalo jen na fotkách. Nyní má za sebou také výstavní premiéru a značka přiblížila technické parametry verze Brabus.

Nová sportovně orientovaná verze Smartu #1 si odbyla svou výstavní premiéru na autosalonu v Čcheng-tu, kde automobilka zároveň zveřejnila bližší technické informace. Můžeme vám díky tomu sdělit některé oficiální parametry, které jsme dříve museli pouze odhadovat.

Dle čínské tiskové zprávy značky to vypadá, že se novinka plným názvem jmenuje Smart #1 Brabus Performance Version. A zatímco klasický Smart #1 disponuje jedním elektromotorem na zadní nápravě, verze od Brabusu dostala druhou pohonnou jednotku, jež pohání přední kola. Novinka je tedy skutečně čtyřkolkou.

Video placeholder
Smart #1 Brabus (2022): Oficiální video • Zdroj: Smart/Weibo

Standardní provedení modelu #1 poskytuje maximální výkon 200 kW (272 k) a točivý moment dosahuje až 343 Nm. Verze Brabus k tomu přidává 115 kW a 200 Nm, což znamená kombinovaný výkon 315 kW (428 k) a točivý moment až 543 Nm. O hodnotě maximální rychlosti Smart nehovoří, ale pro zrychlení z 0 na 100 km/h udává čas 3,9 sekundy.

Značce se podařilo dostat rozložení hmotnosti mezi nápravy do poměru 50:50, což podle ní činí auto hbitějším. Konkrétní hodnotu hmotnosti ale nezmiňuje. V tiskové zprávě není uvedena ani velikost baterie, ale předpokládá se zachování 66kWh nikl-kobalt-hořčíkové (NCM) baterky ze standardního Smartu  #1. V takovém případě bude pravděpodobně kratší dojezd na jedno nabití – základní provedení modelu #1 ujede 420 – 440 kilometrů.

Řidič Smartu #1 Brabus Performance Version bude moci volit ze čtyř jízdních režimů: Eco, Comfort, Sport a Brabus. V závislosti na zvoleném jízdním režimu pak bude verze Brabus využívat pohon zadních kol, připojitelný pohon všech kol nebo bude trvalou čtyřkolkou. Maximální výkon obou elektromotorů je dostupný pouze v režimu Brabus.

Na volbu jízdních režimů je zároveň navázán zvukový projev vozu, přičemž naprogramovány jsou dva: Smart Original Sound a Classic Analogue Sound. První jmenovaný má imitovat minulé Brabus verze modelů značky Smart se spalovacími motory, zatímco druhý zvukový projev je inspirován „neuvěřitelně výkonným motorem V6“. Řidiči a cestujícím budou zprostředkovávány audiosystémem Beats s třinácti reproduktory.

Start dodávek základního provedení Smart #1 na čínském trhu se očekává v průběhu září letošního roku, přičemž dovoz do Evropy zřejmě začne zkraje roku 2023. Provedení Brabus Performance Version pravděpodobně dorazí o něco později. Čínští zákazníci si na něj budou muset připravit 279.000 čínských jüanů (Renminbi), tedy v přepočtu zhruba 998.600 korun. V následujících dvou letech chce Smart představit dva další modely.

Začít diskuzi