Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Solaris a jeho městské autobusy na Persontrafik 2016

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Solaris Bus & Coach na veletrhu Persontrafik 2016 pořádaném ve Švédsku představila své nejnovější modely s alternativními pohony i zástupce starší generace.

Solaris Bus & Coach na Persontrafik 2016 do Göteborgu přivezl tři vozidla, z nichž dvě zastupovala jeho nejnovější generaci městských autobusů a to třetí předchozí modelovou řadu. Dva autobusy pak byly ve verzi CNG a jeden jako elektrobus.

Největší hvězdou expozice polské značky se stal titulem International Bus of the Year 2017

Oceněný Solaris Urbino 12 electric, který byl ve své nejnovější podobě poprvé představen na loňském podzimním veletrhu Busworld v belgickém Kortrijku.

Autobus dlouhý 12.000 mm, široký 2550 mm a vysoký 3395 mm, pokud má na střeše umístěn pantograf ve složené poloze, je vybaven zadní nápravou ZF AVE 130 třetí generace s dvojicí elektromotorů v nábojích kol. Toto řešení přispívá ke snížení hmotnosti a zároveň nabízí možnost lepšího využití vnitřního prostoru vozidla pro cestující.

Elektrobus je vybaven bateriemi s kapacitou 240 kWh, rozdělenými do šesti samostatných oddílů po 40 kWh. Baterie s kapacitou 160 kWh jsou uloženy v zadní části vozidla, zatímco ostatní jsou umístěny na střeše.

Solaris svůj elektřinou poháněný autobus vedle možnosti tradičního dobíjení, určené pro využití v depu, vybavil i pantografem umístěným na střeše, jehož prostřednictvím mohou být baterie dobíjeny v zastávkách. Navíc polský výrobce nabízí i možnost vybavení vozidla systémem pro indukční dobíjení, jímž mohou disponovat i autobusy Urbino 12 electric předchozí generace.

Pozornost pak přitahovala i čerstvá novinka v podobě modelu Urbino 12 CNG, k jejímuž pohonu slouží 8,9litrový motor Cummins ISL G o výkonu 235 kW (320 k) ve spojení s převodovkou Voith Diwa6.

Pohonná jednotka, splňující emisní normu Euro 6, má spalovat zemní plyn, který je uložen v nádržích z kompozitních materiálů uložených na střeše vozidla, jejichž objem může být v závislosti na provedení 1260, 1575 nebo 1875 litrů plynu. Vnější rozměry jsou až na výšku 3250 mm shodné jako u modelu Urbino 12 Electric.

Na nedostatek pozornosti si pak nemohl stěžovat ani zástupce předchozí generace městských autobusů polské značky v podobě modelu Urbino 15 LE CNG. Tento třínápravový autobus s celkovou délkou 14.590 mm, šířkou 2550 mm a výškou 3250 mm je rovněž poháněn 8,9litrovým motorem Cummins ISL G o výkonu 235 kW (320 k), ale ve spojení s převodovkou ZF 6AP.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)